Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:17:51 GMT

ارتش مردمی در کنار مدافعان سلامت گیلان

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۶۹۷۹

ارتش مردمی در کنار مدافعان سلامت گیلان

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اتحاد و همبستگی در بین ایرانی‌ها زبان زد عام و خاص است و مردمان این دیار کهن بارها نشان داده‌اند که در روزهای سخت و طاقت‌فرسا در کنار یکدیگر هستند.

تاریخ نشان داده هرجا که این کشور، مرز و کیانش در معرض آسیب و تهدید و بحران قرارگرفته، همدلی‌ها و همراهی‌هایش در اوج بوده و مقاومت و پایداری مردمانش تا عادی شدن شرایط تداوم داشته است؛ هرچند بخواهد این تهدیدات همچون بحرانی مثل جنگ تحمیلی هشت سال طول بکشد و یا بحرانی همچون کرونا که حدود دو سالی هست با ما جنگ می‌کند و قصد پایان نیز ندارد!

با عبور از جنگ تحمیلی، اتحاد همه‌جانبه و همدلی ملی به‌عنوان محور و اساس مقاومت ایران به شمار می‌رود که نمونه این وحدت کلمه مثال‌زدنی همراهی و همکاری همه‌جانبه مسئولان با مردم و همکاری متقابل با آن‌ها در طول دوران کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحران کرونا تمامی استعداد و ظرفیت‌های کشور به‌صورت سازمان‌دهی شده و خودجوش به خدمت مردم درآمدند و بارها این همراهی‌ها و همدلی‌ها مورد تفقد رهبری معظم انقلاب اسلامی و همچنین رضایتمندی آحاد مردم قرارگرفته است.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در کنار همراهی گروه‌های مختلف مردمی و تشکل‌های مردم پایه، حرکت بسیاری از دستگاه‌ها و نهاد تا بسیار متمایز بوده که نمونه آن می‌توان به همراهی و تعاون نیروهای مسلح به‌ویژه بسیج، سپاه و ارتش مردمی اشاره کرد.

تاریخ فراموش نخواهد کرد که در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا، دلاورمردانی از شجره طیبه بسیج در بیمارستان تا دوشادوش مدافعان سلامت از هیچ کوششی دریغ نکردند و با تغییر تاکتیک تا و راهکار تا پیوسته همراه و یاور جدایی‌ناپذیر کادر بهداشت و درمان بوده‌اند.

روحیه تعاون و همراهی امروزه نه‌تنها در بین نیروهای بسیجی بلکه در بین تمامی مسئولان بسیجی نظام مقدس نیز وجود دارد که نمونه بارز آن همراهی ارتش با مدافعان سلامت و توسعه ارائه خدمات آن‌ها به مردم در ابعاد غیرنظامی است.

ارتشی‌های غیور و مردمی، امروز که در پس چشمان بیدارشان حاشیه امنی برای مرزها و کیان کشور ایجاد کرده‌اند، استعداد و توانمندی‌های خود را به عرصه سلامت آورده‌اند و خبرهای خوبشان قرار هست گیلانیان را نیز خوشحال کند.

روز گذشته دریادار دوم پزشک محسن مرادی نیا  - رئیس اداره بهداشت و درمان  نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌منظور بررسی میدانی جانمایی بیمارستان صحرایی در محوطه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت – سانتر مرکزی و اصلی کووید19 گیلان-  در پی افزایش بی‌رویه مبتلایان به کرونا در گیلان حضور یافت؛ این در حالی است که نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک باب بیمارستان صحرایی ۶۰ تخته را نیز در دست احداث در محوطه مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت در دست اقدام دارد و به گفته دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا پایان هفته پس از تجهیز کامل توسط ارتش مردمی، به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

خوشبختانه موج همراهی و همدلی‌های نهادها و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در استان گیلان همچون موج نخست شیوع بیماری کرونا در حال شکل‌گیری است و اگر همراهی‌های مردم نیز با مدافعان سلامت بیشتر شود، یقیناً پیک پنجم را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت گیلان ارتش دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان صحرایی ارتش گیلان مدافعان سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر بهروز خاطرنشان کرد: در دولت مردمی تا کنون ۱۱۹ طرح آموزشی، کمک‌آموزشی و رفاهی تکمیل، تحویل و افتتاح شده است.
وی افتتاح ۷۲ طرح خوابگاه متأهلی و مجردی را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای تقویت حوزه آموزش و توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و از تکمیل ۲۴۳ طرح مسکن ویژه متخصصان و اقامتگاه پزشکان با اولویت مناطق محروم خبر داد و گفت: در دولت مردمی درمجموع، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام و تبدیل وضعیت شدند.
دکتر رحیمی با اشاره به تحولات پیرامون سازمان‌ها، وجود نظام مدیریت عملکرد را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و با تاکید بر نقش جوانان در پیشرفت جوامع، گفت: خصوصیات بی‌بدیل جوانان در سطح مدیریت موجب افزایش توان و ظرفیت سازمان می‌شود.
معاون وزیر بهداشت، توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی را راهبردی مهم در نوآوری و خلاقیت عنوان و تصریح کرد: جوانان امروزی با توجه به رشد فضای مجازی و رسانه‌ها، اطلاعات و سواد اجتماعی بالایی دارند و از جهتی نیز با توجه به شور جوانی، پویایی فعالی در زمینه‌های مورد تخصص خود دارند.

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت