Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:28:57 GMT

۶۰۷ نفر طی دهه اول محرم در مراغه خون اهدا کردند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۷۹۱۰

۶۰۷ نفر طی دهه اول محرم در مراغه خون اهدا کردند

محمود مهدوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تعداد مراجعه افراد به ۳۹۷ نفر رسید که ۳۵۵ نفر از آنان خون کامل اهدا کردند. 

وی از اهداکنندگان خون خواست تا در طول سال و حداکثر سه ماه یکبار به این امر خیر اقدام کنند و اظهار داشت: خون اهدایی تا یک ماه باید مصرف شود و از آنجایی که نیاز به خود همواره وجود دارد، انتظار می‌رود در مناسبت‌های مختلف طول سال نیز پذیرای اهداکنندگان خون باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه یک روز قبل از تاسوعا ذخیره گروه خونی AB منفی در این پایگاه رو به اتمام بود، بیان کرد: اگرچه این نیاز در سایه اهدای خون طی روزهای تاسوعا و عاشورا برطرف شد اما در صورتی که اهداکنندگان خون به صورت مستمر و در طول سایر به این پایگاه مراجعه نکنند، کمبود برخی از گروه‌های خونی قابل پیش‌بینی خواهد بود. 

به گزارش ایرنا پویشی نیز تحت عنوان «نذر اهدای خون» از روز عاشورا تا اربعین حسینی امسال در سطح کشور راهاندازی شده است که می‌تواند در تامین خون مورد نیاز بیماران مفید باشد. 

پایگاه انتقال خون مراغه در خیابان امام خمینی (ره) - خیابان خرمشهر واقع شده و دارای کاربری «انتخاب اهداکننده»، «خونگیری و فرآوری»، «تعیین گروه خون»، «پخش خون» و «فرآورده‌های خونی» است. 

برچسب‌ها ماه محرم مراغه سازمان انتقال خون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم مراغه سازمان انتقال خون ماه محرم مراغه سازمان انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود

به گزارش قدس خراسان، اکران فیلم سینمایی تمساح خونی با حضور جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، الناز حبیبی و شبنم قربانی در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۹ در پردیس سینمایی اطلس برگزار خواهد شد.

در خلاصه داستان تمساح خونی آمده است «ما می‌خوایم بزرگترین قورباغمونو قورت بدیم! طعمه بزرگ، دردسرای خودشو داره، ولی ما قراره بدون خون و خونریزی شکارش کنیم؛ آخه ما از تمساح‌ها باهوش‌تریم...!»

این فیلم در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم اول را برای جواد عزتی به ارمغان آورد. 

علاقه‌مندان به حضور در این اکران‌های مردمی می‌توانند به مراجعه به سامانه‌های اینترنتی فروش بلیت سینما، بلیت‌های خود را خریداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • هرکاری کنید، محرم عصبانی نمی‌شود!
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • (تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)