Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

نتیجه بررسی پژوهشگران دانشگاه میشیگان بر روی ۵۸۰۰ ماده غذایی محبوب در آمریکا نشان می‌دهد تغذیه تا چه اندازه بر مدت زمان و دقایق عمر ما تاثیرگذار است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در این بررسی مشخص شد که هر هات داگ ۳۶ دقیقه از طول عمر می‌کاهد در عوض با خوردن آجیل ۲۶ دقیقه بر میانگین طول عمر افراد افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پژوهش مشخص شد که هر بال مرغ به طور میانگین ۳.۳ دقیقه از طول عمر کاسته و در مقابل مصرف ماهی سالمون ۱۶ دقیقه بر طول عمر می‌افزاید.

در این بررسی مشخص شد اگر افراد خواستار افزایش طول عمر هستند بهتر است سبزیجات، میوه و آجیل بیشتری مصرف کنند.

همچنین، برنج و لوبیا ۱۳ دقیقه و دسر پای سیب نیز ۱.۳ دقیقه به میانگین طول عمر افراد می‌افزایند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هات داگ طول عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟

اینفوگرافیک زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده‌های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

به گزارش روزیاتو، اینفوگرافیک زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده‌های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

طول عمر انسان در حال افزایش است

پستانداران، به عنوان موجودات خونگرم با مو یا خز تعریف می‌شوند که از شیر غدد پستانی برای نوزادان خود استفاده می‌کنند. در حالی که حیوانات کوچکتر مانند راسو‌ها معمولاً ۱ تا ۲ سال عمر می‌کنند، همتایان بزرگتر مانند فیل‌ها می‌توانند برای چندین دهه زنده بمانند و در راس آن‌ها نهنگ ها، می‌توانند ۲۰۰ سال یا حتی بیشتر عمر کنند.

طول عمر انسان افزایش قابل توجهی داشته است. طبق گزارش بخش جمعیت سازمان ملل متحد، میانگین امید به زندگی در جهان از ۴۷ سال در سال ۱۹۵۰ به ۷۲ سال در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۲۵ ساله است. از عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر انسان می‌توان به تغذیه، دارو و دسترسی به منابع ضروری، اشاره کرد.

با این حال، همانطور که طول عمر انسان شکوفا می‌شود، می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر جمعیت پستانداران حیات وحش داشته باشد. طی ۱۰۰،۰۰۰ سال گذشته، افزایش جمعیت انسانی باعث کاهش ۸۵ درصدی زیست توده پستانداران وحشی شده است.

امروزه، دام‌ها ۶۲ درصد، انسان‌ها ۳۴ درصد و پستانداران وحشی تنها ۴ درصد از زیست توده پستانداران جهان را تشکیل می‌دهند

علیرغم کاهش تنوع پستانداران، زیست توده کل پستانداران زمینی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در طول ۱۰،۰۰۰ سال گذشته تقریباً ۹ برابر شده است.

دیگر خبرها

  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • آفتاب گرم اردیبهشت در مازندران
  • اوقات شرعی هشتم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • آفتاب گرم بهاری در مازندران
  • اوقات شرعی هفتم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • اوقات شرعی جمعه   ۷  اردیبهشت به افق ارومیه
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • اوقات شرعی ششم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت