Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@11:55:35 GMT

خوردن یک هات داگ، ۳۶ دقیقه از عمرتان را کم می کند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۰۹۳۸

خوردن یک هات داگ، ۳۶ دقیقه از عمرتان را کم می کند

جدیدترین یافته های مطالعات مرتبط با رژیم غذایی در ایالات متحده نشان می دهد که خوردن یک هات داگِ گوشت گاو،۳۶ دقیقه از عمر انسان را کاهش می دهد.

به گزارش قدس آنلاین، در این مطالعه توسط متخصصان دانشگاه میشیگان غذاها بر حسب دقایقی که طول عمر انسان به واسطه خوردن آن ها کاهش می یابد، دسته بندی شده اند و یافته ها نشان داد که مصرف نوشیدنی های قندی، هات داگ، همبرگر و فست فودها بیشترین ارتباط را با کاهش طول عمر انسان در بین سایر مواد غذایی دارد و این در حالی است که میوه ها، سبزیجات، غلات خام و غلات پخته شده نیز بیشترین فایده را برای سلامتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این تحقیق، گوشت های فرآوری شده و نوشیدنی های شیرین در بین اصلی ترین مواد غذایی هستند که طول عمر انسان را کاهش می دهند.

به طور دقیق تر، محققان دریافتند که مصرف یک وعده غذایی که شامل ۸۵ گرم بال مرغ است به دلیل سدیم و اسیدهای چرب مضر ترانس باعث کاهش ۳.۳ دقیقه از عمر فرد مصرف کننده می شود.

همچنین غذاهایی مانند بادام زمینی شور، ماهی پخته شده و برنج با لوبیا نیز باعث افزایش طول عمر بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می شوند.

به گزارش فاکس نیوز، جایگزین کردن میوه، سبزیجات، آجیل، حبوبات و برخی غذاهای دریایی تنها به جای ۱۰ درصد از کالری روزانه که از طریق گوشت های فرآوری شده تامین می شود، می تواند نقش مهمی را در حفظ سلامت انسان ایفا کند.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هات داگ رژیم غذایی عمر انسان طول عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ادویه عمرتان را زیاد می‌کند

مطالعات زیادی وجود دارد که فواید زردچوبه را در مبارزه با پیری و افزایش عمر نشان می‌دهد و خواص ضد سرطانی آن را تأیید می‌کند.

به گزارش همشهری به نقل از روسیا الیوم، سوتلانا تروفیموا، دانشمند و رئیس انجمن ضد پیری روسیه، در رابطه با این موضوع گفت: مطالعات زیادی وجود دارد که فواید زردچوبه را در مبارزه با پیری و افزایش عمر نشان می‌دهد و خواص ضد سرطانی آن را تأیید می‌کند به لطف کورکومین، که یک ماده فعال بیولوژیکی است که در ترکیب آن، این ادویه محبوب در غذا‌های هندی و شرقی، تولید هورمون سروتونین را افزایش می‌دهد و روند پیری را در بدن کاهش می‌دهد، تأثیر مفیدی بر سلامتی دارد.

وی افزود: کورکومین نه تنها سلول‌های سرطانی را در بدن سرکوب می‌کند، بلکه از ظهور سلول‌های سرطانی جدید نیز جلوگیری می‌کند.

تروفیمووا خاطرنشان کرد: عوامل ژنتیکی تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد بر سلامت ما تأثیر می‌گذارد، در حالی که درصد باقیمانده توسط عوامل مختلفی از جمله سبک زندگی و فعالیت بدنی کنترل می‌شود و غذا نیز نقش بسیار مهمی در این موضوع دارد.

بسیاری از مطالعات پزشکی نشان می‌دهد که کورکومین موجود در زردچوبه اثرات زیادی بر سلامت بدن دارد و به تسکین التهاب مانند آرتریت کمک می‌کند، سلامت قلب را بهبود می‌بخشد، با لخته شدن خون مبارزه می‌کند و به تسریع روند بهبود زخم کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • این ادویه عمرتان را زیاد می‌کند
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (ویدئو) تصاویر هولناک از کفتار‌هایی که به خودشان هم رحم نمی‌کنند | خوردن گوش یک کفتار توسط دوستش!
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • (ویدئو) واکنش انتقامی مکرون به لایی خوردن در یک مسابقه خیریه
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد