Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز شنبه ارمنستان را متهم به آتش گشودن از چند جهت به سمت ارتش خود کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای گفت: در تاریخ ۲۰ اوت واحدهای نیروهای مسلح ارمنستان با استفاده از تفنگ های تک تیر انداز، مسلسل و تیربار به صورت دوره ای مواضع ارتش جمهوری آذربایجان را در معرض آتش قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طبق این بیانیه، علاوه بر آن "واحدهای مسلح غیرقانونونی ارمنستانی" به گلوله باران سربازان جمهوری آذربایجان در نزدیکی شهر شوشا پرداختند.

این وزارتخانه ادامه داد، تلفاتی در میان پرسنل ارتش جمهوری آذربایجان وجود نداشته و متذکر شد که این ارتش وضعیت را در کنترل دارد.

اواخر ماه ژوئیه درگیری ها در مرز ارمنستان-جمهوری آذربایجان از سر گرفته شدند. باکو ادعا کرد که ایروان آتش بس منعقد شده در ماه نوامبر بعد از جنگ شش هفته ای در قره باغ را نقض کرده در حالی که ارمنستان به گزارش کشته شدن سه سربازش و زخمی شدن پنج تن دیگر در درگیری ها در محل یک ایست بازرسی مرزی در استان جقارکونیک در شرق پرداخت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس