Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حق‌‌وردی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس با اشاره به موضوع کنکور به عنوان مسئله مشترک وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، اظهار کرد: مسئله کنکور بارها در کمیسیون مورد بحث قرار گرفته و به طور کلی برای برچیده‌شدن کنکور قانون وجود دارد.

وی افزود: تا امروز این قانون اجرایی نشده است و دلیل آن نیز این بوده که سازمان سنجش اعلام می‌کند تا آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش استاندارد نشود نمی‌توانیم معدل را ملاک ارزیابی برای ورود به دانشگاه قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به پیچیده شدن مسئله کنکور با توجه به ورود و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیان کرد: تا امروز به این نحو بود که در حوزه‌ای با ورود مجلس و کمیسیون آموزش دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود نمی‌کرد و حال این شورا به موضوع ورود کرده و از سمت نمایندگان مجلس انتقاداتی به این بحث وجود دارد.

حق‌وردی با اشاره به اینکه بحث کنکور مسئله اجرایی است، اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در حوزه سیاست‌گذاری ورود کند و قانون‌گذاری مختص مجلس شورای اسلامی است که نمایندگان مجلس این ورود را جالب نمی‌دانند.

وی با اشاره به اینکه پیچیدگی مسئله کنکور صرفا مختص به مافیا نیست، تصریح کرد: قطعا یکی از مباحث همین مسئله مافیا و موسسات عریض و طویل کنکوری با گردش‌های مالی چند ده هزار میلیاردی است و جریان قابل انکاری نبوده ولی تمام مسئله نیستند.

انتهای پیام/ش

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نماینده مردم شهریار قدس و ملارد حسین حق وردی مسئله کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کنکور سراسری؛ رقابت ۲۷ هزار و ۲۰۲ نفر برای ورود به دانشگاه در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کاشانی نژاد نماینده تام‌ الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان گلستان گفت : آزمون داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در ۲۱ حوزه اصلی و ۵۵ حوزه فرعی در استان آغاز شد.

او افزود : آزمون داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه هم عصر امروز پنجشنبه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا جمعه مورخ ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

کاشانی نژاد  گفت : در استان گلستان ۲۷ هزار و ۲۰۲ داوطلب در پنج گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۷۷ داوطلب زن (۶۳/۱۵ درصد) و ۱۰ هزار و ۲۵ داوطلب مرد (۳۶/۸۵ درصد) هستند.

وی ادامه داد: در مجموع نسبت به آزمون تیرماه پارسال ۱۵۸۲ نفر افزایش داوطلب در استان داریم.

کاشانی نژاد گفت: تعداد داوطلبان استان به تفکیک گروه‌های آزمایشی در گروه ریاضی ۱۶۱۲ نفر ، در گروه تجربی ۱۲۲۵۶ نفر، در گروه انسانی ۱۰۸۴۲ نفر، در گروه زبان‌های خارجی ۱۷۳۵ نفر و در گروه هنر ۷۵۷ نفر است. 


دیگر خبرها

  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • ثبت‌ مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • ثبت مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • (تصاویر) بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • آغاز کنکور سراسری؛ رقابت ۲۷ هزار و ۲۰۲ نفر برای ورود به دانشگاه در گلستان