Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان دکتر علی اصغر رضایی، عضو هیات علمی جوان دانشکده ریاضی دانشگاه کاشان بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

دکتر علی اصغر رضایی دکتری رشته ریاضی (هندسه) از دانشگاه شهید بهشتی تهران دوران کارشناسی خود را در دانشکده ریاضی دانشگاه کاشان سپری کرد.

رضایی متولد ۱۳۵۸ متاهل و دارای دو فرزند بود که در روز ۲۸ مردادماه آسمانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از سال ۹۰ به عنوان استادیار دانشگاه کاشان و از سال ۹۷  نیز به عنوان مدیر گروه دانشکده ریاضی دانشگاه کاشان انتخاب شد، داوری مقالات پژوهشی «پژوهش های نوین در ریاضی» و مقالات «کنفرانس بین المللی معماری و ریاضیات» و همچنین راهنمایی و داوری ده ها پایان نامه را بر عهده داشت.

وی عضو کمیته علمی کنفرانس بین المللی معماری و ریاضیات دانشگاه کاشان، عضو کمیته اجرایی نهمین کنفرانس نظریه گروه های ایران، دومین کنفرانس جبر محاسباتی، نظریه محاسباتی اعداد و کاربردها، پنجمین کنفرانس ترکیبات جبری و نظریه گراف و عضو شورای سیاست گذاری پنجاه و یکمین کنفرانس ریاضی ایران بود و در سال های ۹۱، ۹۳ و ۹۶ به عنوان استاد نمونه آموزشی دانشگاه کاشان برگزیده شد.

به گزارش ایسنا، زمینه تحقیق مورد علاقه این استاد دانشگاه، هندسه نابجایی، هندسه ریمانی، توپولوژی جبری، هندسه دیفرانسیل و هندسه متناهی بود که مقالات متعددی در همایش ها و مجلات معتبر بین المللی و فصلی از یک کتاب به چاپ رسیده است.

On the Noncommutative Mapping Torus and Related Structures، PARTITION-EQUIVALENT n-POINTS CONFIGURATIONS WITH TWO DISTANCES، An application of geometrical isometries in non-planar molecules و On the Configurations with n Points and Two Distances عناوین تعدادی از مقالات منتشر شده این استاد فقید در مجلات معتبر بین المللی است.

منصور غلامی- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی درگذشت این استاد جوان را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«️ اِنّا لله و اِنّا اِلَیهِ راجِعون

درگذشت جناب آقای دکتر علی اصغر رضایی، عضو هیات علمی جوان و استاد فرهیخته دانشکده علوم ریاضی آن دانشگاه موجب تاسف و تالم شد.
 
فقدان این استاد گرانقدر را به خانواده محترم آن مرحوم، همکاران، دانشجویان و اساتید گرانقدر دانشگاه کاشان و جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت عرض نموده و از پروردگار متعال برای آن زنده‌یاد، رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.»

همچنین عباس زراعت- رئیس دانشگاه کاشان نیز در پیامی گفت:

«خبر ناباورانه درگذشت عضو هیات علمی جوان و پرتکاپوی دانشکده ریاضی دانشگاه کاشان، دکتر علی اصغر رضایی بر اثر ابتلا به کرونا، واصل و بسیار باعث اندوه و تاثر شد.

این عزیز فقید، در اوج پرکاری و سرزندگی، فعالانه در دانشگاه حاضر و به تتبع و تحقیق مشغول بود.

اینجانب به نوبه خود و از سوی آحاد دانشگاهیان، همدردی  و غمزدگی فراوانمان را به  محضر خانواده، بستگان، همکاران و همه مصیبت زدگان اعلام می دارم.

بی شک همیشه خاطرات حضور و زحمات و خدمات ایشان که  دوره دانشجویی  را هم در این دانشگاه گذرانده بود، در خاطر دانشگاه و دانشگاهیان به احترام و ستایش خواهد ماند.

برای روح این سفر کرده کوی دوست، علو درجات و برای بازماندگان بردباری و سلامت آرزو دارم.

بر صبر بر این مصیبت مأجور و مثاب باشید. انشالله.»

حسن دقیق- رییس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان نیز در پیامی اعلام کرد:

«انا لله و انا الیه راجعون. با نهایت تاسف و تالم رحلت استاد مهربان، دلسوز، دوست داشتنی، محبوب همکاران و دانشجویان دانشکده علوم ریاضی دانشگاه کاشان ما را در غمی غیر قابل وصف قرار داد. این ضایعه را به جامعه ریاضی کشور و به ویژه اساتید و دانشجویان دانشگاه کاشان تسلیت می گویم. استاد کم نظیری که غم فقدانش را هرگز نخواهم توانست فراموش کنم. به همسر و دو دختر عزیزش راشین و پارمین تسلیت می گویم. خداوند به همسر گرامیش که هفته قبل در غم رحلت پدرش نیز عزادار بود صبر دهد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه کاشان کروناویروس عضو هیات علمی جوان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۶۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

به گزارش صدای ایران از ایسنا،محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه گفتگو با برخی دانشجویان دانشگاه یاسوج در محوطه این دانشگاه در جمع خبرنگاران افزود: اساتید چشم و چراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

وی اظهارکرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنها نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

زلفی گل تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

وی ادامه داد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وزیر علوم بیان کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود