Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@08:35:39 GMT

کارنامه کنکور دکتری ۱۴۰۰ منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۸۹۷۴

کارنامه آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰ امروز شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی جمعه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۹ با حضور حدود ۱۴۶ هزار نفر در ۲۴۲ کد رشته، ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد ۱۸۵ هزار و ۷۷۵ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند.

داوطلبان این آزمون می‌توانند کارنامه خود را در این لینک http://srv ۲.sanjesh.org/p_krn/index.php/krn_doctor/Result_nah_۱۴۰۰_Krn/krn مشاهده کنند.

در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۵ هزار و ۷۷۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۸۱۴ نفر معادل ۵۵ درصد مرد و ۸۲ هزار و ۹۶۱ نفر معادل ۴۵ درصد زن بودند.

از میان شرکت کنندگان در آزمون تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهایت تعداد ۳۸ هزار و ۲۲۲ داوطلب معرفی به مصاحبه شدند.

جمع کل ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی ۲۳ هزار و ۷۱۳ نفر بوده است.

از ۲۳ هزار و ۷۱۳ نفر پذیرفته شده نهایی، تعداد ۹ هزار و ۸۵۰ نفر در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی تابع وزارت علوم پذیرفته شده‌اند که از این تعداد ۴ هزار و ۲۰۷ نفر زن و ۵ هزار و ۶۴۳ نفر مرد هستند.

از ۲۳ هزار و ۷۱۳ نفر پذیرفته شده نهایی، تعداد ۱۳ هزار و ۸۴۴ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شده‌اند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۹۰ نفر زن و ۸ هزار و ۴۵۴ نفر مرد هستند.

میزان قبولی مشترک دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم با دانشگاه آزاد اسلامی ۱ هزار و ۲۷۴ نفر بود.

ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی آزمون در دانشگاه‌ها، بر اساس زمان بندی اعلام شده توسط دانشگاه‌ها صورت می‌پذیرد. برچسب ها: آزمون ، کارنامه ، دکترا ، سنجش ، نیمه متمرکز ، دانشگاه دولتی ، دانشگاه آزاد

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: آزمون کارنامه دکترا سنجش نیمه متمرکز دانشگاه دولتی دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد نیمه متمرکز پذیرفته شده دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت

مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها که از ۹ اردیبهشت آغاز و مهلت آن تا امروز ۱۵ اردیبهشت اعلام شده بود، تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید شد.

داوطلبانی که در کنکور سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند از طریق  سایت سازمان سنجش به نشانی  my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند.

مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی برای همه داوطلبان نوبت‌های اول و یا دوم آزمون سراسری سال جاری ضروری و اجباری است یعنی همه باید سوابق خود را ابتدا تأیید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود.

ثبت‌نام برای ایجاد سابقه و ترمیم نمره اختیاری است و افراد واجدالشرایط می‌توانند بنا به انتخاب خودشان در یک یا چند آزمون شرکت کنند.

ثبت‌نام برای ترمیم نمرات هنوز در سامانه هنوز فعال نشده است و داوطلبان باید منتظر اطلاع رسانی آموزش و پرورش باشند‌.

براساس گزارش‌ها، سوابق تحصیلی در فرآیند پذیرش دانشگاه‌ها در سال جاری دارای تأثیر قطعی ۵۰ درصدی است. این سوابق بر اساس نتایج آزمون‌های نهایی در سنوات و دوره‌های قبل و نوبت خرداد سال۱۴۰۲ و سال جاری تولید می‌شود. آزمون‌های نهایی امسال برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در بازه زمانی ۳۰ اردیبهشت تا ۲۹ خرداد برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است