Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: با معرفی وزرای پیشنهادی رئیس دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی، گمانه زنی‌ها در خصوص رأی اعتماد مجلس نشینان به این افراد داغ‌تر شده است.

با آغاز بررسی صلاحیت‌ها در کمیسیون‌های تخصصی، این امر بیش از پیش به داغ شد اما اینک همه منتظر جلسات رأی اعتماد در صحن علنی مجلس هستند.

یکی از مطالبات مردم از نمایندگان، شفافیت در این حوزه است از این رو برخی از نمایندگان خراسان شمالی تاکنون پیش نظراتی را اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان استان به صورت کلی کابینه معرفی شده را دارای قدرت اجرایی مناسب و جهادی دانستند و معتقدند این دولت می‌تواند تحولات اساسی در کشور ایجاد کند.

کابینه با نظر مثبت مجلس مواجه است

سید محمد پا ک مهر درگفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت برآیند کارآمدی کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس، اظهار کرد: وزرای پیشنهادی توسط آیت الله رئیسی به عنوان کابینه دولت سیزدهم با نظر مثبت نمایندگان مجلس مواجه شده‌اند.

وی افزود: جوانی، پرکاری، سوابق درخشان و نگاه انقلابی و جهادی از جمله ویژگی‌های اصلی وزرای پیشنهادی است که نمایندگان مردم در مجلس بر آن اتفاق نظر دارند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون بر اساس حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس، اکثر این وزیران با آرا بالا می‌توانند نظر مثبت نمایندگان را کسب کنند و راهی وزارتخانه‌های مربوطه شوند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات پربار و دقیق و بررسی برنامه‌های اصلی و کلیدی وزرا در جلسات با نمایندگان برای رفع مشکلات مردم، نشان داد که اغلب این افراد با برنامه‌های ویژه و رو به جلو برای بهبود معیشت مردم وارد شده‌اند.

پاکمهر همچنین نگاه میدانی وزرای پیشنهادی را مورد تحسین قرار داد و گفت: با بررسی‌های موشکافانه انجام شده از سوی نمایندگان و مشورت با خبرگان و متخصصان در هر بخش به نظر می‌رسد این وزرای پیشنهادی به جز برخی از موارد معدود می‌توانند رأی خوبی را دریافت کنند.

نایب رئیس فراکسیون محرومیت زدایی و گروه‌های جهادی به برخی وزرا نیز اشاره کرد و گفت: دکتر عبدالملکی به عنوان وزیر پیشنهادی کار از جمله افراد جوان، نسل جدید انقلاب و با سوابق انقلابی است که می‌تواند گزینه‌ای مورد قبول در این وزارتخانه باشد.

وی همچنین اسماعیلی در وزارت پیشنهاد ارشاد و خاندوزی در وزارت اقتصاد را از جمله افراد با برنامه، تحول خواه و جوان برشمرد و افزود: برخی وزرا همچون وزیر پیشنهاد ورزش و همچنین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید برنامه‌های بهتر، دقیق‌تر و نگاه جامع‌تری را به مجلس ارائه دهند تا بتوانند نظر نمایندگان را به سوی خود جلب کنند.

پاکمهر سایر وزرای پیشنهادی را دارای رأی مناسب از مجلس دانست و تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت می‌تواند پس از برگزاری جلسات دفاع و رأی گیری از نمایندگان به سرعت با حداکثر تعداد وزرا کار خود را بر بهبود اوضاع کشور آغاز کند.

وزاری پیشنهادی در مجموع مطلوب هستند

علی جدی نیز در مصاحبه با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت کابینه و وزاری پیشنهادی دولت سیزدهم، اظهار کرد: کابینه و وزرای پیشنهادی در مجموع دارای نقاط قوت خوبی هستند که ترکیبی از جوان گرایی و حضور متخصصین مجرب است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی تاکید کرد: البته انتظار از کابینه و وزاری پیشنهادی دولت سیزدهم بالاتر از این افراد بود زیرا برخی‌های شرایط لازم برای وزارت را ندارند و پیش بینی می‌شود که تعدادی معدود نتوانند رأی مثبت از مجلس دریافت کنند.

وی افزود: وزرایی همچون ارتباطات، ارشاد و صمت دارای موافقین و مخالفینی هستند اما در مجموع می‌توانند رأی مثبت را با احتمال زیاد دریافت کنند.

جدی همچنین وزرای اطلاعات، خارجه و دفاع را دارای اهمیت بین المللی دانست و گفت: رأی بالا و قاطع به این وزرا دارای پیام جهانی و منطقه‌ای از سوی کشور خواهد بود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم شکل گیری هرچه سریع‌تر شاکله اقتصادی دولت و تعیین وزیران اقتصادی، خاطرنشان کرد: وزیر نیرو، اقتصاد، کشاورزی، راه و نفت دارای رأی مثبت و مقبولیت خوبی در مجلس هستند اما وزیر کار برای رأی آوری نیازمند تلاش جدی در صحن مجلس است.

وی همچنین از دیدارهای مجمع نمایندگان خراسان شمالی با برخی از وزرای پیشنهادی خبر داد و افزود: در این جلسات علاوه بر بیان ظرفیت‌ها و مشکلات استان، با تاکید بر رتبه مشارکت استان در انتخابات، مطالبات و نیازمندی‌های استان از هر وزارت خانه مطرح شده است.

جدی در انتها نیز گفت: برخی از مدیران دولت گذشته به دنبال صندلی نشینی در این دولت نباشند زیرا مردم با امید به تحول در اداره کشور به دولت سیزدهم رأی داده‌اند و تغییرات در استان و کشور نیز پس از استقرار و تشکیل کامل کابینه محقق می‌شود.

کار سخت وزارت کار و اقتصاد در دولت پیش رو

امان الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس نیز خطاب به وزیر پیشنهادی کار، گفت: وزارت کار بیش از ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور مرتبط است که عموم آنها جزو دهک‌های پایین است.

وی افزود: وضعیت تعاون خوب نیست که اگر از ظرفیت آن استفاده می‌شد تاکنون بسیاری از مشکلات حل بود؛ معضلات بیمه کارگران فصلی، کشاورزان، قالیبافان و… جدی است که این وزارت خانه باید برنامه جدی برای آن داشته باشد.

حسین پور بیان داشت: جای خوشحالی است که فردی توانمند برای وزارت کار پیشنهاد شده زیرا فردی توانمند، جوان و انقلابی است و این وزارت خانه با تحول رو به رو خواهد شد.

این نماینده مجلس در خصوص وزارت اقتصاد نیز گفت: وضعیت مالیاتی نابه سامان است و نظام درستی وجود ندارد و بانک‌ها نیز سرکش بوده و به خط نیستند؛ همچنین چرخ بورس نیز نمی چرخد.

وی افزود: واگذاری‌ها در حوزه خصوصی سازی باید دقت شود زیرا ضربات زیادی خوردیم به طوری که مسائل امنیتی نیز ایجاد شده است.

حسین پور در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز گفت: فضای مسئولیت اجرایی تا فضای علمی فاصله زیادی دارد؛ اداره چند نهاد کوچک با اداره وزارت خانه متفاوت است.

حال باید دید نمایندگان مجلس به وزاری پیشنهادی دولت رأی اعتماد خواهند داد و یا سپردن وزارت خانه‌ها به افراد جدید همچنان به تعویق می‌افتد.

کد خبر 5285363

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت سیزدهم علی جدی امان الله حسین پور محرم 1400 ویروس کرونا ماه محرم عاشورا مراسم عزاداری عکس استانها واکسن کرونا آمار کرونا محدودیت های کرونایی تاسوعا و عاشورا شیوع کرونا بوشهر رسانه هیئت نماز ظهر عاشورا وزاری پیشنهادی وزرای پیشنهادی پیشنهادی دولت وزیر پیشنهادی خراسان شمالی دولت سیزدهم وزارت خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، شورای عالی تشکل‌های ورزشی ایران با ارسال نامه‌ای خطاب به سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری کشورمان ضمن تقدیر از اقدامات مثبت در دولت وی از جمله انتخاب مدبرانه وزیر ورزش و واگذاری باشگاه‌ های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، پیشنهاداتی را به رئیس دولت مطرح کرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • رسالت معاونت پارلمانی تعامل گسترده، شفاف و سالم با مجلس است
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • قطر پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش بس را مثبت ارزیابی کرد
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند