Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@17:04:51 GMT

اسماعیل صبری یعقوب نخست‌وزیر جدید مالزی سوگند یاد کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۲۱۶۵

اسماعیل صبری یعقوب نخست‌وزیر جدید مالزی سوگند یاد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «اسماعیل صبری یعقوب» نخست‌وزیر جدید مالزی امروز شنبه و در بحبوحه نارضایتی عمومی از شیوع گسترده ویروس کرونا سوگند یاد کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وی ۶۱ سال داشته و معاون نخست وزیر پیشین مالزی است و امروز به دنبال انتخابش از سوی پادشاه این کشور، در کاخ ملی سوگند یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که کاخ پادشاهی این کشور در روزهای گذشته اعلام کرده بود که سلطان عبدالله احمد شاه پادشاه مالزی اسماعیل صبری یعقوب را به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور منصوب کرده است.

گفتنی است که هفته گذشته اعلام شد «محی‌الدین یاسین» نخست‌وزیر مالزی در حالی که فقط ۱۷ ماه در رأس قدرت بود، به دنبال از دست دادن اکثریت پارلمانی، استعفای خود را تحویل پادشاه این کشور داد؛ حال آنکه مقرر شد تا زمان روی کار آمدن نخست‌وزیر جدید به‌عنوان سرپرست به کار خود ادامه دهد.

این در حالی است که در غیاب هرگونه جانشین احتمالی، مالزی وارد دوره دیگری از بی ثباتی سیاسی خواهد شد. هنوز به درستی مشخص نیست که چه کسی مسئول تشکیل دولت بعدی مالزی خواهد بود. هیچ از گزینه‌های موجود برای تشکیل دولت بعدی مالزی، دارای اکثریت کرسی‌های پارلمانی نیست و معلوم نیست آیا انتخابات سراسری این کشور در بحبوحه شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود یا خیر.

دوره نخست وزیری پر تنش محی‌الدین یاسین در مالزی پس از آن به آخر رسید که متحدان از حمایت از او روی برگردانند و او به نخست وزیری با کوتاه‌ترین دوران زمامداری در تاریخ مالزی تبدیل شد.

کد خبر 5285773

منبع: مهر

کلیدواژه: مالزی ویروس کرونا مراسم تحلیف اسماعیل صبری یعقوب افغانستان طالبان ایالات متحده امریکا عراق طالبان افغانستان تحولات افغانستان روسیه لبنان رژیم صهیونیستی سوریه ترکیه ایران جو بایدن فلسطین نخست وزیر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل

منابع خبری غروب یکشنبه از ورود رئیس سیا (سازمان جاسوسی آمریکا) به «دوحه» پایتخت قطر خبر دادند.

«باراک راوید» خبرنگار وبگاه آمریکایی «اکسیوس» در شبکه ایکس نوشت: «یک منبع آگاه گفت که ویلیام برنز، رئیس سیا روز یکشنبه برای دیدار با "محمد بن عبدالرحمن آل ثانی"، نخست وزیر قطر برای گفتگو در مورد تلاش‌ها برای دستیابی به معامله بابت اسرا غزه وارد دوحه شد.»

پیشتر خبرگزاری «رویترز» در این باره نوشت، ویلیام برنز، رئیس سیا برای برگزاری نشست اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز یکشنبه خبر داد که دور کنونی مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی که در قاهره برگزار شد، به پایان رسیده است.

حماس به اشاره به اینکه هیأت اعزامی به قاهره، برای مشورت‌های بیشتر، امشب مصر را ترک خواهد کرد، خبر داد: هیأت ما، به برادران میانجی مصری و قطری، پاسخ جنبش را تسلیم کرده و رایزنی‌های عمیق و جدی انجام داده است.

حماس در عین حال تأکید کرد که برای حصول توافقی مصمم است که مطالبات ملت فلسطین را مرتفع کند، به صورت کامل به تجاوز اسرائیل پایان دهد و به تبادل اسرا، بازگشت آوارگان، افزایش امدادرسانی، آغاز بازسازی غزه و خروج کامل نظامیان صهیونیست از نوار غزه منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • وزیر کشور پیام فرستاد
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است