Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@14:49:10 GMT

۶۶۶ واحد خون روزهای تاسوعا و عاشورا در قم اهدا شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۸۵۵۶

۶۶۶ واحد خون روزهای تاسوعا و عاشورا در قم اهدا شد

علیرضا کبیری روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح نذر خون حسینی از ۲۷ مردادماه جاری هم‌زمان با تاسوعا در مراکز انتقال خون استان آغاز شده و تا ۵ مهرماه هم‌زمان با اربعین سرور و سالار شهیدان ادامه دارد.

وی با تاکید بر لزوم استمرار اهدای خون در طول سال اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اگر چه ۸۵۸ نفر به مرکز انتقال خون روح الله قم برای اهدا مراجعه کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۱۳ درصد در مراجعین کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبیری ادامه داد: در روز عاشورا ۵۰۹ نفر مراجعه کردند که کاهش ۹ درصدی نسبت به سال قبل داشته است ضمن اینکه در تاسوعای حسینی ۳۴۹ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که ۲۶۸ نفر توانستند خون اهدا کنند.

معاون انتقال خون قم با بیان این که مراکز خون روح الله و اداره کل انتقال خون قم در تمام روزهای سال آماده دریافت خون از شهروندان است گفت: همشهریان، نذر خون را تنها به ایام تاسوعا و عاشورا اختصاص ندهند و تا پایان ماه محرم و صفر برای اهدای خون به این مراکز مراجعه کنند.

وی شیوع کرونا را از دلایل مهم کاهش اهدای خون در این استان دانست و افزود: شیوع کرونا که ماه هاست کشور را درگیرنموده و باعث کاهش میزان اهدای خون و مراجعین شده است.

معاون انتقال خون قم با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی در مراکز انتقال خون این استان گفت: این مرکز به‌صورت مستمر ضدعفونی و گندزدایی می‌شود ضمن این‌که پیش از ورود اهداکنندگان به این مراکز، وسایل مراقبتی فردی شامل دستکش و ماسک نیز در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

کبیری گفت: اگر چه ذخایر خون استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد ولی کاهش ۲۰ درصدی اهدای خون در تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در قم نگرانی‌هایی برای حفظ پایداری این ذخایر ایجاد کرده‌ است.

وی، اهدای خون را امری لازم، ضروری و همیشگی دانست و ادامه داد: خون و فرآورده‌های آن جایگزین مصنوعی ندارد و منبع دسترسی به آن تنها خون هم نوعان و انسان‌های دیگر است و چون زمان ماندگاری خون محدود است، امکان ذخیره خون در مدت طولانی وجود ندارد، به همین دلیل باید اهدای خون به صورت مرتب، مستمر و در طول سال صورت گیرد.

وی گفت: توصیه و درخواست ما به اهداکنندگان و مردمی که از سلامت برخوردار هستند و علائم بیماری ندارند، این است که جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون قم مراجعه و نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

پویش سراسری  نذر خون حسینی با شعار «دسترسی به خون سالم حق همه نیازمندان به خون» و « اهدای خون تو تداوم تپش قلب جهان»، با رویکرد استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم به منظور پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون در ماه محرم و صفر در دستور کار قرار گرفته است.

در شهر قم ۲ مرکز انتقال خون واقع در میدان روح‌الله و بلوار ۱۵ خرداد وجود دارد. علاوه بر بیماران نیاز به عمل جراحی و مجروح‌های ناشی از تصادف‌ها، بیش از یک هزار بیمار دیالیزی و حدود ۲۰۰ بیمار تالاسمی در قم وجود دارند که نیازمند دریافت مستمر خون هستند.

مرکز انتقال خون روح الله قم، در میدان روح الله جنب دبیرستان امام صادق(ع) واقع است.

برچسب‌ها عاشورای حسینی قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عاشورای حسینی قم عاشورای حسینی قم انتقال خون قم اهدای خون روح الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۸۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: صنعت برق بیش از ٤٢ میلیون مشترک دارد که از این تعداد ٣٢ میلیون مشترک خانگی و تجاری هستند و با مصرف بهینه برق می‌توانند به کاهش ناترازی کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح سراسری «باانرژی» از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا می‌شود، افزود: مشترکان تجاری و خانگی می‌توانند با کاهش مصرف برق به صورت هفتگی طی ٢١ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش بینی شده در این پویش بهره‌مند شوند.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: همچنین به مشترکان خانگی و تجاری که ١٥ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، جوایز نفیسی مانند خودرو به صورت قرعه‌کشی اهدا خواهد شد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه سال گذشته ٤٠ درصد از مشترکان خانگی در طرح کاهش مصرف برق مشارکت کردند، تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش طرح‌های تشویقی، پیش‌بینی می‌شود تعداد بیشتری از مشترکان به این طرح بپیوندند و با استقبال مردم از پویش با انرژی، ناترازی در صنعت برق به حداقل ممکن برسد.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برنامه‌ریزی شده است تا در دوره گرم سال صادرات برق را در حداقل ممکن نگه داشته و واردات را به حداکثر برسانیم که این موضوع با توجه با شرایط آب و هوایی کشور پیش خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • روزهای خنک و بارانی در انتظار مازندرانی‌ها
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • هافبک مس در فرم روزهای انتقال به استقلال
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان