Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:48:39 GMT

استقبال گسترده از «واکسن گیاهی» علیه کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۸۵۴۹

استقبال گسترده از «واکسن گیاهی» علیه کرونا

به گزارش ایرنا، در حال حاضر، با توجه به حداقل عوارض ناچیز داروهای گیاهی، توسعه واکسن گیاهی کووید ۱۹ در کشورهای گوناگون ازجمله آمریکا، کانادا و منطقه اروپا و آمریکای لاتین با هدف دستیابی به ۳۰ هزار داوطلب معیار در سطح جهانی انجام می شود.

به گفته «دیگو واپنر» داروشناس و متخصص داخلی آرژانتینی، یکی از این واکسن های گیاهی که توسط شرکت کانادایی مدیکاگو با همکاری شرکتی انگلیسی ساخته شده، در حال تکمیل مطالعات بالینی فاز سوم در آرژانتین است و در فاز دوم آزمایشی اثربخشی ۵۰ تا ۷۵ درصد قوی‌تر از موارد موجود نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان اقبال عمومی داروهای گیاهی، آرژانتین یکی از کشورهایی است که تا کنون با ثبت بیشترین تعداد داوطلبان آماده برای کارآزمایی های بالینی، استقبال گسترده ای از این واکسن گیاهی داشته است.

واپنر هفته گذشته در گفتگوی تلویزیونی خاطرنشان کرد: در بیمارستان مرکزی نظامی بوئنوس آیرس برای فاز سوم آزمایش های انسانی این واکسن همکاری می کنیم. ما به عنوان بخشی از مطالعات فراگیر بر روی این داروی گیاهی هستیم که کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، برزیل و سایر کشورهای آمریکای لاتین نیز در آن شرکت دارند.

همچنین «گونزالو پرز مارک» پزشکی که رهبری این پروژه را در سطح محلی به عهده دارد، در ارتباط با استقبال گسترده از این داروی گیاهی علیه کرونا گفت: جمعیت داوطلب برای این مطالعات که بین ۱۸ تا ۴۰ سال سن دارند، بسیار خاص هستند: با کنجکاوی و اشتیاق فراوانی مراجعه می کنند در حالی که به طور کلی اطلاعات عمومی بسیاری درباره واکسن ها دارند.

پرز افزود: با این وجود این نخستین باری نیست که از منابع گیاهی و طبیعی علیه ویروس استفاده می شود، واکسن های گیاهی علیه ویروس «پاپیلومای انسانی» نخستین واکسن هایی بودند که از بستر گیاهی برای درمان بیماری های ویروسی استفاده کردند.

گونزالو پرز همچنین درباره اینکه این واکسن ها چه زمانی قابل دسترسی خواهند بود، با بیان اینکه این دارو در دمای بین ۲ تا ۸ درجه در یخچال نگهداری می شود، افزود: تولید آن بسیار ساده است و از ابتدای سپتامبر یا نیمه های اوت (شهریورماه) با اعلام نتیجه اثربخشی نهایی آن، مجوز استفاده اضطراری و تولید این واکسن فراهم می شود.

این متخصص آرژانتینی همچنین تاکید کرد: در صورت تصویب اثربخشی این واکسن، سرعت تولید آن به شدت افزایش می یابد. این واکسن واکنش ایمنی زایی بسیار کامل، قوی و طولانی مدت ایجاد می کند زیرا بسیار شبیه ویروس است و این شبیه سازی فوق العاده از آن واکسن بهتری ایجاد می کند.  

گروه‌های تحقیقاتی مختلف در سراسر دنیا در حالی که به دنبال ساخت دارو و واکسن‌های موثر برای مقابله با ویروس کووید۱۹ هستند، مطالعات جدید نتایج امیدوارکننده‌ای را برای تولید واکسن گیاهی کرونا با حداقل عوارض نشان می‌دهد.

برچسب‌ها کرونا داروی گیاهی واکسن کرونا طب سنتی پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا داروی گیاهی واکسن کرونا کرونا داروی گیاهی واکسن کرونا طب سنتی واکسن گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد