Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پسر ۱۸ ساله پس از گذران مشکلاتی، چون بیماری سرطان و پیوند قلب موفق به ثبت یک تخت بیمارستانی مخصوص بیماران پیوند اعضا در جهان شد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از مشاور رسانه‌ای برنامه، «ماه در می‌زند» در تازه‌ترین قسمت خود میزبان خانواده‌ای بود که فرزندشان را دوباره به دست آورده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرشیا نوری تنها پسر خانواده و کلاس دوم دبیرستان بود که خانواده اش متوجه می‎‌شوند دچار سرطان لنفوم شده است و در گلویش غده‌هایی به وجود آمده که تنفسش را دچار مشکل شده و باید شیمی‌درمانی شود.

این پسر نوجوان در برنامه «ماه در می‌زند» که به طراحی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد روی آنتن می‌رود، از دوران شیمی‌درمانی گفت و نگاه‌های تلخ برخی از مردم که مرگ را سرانجام محتوم یک بیمار مبتلا به سرطان می‌دانند و البته نگاه خودش که سرطان را یک بیماری معمولی می‌داند که درمان می‌شود.

پس از طی دوره شیمی‌درمانی بیماری عرشیا بهبود پیدا می‌کند، اما پس از چندماه بار دیگر با یک طوفان دیگر روبه‌رو می‌شود و این بار او کاندیدای پیوند قلب می‌شود.

مادر عرشیا درباره این دوره از زندگی پسرش گفت: همسرم در ابتدا به من نگفت عرشیا به پیوند قلب نیاز دارد و من تا چند روز پیش از عمل فقط فکر می‌کردم پسرم باید تحت مراقبت قرار بگیرد تا خوب شود.

مادرش در ادامه توضح می‌دهد که پس از پیوند قلب عرشیا دوست داشت در رشته پزشکی درس بخواند، اما تلاش زیاد برای تحصیل در این رشته او را دوباره در بیمارستان بستری کرد. این اتفاق باعث شد تا عرشیا به رشته مهندسی پزشکی متمایل شود و سه سال بعد از پیوند اولین تخت بیمارستانی مخصوص بیماران پیوند اعضا را در جهان ثبت کند.

«ماه در می‌زند» به تهیه‌کنندگی سیدجواد محسنی در ایام محرم و صفر هر روز حدود ساعت ۱۹:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۲ روی آنتن شبکه دو می‌رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شبکه دو سیما صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پیوند اعضا پیوند قلب پیوند قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود:کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد:قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • (ویدئو) زیباترین دختر ایران در استادیوم آزادی؛ ندا نویدی‌نسب بانوی پرسپولیسی کیست؟
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • استقبال اوسمار از زنی که قبل از شیمی درمانی به دیدن بازی پرسپولیس رفت+ ویدئو | صحبت های احساسی در تمرین سرخ ها