Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@10:01:00 GMT

نخست‌وزیر عراق برای نخستین بار به کویت می‌رود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۸۲۹۲

نخست‌وزیر عراق برای نخستین بار به کویت می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور هفته آینده با هدف بررسی توسعه روابط اقتصادی و تجارت با کویت، به این کشور سفر می‌کند.

وب سایت وزارت خارجه عراق نوشت که «المنهل الصافی» سفیر جمهوری عراق در کویت با «محمد جاسم الصقر» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کویت دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار پاره‌ای از موضوعات از جمله سفر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به کویت در هفته آینده و دیدار با بازرگانان کویتی، بررسی شد.

بر اساس این گزارش، هدف از سفر الکاظمی به کویت بررسی ورود سرمایه‌گذاران کویتی به بازار تجاری عراق، ایفای نقش فعال در توسعه پایدار، سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و تجارت و نیز بررسی راهکارهای توسعه تجارت بین دو کشور در سایه وجود تمایل واقعی برای توسعه همکاری دوجانبه در زمینه‌ها مختلف عنوان شده است.

این نخستین سفر الکاظمی به کویت از زمان تصدی منصب نخست‌وزیری در آوریل ۲۰۲۰ خواهد بود.

بغداد و کویت روابط خود از سال ۲۰۰۳ پس از سقوط رژیم دیکتاتور صدام، ازسرگرفتند.

دو کشور همچنان مشکلات و اختلافات حل نشده‌ای دارند که از جمله مهم‌ترین آن چاه‌های نفتی مشترک، پرونده مفقودشدگان کویتی و توافقنامه خور عبدالله امضا شده بین دو کشور در سال ۲۰۱۲ است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر جدید هائیتی منصوب شد
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی