Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@05:30:35 GMT

کاهش 40 درصدی مرگ کرونایی با رمدسیویر

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۶۹۸۱۳

کاهش 40 درصدی مرگ کرونایی با رمدسیویر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از clinicaltrialsarena، در این مطالعه 286 نفر تحت درمان با رمدسیویر قرار گرفتند و در طرف دیگر 852 نفر در کنار آنها در شرایط مراقبتی دیگری قرار داشتند. بدان معنا که از داروهای دیگر استفاده کردند. 

تقریبا 400 نفر از شرکت کنندگان در این مطالعه داروی هیدروکسی کلروکین (داروی مخصوص مالاریا) را به عنوان بهترین داروی مراقبت حمایتی دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم سلامت پرووایدنس خاطرنشان کرد که این مطالعه زمانی انجام شد که از رمدسیویر به عنوان «استاندارد مراقبتی» استفاده نمی شد؛ یعنی قبل از اینکه این دارو مجوز استفاده اضطراری  از سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا دریافت کند.

مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا بر اساس افزایش زمان بهبودی و تسریع دوران نقاهت از بیماری کرونا در میان افراد بود.

در جدیدترین مطالعه انجام شده ، جدا از بررسی کاهش مرگ و میر، درمان با رمدسیویر از منظر دیگری مورد بررسی قرار گرفت. این بررسی نشان داد که اثربخشی این دارو در مرحله ویروس شناسی و قبل از توسعه التهاب در بدن فرد آلوده شده به ویروس کرونا بسیار قابل توجه است.

جورج دیاز ، مدیر پزشکی پیشگیری از عفونت های میکروبی و پیشگیری از عفونت ، گفت: «این یافته ها قابل توجه هستند زیرا نیاز فوری به تعریف درمان بهینه کووید19 را مشخص می کند.  این نشان می دهد که رمدسیویر در مقایسه با بهترین مراقبت های حمایتی (مقایسه با سایر داروهای مصرف شده برای بهبود بیماران کرونایی) برای بیماران خاص با مرگ و میر کمتری همراه بود.»

دیاز افزود: «امیدوارم این داده های جدید پزشکان را تشویق کند تا از رمدسیویر مطابق با دستورالعمل های درمانی انجمن بیماریهای عفونی آمریکا، استفاده کنند.»

در مطالعه ای که توسط سازمان بهداشت جهانی  پشتیبانی می شود ، مرگ و میر مرتبط با استفاده از رمدسیویر در برابر دارونما مشاهده نشد.

سیستم سلامت پرووایدنس خاطرنشان کرد که مطالعه مورد حمایت سازمان جهانی بهداشت، سطح اکسیژن در بیماران مبتلا به کرونا که از رمدسیویر استفاده می کردند را کم ارزیابی نکرده است. بنابراین استفاده از این دارو در صورت استفاده در مراحل اولیه بیماری به طول بالقوه ای از مرگ و میر جلوگیری می کند و نرخ کلی مرگ را پایین می آورد.

همچنین تحقیقات انجام شده از سوی موسسه ملی سلامت نیز نشان داد نرخ مرگ و میر در میان بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری رمدسیویر را مصرف می کنند کم است.

در ژوئن 2021 ، گیلیاد گزارش داد که اطلاعات واقعی از سه مطالعه گذشته نشان داده است که درمان ضد ویروسی رمدسیویر خطر مرگ و میر در بیماران بستری شده  را کاهش می دهد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رمدسیویر کرونا کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند

روابط عمومی سازمان غذا و دارو از توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در شرکت‌های پخش و داروخانه‌های منتخب سراسر کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تامین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

10 میلیون عدد "وارفارین" ایرانی به‌زودی وارد بازار می‌شود

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه 190، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

انتهای پبام/

دیگر خبرها

  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟