Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@03:28:32 GMT

کشف 32 ھزار قلم داروی کروناییِ دپو شده در کرمان

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۰۴۳۰

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان از کشف ۳۲ ھزار و ۷۰۴ قلم انواع دارو که در درمان کرونا مورد استفاده قرار می گرفت، خبر داد .

سرھنگ"حمیدرضا میرحبیبی" امروز ۳۰ مردادماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رھبری مبنی بر اینکه اولویت اول کشور موضوع بیماری کرونا است و پذیرفته نیست که دارو در داروخانه ھا کمیاب باشد و با قیمت چند برابر در بازار توسط افراد سودجو عرضه شود، با توجھ به کمبود داروھای بیماری کرونا ورود قاطع به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح ضربتی مقابله با سوداگران و سودجویان دارو در سطح استان کرمان اجرا شد و با تلاش ھای شبانه روزی و اقدامات فنی و پلیسی ماموران، دو انبار در حاشیه شھر که مقادیر زیادی دارو در آن دپو شده بود، شناسایی شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان تصریح کرد: ماموران پس از کسب دستور قضائی و در بازرسی از انبارھای مذکور، ۳۲ ھزار و ۷۰۴ قلم انواع دارو و ۲۶۴ قلم لوازم آرایشی و بھداشتی را کشف و دو متھم را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اقلام کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، افزود: متھمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و داروھای کشف شده نیز برای توزیع بین بیماران کرونایی تحویل نماینده دانشگاه علوم پزشکی شد.

میرحبیبی بیان کرد: در این برھه حساس که کشور نیاز مبرم بھ دارو و اقلام بھداشتی دارد، برخی افراد سودجو با دپوی داروھای موردنیاز بیماران سعی در عرضه آنھا در بازار سیاه دارند که به این افراد ھشدار می دھیم پلیس فعالیت سوداگران  بازار دارو را رصد کرده و به شدت با متخلفان برخورد خواھد کرد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار دارو را مدیریت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار مهر،«داوود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه در صحن مجلس، گفت: بازار دارو از اولویت‌های دولت است، ما عملکرد قابل دفاعی در حوزه دارو در سال گذشته داشتیم و امسال هم بازار را مدیریت می‌کنیم.

در حال تکمیل

کد خبر 6092859 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • بازار دارو را مدیریت می‌کنیم