Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارات، «امید ساعی» اعلام کرد: با تأکید و ابلاغ مدیرعامل سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران در روز ملی حمایت از صنایع کوچک مبنی بر صیانت از سلامت قشر کارگر و شاغلان کارخانجات و واحدهای تولیدی، پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تلاش و پیگیری شرکت شهرک‌های صنعتی، تشکل‌های بخش خصوصی و شرکت‌های خدماتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها، تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون بخش تولید در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان‌ها قرار گرفت تا واکسیناسیون کارگران و شاغلان واحدهای صنعتی و تولیدی کشور شدت پیدا کند.

مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این‌که روند راه اندازی پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از رشد خوبی برخوردار است، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری قرارگاه‌های عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان‌ها، جامعه هدف بیشتری از بخش تولید زیر پوشش طرح ملی واکسیناسیون قرار گیرند.

ساعی اضافه کرد: واکسن برای تمام کارگران و شاغلان کارخانجات و واحدهای تولیدی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور رایگان است و گروه‌های سنی اعلام شده در سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا به‌علاوه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و جانبازان می‌توانند با مراجعه به مراکز تعیین شده در این مناطق، واکسن مورد نظر خود را انتخاب و دریافت کنند.

وی ادامه داد: با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی با دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی برخی استان‌ها، از جمله خراسان رضوی که در پنجمین موج طغیان ویروس کرونا از شرایط حادی برخوردار است، کارگران خط تولید و پشتیبانی تولید واحدهای صنعتی و تولیدی متولد سال ۱۳۶۰ و قبل از آن در فهرست واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار داشت: هم ‌اکنون متولدان سال ۱۳۴۷ و قبل از آن در سراسر کشور و همچنین متولدان ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۷ که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، قم و هرمزگان هستند، امکان ثبت‌ نام در سامانه واکسیناسیون کرونا را دارند.

ساعی یادآور شد: بالغ بر ۹۶۰ هزار نفر از شاغلان ۴۸ هزار واحد تولیدی مستقر در ۸۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی با وجود مشکلات ناشی از تداوم همه گیری ویروس کرونا و اعلام برخی محدودیت‌ها و تعطیلی‌های سراسری در کشور طی ۱۷ ماه گذشته، همچنان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به تولید و تأمین نیاز بازارهای داخلی و خارجی اشتغال دارند.

وی در پایان با اعلام حمایت سازمان متبوع خود از روند تسهیل و رفع موانع تولید صنایع کوچک‌ و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ضمن قدردانی از فداکاری‌ها و ایثارگری‌های کارگران و سربازان خط مقدم جبهه تولید و استقلال اقتصادی کشور، بر افزایش ضریب سلامت و امنیت شغلی کارگران و ارتقاء رضایتمندی آنان با همکاری دولت و کارفرمایان برای تحقق رونق و جهش تولید تأکید کرد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و ۳۱ شرکت‌ استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن یک هزار و ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ۸۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۳ هزار و ۹۲۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۲ هزار و ۲۴۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 شهرک صنعتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 شهرک صنعتی ویروس کرونا واکسن کووید 19 شهرک صنعتی شهرک ها و نواحی صنعتی شهرک های صنعتی ایران شهرک و ناحیه صنعتی سازمان صنایع کوچک استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود

در برنامه بالاتر موضوع تکمیل زیرساخت شهرک‌های صنعتی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و نظرات مختلف بررسی شد. آقای ابراهیمی معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و آقای ولی‌پور مدیرعامل شهرک صنعتی شمس آباد به سوالاتی پاسخ دادند.

ولی پور گفت: زیرساخت در شهرک صنعتی دو بخش است یک مورد زیرساخت‌هایی که متولی ایجاد آن شرکت شهرک‌های صنعتی است و مورد دیگر زیرساخت‌هایی است که توسط وزارتخانه‌های دیگر باید ایجاد شود. در دسته اول بر اساس برنامه ریزی ها، بخشی از زیرساخت‌هایی که تدوین شده اجرایی می‌شود و اگرچه کمبود‌هایی در این بخش وجود دارد، اما نظام‌مند است.

او افزود: عمده چالشی که در شهرک‌های صنعتی دارند در دسته دوم زیرساخت‌ها قرار دارد. به عنوان مثال در شهرک صنعتی شمس آباد، وزارت نیرو ۶۰۰ مگاوات تعهد داده است، اما بر اساس آخرین گزارش ظرفیت ایجاد شده در حدود ۲۵۰ مگاوات است. مشکل قطعی برق مهمترین مشکل شهرک‌های صنعتی است. سال گذشته قطعی برق‌های نظام‌مند که از اواسط خرداد آغاز می‌شود و تا اواخر شهریور ادامه دارد را دو روز در هفته تجربه کردیم.

این صنعتگر ادامه داد: در طی این چهارماه حدودا یک ماه شهرک‌های صنعتی نتوانستند فعالیت داشته باشند و در شهرکی مثل شمس آباد، هزینه پرداختی کارفرما به کارگرانی که به دلیل قطعی برق نتوانستند کار کنند، ۶۰۰ میلیارد تومان بود.

ابراهیمی گفت: قسمتی از تعهداتی که سازمان صنایع کوچک می‌تواند انجام دهد، بر اساس برنامه زمانبندی، نیاز واحد‌های صنعتی را برطرف کردیم. اما آن بخش از کار که به صورت مشترک باید اقداماتی انجام شود، تا میزان مطلوب فاصله داریم. ما ۸۶۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور داریم. نیمی از این مقدار در گروه شهرک‌های تقاضا محور قرار دارند و زیرساخت‌های اولیه ایجاد شده است.

او ادامه داد: با توانیر ۱۲۴ تفاهم نامه در سطح کشور داریم که بر اساس آن ۵ هزار مگاوات به ظرفیت شهرک‌های صنعتی اضافه می‌شود. ۹.۲ هزار میلیارد تومان اعتباری بوده که در سال‌های گذشته برای تکمیل پست‌های برق پیش بینی شده بود؛ اما با توجه به تورم این پروژه‌ها سرمایه بیشتری نیاز دارند که در بودجه وزارتخانه‌ها نمیگنجد و به معنای دیگر بسیاری از خدمات این دستگاه‌ها به دلیل نبود اعتبار به عقب افتاده است.

ولی‌پور گفت: سهم بخش صنعت از مصرف آب کشور ۲ درصد است که لزوم آب شیرین هم نیست، اما سهم بخش کشاورزی ۹۸ درصد است. با ۱۵۰ لیتر آب در ثانیه که در اختیار شهرک صنعتی شمس آباد قرار گرفته ۴۵ هزار اشتغال ایجاد شده است.

ابراهیمی نیز در این باره گفت: به ازای هر لیتر آبی که در شهرک‌های صنعتی مصرف می‌شود در استان‌های مختلف کشور از ۵۰ تا بیش از ۱۰۰ مورد اشتغال زایی انجام می‌شود. البته صنایع بزرگ نیز با بهره گیری بازچرخانی آب باید نیاز خود را به حداقل برسانند.

او افزود: ۹۲ نقطه در کشور در مجاورت و داخل شهرک‌های صنعتی برای استقرار نیروگاه‌های خورشیدی پیشبینی کردیم. ۱۶ نقطه در هفت استان کشور و یک شهرک تخصصی را در برنامه داریم. برنامه ما این تا پایان سال این ۹۲ نقطه به شرایط واگذاری برسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است