Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هواداران انگلیسی در روز فینال رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ باعث ابتلای شمار فراوانی از آنها به ویروس کرونا شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری رویترز، فینال یورو 2020 با توجه به شیوه حضور و تجمع هواداران انگلیسی در ورزشگاه ومبلی و اطراف آن در روز برگزاری این بازی منجر به ثبت آماری قابل توجه از ابتلا به ویروس کرونا در میان آنها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمارهای رسمی که روز گذشته (جمعه) توسط سازمان بهداشت انگلیس اعلام شد، تجمع هواداران انگلیسی پیرامون ورزشگاه ومبلی در روز مصاف سه‌شیر و تیم ملی ایتالیا در فینال روز 11 جولای،  حضور بیش از 2 هزار فرد مبتلا به کرونا در میان هواداران منجر به ابتلای 3 هزار و 400 فرد دیگر به کرونا شده است. نشریه تایمز انگلیس نیز با تأیید این خبر یورو 2020 را یک «اَبَرپراکنده» کرونا توصیف کرده است.

اشتیاق هواداران انگلیس برای تماشای اولین حضور تیم ملی کشورشان در فینال یک رویداد بزرگ فوتبال در رده ملی از سال 1966 سبب شده بود که آنها معیارهای بهداشتی و پروتکل‌های مربوط به کنترل شیوع کرونا را از یاد ببرند. در حالی که 67 هزار تماشاگر در داخل ورزشگاه حضور داشتند، بیرون از استادیوم جمعیتی بیشتر برای ثبت اولین قهرمانی سه شیر در یورو 2020 لحظه شماری می‌کردند.

انگلیس در ضربات پنالتی فینال به ایتالیا باخت اما این اتفاق خیلی هم به ضررش تمام نشد چرا این شکست منجر به بازگشت هواداران به منازل‌شان شد و از ادامه تجمع آنها که می‌توانست باعث افزایش آمار مبتلایان شود جلوگیری کرد.

نکته جالب درباره آمار مبتلایان به کرونا در فینال یورو 2020 در حالی است که در دیگر رویدادهای ورزشی که در سال جاری توسط انگلیسی‌ها برگزار شد، آمار کمتری از مبتلایان گزارش شده است. به عنوان مثال در گرندپری فرمول یک سیلوراستون که طی بازه زمانی سه روز، 350 هزار نفر از نزدیک آن را تماشا کردند و پر تماشاگرترین رویداد ورزشی بریتانیا طی 18 ماه گذشته بود، 585 مورد از ابتلا به کرونا در میان تماشاگران گزارش شد که احتمالاً 343 نفر از آنها هم در آن ایام به کرونا مبتلا بوده‌اند. همچنین در رقابت‌های تنیس ویمبلدون هم 300 هزار تماشاگر داشت و دو هفته به طول انجامید، 881 مورد از ابتلا به کرونا گزارش شد.

یورو 2020| یوفا رفتار زننده هواداران انگلیس را محکوم کرد/ تهدید جدی شانس میزبانی جام جهانی 2030

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یورو 2020 تیم ملی انگلیس یورو 2020 تیم ملی انگلیس هواداران انگلیسی هواداران انگلیس یورو 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • غوغای هواداران فلسطین در باشگاه سلتیک انگلیس | ویدئو
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • فیلم| در ورزشگاه سلتیک انگلیس غوغا شد/ حمیات باورنکردنی هواداران تیم سلتیک از فلسطین
  • گران‌فروشی در مادرید: رئالی‌ها شاکی‌اند!‏
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا