Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@11:51:08 GMT

ماجرای قهر فرنگی کاران از اردوی تیم ملی چه بود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۸۱۹۹

ماجرای قهر فرنگی کاران از اردوی تیم ملی چه بود؟

سه فرنگی کار تنها سه روز بعد از شروع اردوی تیم ملی، اقدام به ترک اردو کرده اند.

به گزارش "ورزش سه"، بلافاصله بعد از پایان المپیک، محمد بنا شاگردانش را فراخواند تا کار برای مسابقات جهانی نروژ استارت بخورد. با اینکه در کشتی آزاد، فدراسیون در برخی اوزان اعلام کرد قرار است مسابقات انتخابی برگزار شود، اما در کشتی فرنگی گویا خبری از انتخابی نیست و بنا تصمیم گرفته به خاطر فرصت محدود پیش رو خودش اقدام به اعلام ترکیب نهایی تیمش در هر 10 وزن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته که فدراسیون کشتی پیش از المپیک فرآیندی را برای انتخاب ملی پوشان اعزامی به نروژ تعریف کرده بود و مهمترین نکته در آن فرآیند تصاحب دوبنده تیم ملی توسط مدال آوران المپیک بدون هیچ حرف و حدیثی بود. 


گویا همین مسائل باعث ایجاد حاشیه در اردوی تیم ملی شده است. در روزهایی که سعید عبدولی، شاگرد قدیمی محمد بنا در اینستاگرام دائما علیه او انتقاد می کند، علیرضا نجاتی، حسین نوری و مهدی فلاح نیز تصمیم به ترک اردو گرفته اند. 


با اینکه علیرضا نجاتی، ملی پوش وزن 60 کیلوگرم ایران در المپیک توکیو در مصاحبه خود خیلی زود موضوع قهر کردن از اردوی تیم ملی را تکذیب کرد و مدعی شد با اجازه کادرفنی از اردو خارج شده است، مهدی فلاح در مصاحبه ای با ایسنا برخی مسائل را بازگو کرده است: «دو روز پیش نزد محمد بنا رفتم و به او گفتم به من گفته بودید به تورنمنت بلغارستان بروم تا بعد از آن برای جهانی نروژ انتخابی بگذارید، حال انتخابی وزن ۹۷ کیلوگرم چه زمانی قرار است برگزار شود؟ بنا در پاسخ به من گفت" چون ساروی در المپیک به مدال برنز رسیده و امتیازش بالاتر است بدون انتخابی به مسابقات جهانی نروژ اعزام می شود" من در جواب گفتم "مگر فدراسیون کشتی اعلام نکرده بود جام تختی جزو فرآیند انتخابی تیم ملی است؟ خب من در جام تختی قهرمان شدم، چرا با وجود قهرمانی در جام تختی حق حضور در انتخابی را ندارم؟"»


این فرنگی کار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران، درباره قهر تعدادی دیگر از ملی پوشان از اردو نیز، گفت: حسین نوری و علیرضا نجاتی نیز به همین دلیل اردوی تیم ملی را ترک کردند. حسین نوری هم به بنا گفته بود "چرا انتخابی نمی گذارید؟ مگر خودتان نگفتید حسین در جام تختی کشتی نگیر تا نفرات دیگر در جام تختی بگیرند بعد از آن انتخابی می گذارم" بنا هم گفته بود" جام تختی جزو فرآیند انتخابی است" نوری هم گفته بود چطور به فلاح که در جام تختی اول شده می گویید انتخابی نداریم اما به من که با خواست خودتان در جام تختی کشتی نگرفتم می گویید جام تختی جزو فرآیند است. نجاتی هم آنطور که شنیدم به این خاطر که قرار است دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم اعزام شود، اردوی تیم ملی را روز گذشته ترک کرد.»


حسین نوری اما هنوز واکنشی به ماجرای شایعه قهرش از اردوی تیم ملی نشان نداده و مشخص نیست چه آینده ای خواهد داشت.


به هر حال باید طی یکی، دو هفته آینده ترکیب نهایی تیم های ملی اعزامی به مسابقات جهانی نروژ که از 10 تا 18 مهرماه برگزار می شود، اعلام شود. این یعنی محمد بنا از همین حالا تا حدودی تصمیم خود را برای اعلام ترکیب نهایی تیمش گرفته است.

کشتی فرنگی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی فرنگی اردوی تیم ملی جام تختی جهانی نروژ حسین نوری محمد بنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور و محرومیت بروکس

بروکس پیش از شرکت در انتخابی آمریکا خبر تلخی را از طلای سال گذشته‌اش دریافت کرد اما موقتا مجوز شرکت در انتخابی را گرفت و موفق به شکست تیلور شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درحالیکه همچنان اخبار کشتی آمریکا تحت الشعاع شکست تیلور در انتخابی المپیک قرار دارد و امروز رسما اعلام شد که این کشتی گیر در اوکلاهاما جایگزین جان اسمیت در امر مربیگری شده، یک وبسایت مرتبط به ایالت آیووا خبر از دردسر آرون بروکس برنده تیلور داد.

این وبسایت اعلام کرده که پیش از برگزاری انتخابی آمریکا، خبری به او اعلام شد که تست دوپینگش در مسابقات جهانی زیر 23 سال 2 23 مثبت شده، بروکس در این مسابقات صاحب نشان طلای 86 کیلوگرم شد.

با این وجود آمریکایی ها امیدوار هستند که در این خصوص خطایی اتفاق افتاده باشد و مورد مشکوک، یک اشتباه باشد. به همین دلیل به بروکس مجوز شرکت در انتخابی داده شد اما هنوز معلوم نیست امکان حضور او در المپیک وجود داشته باشد.

تا هفته آینده مشخص خواهد شد که بروکس محروم می شود و یا در ترکیب تیم المپیکی آمریکا به پاریس می آید. بنابراین اگر بروکس با محرومیت مواجه شود طبیعتا تیلور جایگزینش خواهد شد. البته وکیل‌های کشتی آمریکا مطمئن هستند بروکس به مسابقه برمی‌گردد.

غیر از یزدانی چه کشتی‌گیرانی به تورنمنت مجارستان می‌روند؟



انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شوک به کشتی جهان؛ احتمال بازگشت تیلور و محرومیت بروکس
  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • احتمال برگزاری انتخابی بین یزدانی و قاسمپور/ شروع تمرینات زارع
  • بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟
  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • علیان و حاجی پور در سومین مرحله اردوی انتخابی تیم ملی آب‌های آرام
  • دعوت ‌نونهالان‌ خوزستانی به اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی
  • اردوی تیم ملی کشتی آزاد (عکس)
  • قهرمانی کشتی‌گیر گلستانی در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور