Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر لیبی موضع خود را درباره نامزدی پسر معمر قذافی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: مداخله‌های بین‌المللی و مداخله‌های نهادهای نظامی احتمالا موانعی را بر سر راه برگزاری انتخابات ایجاد خواهد کرد. لیبی هرگز به جنگ بازنمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی یک شهروند لیبیایی و پسر یک قبیله مهم است و من هیچ اعتراضی به نامزدی شهروندی که مشکلات قانونی نداشته باشد، ندارم.

وی گفت: زمانی که فعالیت خود را در پست نخست وزیری آغاز کردم تنها به صورت غیرمستقیم با خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی برای حل مسائلی از جمله تبادل اسرا تماس برقرار کردم. اظهارات اخیر حفتر برای ما دلگرم کننده نبود و اگر مرا به عنوان نخست وزیر و وزیر دفاع به رسمیت بشناسد با او دیدار می‌کنم.

الدبیبه گفت: ما درباره خروج مزدوران پیشرفت داشتیم. خروج آن‌ها ظرف یک یا دو ماه قطعی نیست. آن‌ها در نهایت لیبی را ترک خواهند کرد. ورود سلاح به لیبی بسیار کاهش یافته است و لیبی پروژه‌هایی را در نشست نفت و گاز در پایان ۲۰۲۱ که یکی از آن‌ها در تگزاس و دیگری در طرابلس برگزار می‌شود مطرح خواهد کرد.

وی متعهد شد که انتخابات در موعد خود برگزار شود.

پیش از این ولید اللافی، وزیر مشاور در امور سیاسی لیبی بر پایبندی الدبیبه به حمایت از کمیساریای انتخابات تأکید کرد و گفت: دولت لیبی از حمایت فنی و تکنولوژی هیئت سازمان ملل درباره انتخابات استقبال می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیف الاسلام قذافی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن درباره ایران موضع گیری کرد و گفت که کشورش، صحنه درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

وی در ادامه از آمادگی کشورش برای رساندن ۵۰۰ محموله کمک در روز به غزه هم دم زد.

وزیر خارجه اردن گفت: جنگ در غزه جنگی برای انتقام از ملت فلسطین و اهالی غزه است. هیچ چشم‌انداز حقیقی تا این لحظه برای پایان جنگ وجود ندارد.

الصفدی گفت: فاجعه انسانی در غزه بدون راه حلی واضح، تشدید می‌شود و مواضع جامعه بین‌المللی تغییر کرده و همه می‌دانند که این جنگ بیهوده است.

وی بیان کرد: جنگ علیه غزه به نفع احدی نیست و به تشدید درگیری در منطقه منجر می شود.

وزیر خارجه اردن با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی هم گفت: اقدامات اسرائیل علیه مراکز عبادی در قدس، مسیحیان و مسلمانان را هدف قرار می دهد.

کد خبر 6090050

دیگر خبرها

  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا