Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:50:12 GMT

شرایط کرونا در جنوب کرمان «وخیم» اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۰۸۹۶

شرایط کرونا در جنوب کرمان «وخیم» اعلام شد

به گزارش روز شنبه روابط عمومی معاونت بهداشتی این دانشگاه، دکتر علی اصغر خیرخواه از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری، در مراجعه به مراکز درمانی تعلل نداشته باشند.

وی به فوت ۱۰ بیمار کرونایی در ۴۸ ساعت گذشته در جنوب استان کرمان اشاره کرد و گفت: در همین مدت نتیجه تست کرونای ۹۷ نفر مثبت و این افراد بستری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا براساس گزارش های مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان، طی چندروز گذشته بیشترین تعداد فوتی های کرونا در شهرستان های جنوب استان کرمان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت پنج تا شش نفر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشگی جیرفت افزود: اکنون شرایط بحرانی را تجربه می‌کنیم و تعداد موارد بستری و فوتی رو به افزایش بوده است.

وی از مردم خواست تا تعداد دفعات خروج از منزل را کاهش دهند و از ترددهای غیرضروری و حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمع ها در این روزهای سخت و بحرانی بپرهیزند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دیر مراجعه کردن افراد مشکوک و دارای علایم به مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا (۱۶ ساعت) را از عمده دلایل جان باختن افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ دانست و خاطرنشان کرد: بیشتر مبتلایان افرادی هستند که در مراسم عروسی، عزا یا دورهمی‌های خانوادگی شرکت کرده‌اند یا در تعطیلات به سفر رفته اند.

خیرخواه با بیان اینکه هم اکنون عموم موارد ابتلا به صورت خانوادگی است، گفت: رعایت فاصله ۲ متر در داخل منزل، استفاده از ماسک در صورت عطسه و سرفه، خودداری از روبوسی و در آغوش گرفتن و تهویه هوای داخل خانه از جمله راه های پیشگیری از کرونای خانوادگی است.

خدمات رسانی مجموعه وزارت بهداشت در استان کرمان از طریق چهار دانشگاه علوم پزشکی کرمان، بم (شرق استان)، رفسنجان(شمال استان) و جیرفت(جنوب استان) انجام می گیرد.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مسئولیت خدمات رسانی به هفت شهرستان جنوب استان کرمان شامل جیرفت، کهنوج، رودبارجنوب، موجان، عنبرآباد، فاریاب و قلعه گنج را برعهده دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت محدودیت های کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت محدودیت های کرونا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت استان کرمان جنوب استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی در حکمی دکتر حسن بختیاری را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب کرد.

دکتر حسن بختیاری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان است.

در این حکم آمده است: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و باتوجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

به گزارش مهر، پیش از این دکتر آرش خجسته ریاست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند را برعهده داشت.

کد خبر 6090875

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان آغاز می‌شود
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد