Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد علی مقدم روز شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزیران پیشنهادی باتوجه به سوابق گذشته شان به گونه‌ای انتخاب شده اند که توان اجرای قول‌ها و تعهدات رئیس جمهوری را داشته باشند و بتوانند با همت بالا و عملکرد انقلابی سختی های مردم را که دچار مشکلات اقتصادی بسیار زیادی شده اند، جبران کنند.

وی تاکید کرد: تمامی اعضای کابینه باید باورهای دولت اسلامی آیت الله رئیسی یعنی اخلاق مداری، عدالت محوری، قانون مداری، فساد ستیزی و روحیه جهادی را باورد داشته باشند، در غیر اینصورت نمی توانند با رئیس جمهوری همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدم ضمن تشکر از آیت الله رئیسی بخاطر اینکه یک هفته زودتر از مهلت قانونی، کابینه خود را به مجلس معرفی کرد، اظهارداشت: وی افراد کارآمد، مومن، انقلابی و دلسوز نظام را در کابینه خود معرفی کرده است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه رئیس جمهوری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نقشه راه خود می داند، تاکید کرد: آیت الله رئیسی در اولین نشست مطبوعاتی خود گفت متعلق به یک جریان و جناج خاصی نیست لذا عملا با معرفی کابینه خود ثابت کرد دولت وی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، کابینه ای مردمی و بدون حواشی است که فقط روی توانمندی ها، کارآمدی، جوانگرایی و در مجموع شایسته سالاری متمرکز شده است.

همه جناح ها باید دولت را یاری کنند

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان ادامه داد: آیت الله رئیسی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با جدیت اهتمام ویژه دارد برای همین نسبت به معرفی کابینه خود پای جوانان و افراد تازه نفس را باز کرد لذا همه گروه ها، جناح ها، احزاب و تشکل ها باید دولت آقای رئیسی را یاری کنند.

وی ادامه داد: البته طبیعی است این حرکت جدید منتقدهایی هم خواهد داشت، همانطور که عده ای هنوز دولت پا نگرفته، دانسته یا ندانسته عجولانه قضاوت های خوبی ندارند و آیه یاس می خوانند،  البته انتقاد سازنده بسیار بجا و مفید است اما نباید انتقاد مغرضانه کرد.

مقدم تصریح کرد: اعضای کابینه که از مجلس انقلابی رای اعتماد گرفتند علاوه بر نظارت مجلس از سوی رئیس جمهوری نیز تحت نظارت کامل خواهند بود لذا هرگونه کوتاهی و قصور بدون تعصب و چشم پوشی برخورد خواهد شد.

آیت الله رئیسی جوانگرایی را در عرصه مدیریتی وارد کرد

وی ادامه داد: کمیته ای که برای بررسی و معرفی کابینه زحمات زیادی کشید به این موضوع اهتمام لازم داشت که اکثریت اعضای پیشنهادی کابینه، شایسته، متخصص و جوان باشند.
مقدم با اشاره به اینکه میانگین سنی کابینه پیشنهادی ۵۲ سال است ابراز کرد: میانگین سنی دولت روحانی ۵۹ سال بود که به کابینه بازنشسته ها معروف شده بود لذا جای تشکر دارد که آیت الله رئیسی جوانگرایی را عملا در چرخه مدیریتی کشور جا انداخت؛ البته جوانگرایی نباید به معنای این باشد که از تجربیات ارزشمند میانسال ها و مسن‌ترها که سرمایه های گرانسنگ این کشورند بی بهره بمانند.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس هم با توجه به بررسی های لازم روی سوابق، شاخصه ها و معیارهای لازم و همچنین شناخت کامل تک تک اعضای کابینه بدون تعصب به جریان و جناح خاصی هرچه زودتر به کابینه آیت الله رئیسی رای خواهند داد تا هیات دولت سریعتر مشغول به کار شود.

دبیر حزب حوتلفه استان کرمان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه دارند که در مقابل آرای خود به هریک از اعضای کابینه در پیشگاه الهی مسئول و در مقابل مردم باید پاسخگو باشند.  

اعضای کابینه دولت سیزدهم مرد میدان باشند

وی با بیان اینکه دولت آیت الله رئیسی به عنوان دولت مردمی قوی و تحول گرا نام گرفته است، افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و فرهنگی موجود، اعضای کابینه باید انقلابی و جهادگر باشند.

مقدم اضافه کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند در شعارهای رئیس جمهوری مساله مردمی بودن تکرارشده است و آیت الله رئیسی و اعضای کابینه باید به مردمی بودن توجه خاص داشته باشند تا دولت مردمی به تمام معنا محقق شود لذا غیراشرافی بودن باید یکی از معیارهای آنها باشد.

وی گفت: همچنین اعضای دولت آیت الله رئیسی باید مرد میدان باشند زیرا انتظار مردم آن است که از لحظه اخذ رای اعتماد، با برنامه هایی که اعلام کرده اند بدانند که با یک کار جهادی سنگین و شبانه روزی می توانند هرچه سریعتر مشکلات مردم و کشور را برطرف کنند؛ در عین حالی که باید مراقب نفوذی ها باشند که در وزارتخانه متبوعشان نفوذ نکنند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اعضای این کابینه اگر رای اعتماد از مجلس را بگیرند مطمئنا می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن با برنامه ریزی، زمان سنجی و نیازسنجی، اولویت ها، اشتباه ها و ناکار آمدی های هشت ساله دولت قبل را جبران کنند.

سهم خواهی ممنوع

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان در ادامه تاکید کرد: تمامی گروه ها و جناح های دلسوز نظام و علاقه مند خدمت به مردم باید بدون هیچ چشم داشتی با تمام ظرفیت های خود دولت آقای رئیسی را یاری کنند. گروه ها و جناح هایی که برای حمایت از وی تلاش زیاد کردند در اصل از نظام و انقلاب حمایت، برای نظام کار کرده اند و طبعتا نباید سهم خواهی داشته باشند.

مقدم افزود: اینکه عده ای سهم خواهی می کنند و از گوشه و کنار شنیده می شود چون برای حمایت از آقای رئیسی کار کرده اند می پرسند چرا جایگاهی در دولت ندارند باید به این اشخاص عرض شود مگر شما برای انقلاب و نظام کارنکرده اید،  اگر چنین است چرا سهم خواهی می کنید.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم کابینه مردمی و شایسته سالار آیت الله رئیسی بعد از رأی اعتماد از مجلس بتواند با اتحاد و همدلی سایر قوا رونق اقتصادی را ایجاد کند و وضعیت نابسامان معیشت مردم و کشور را در همه زمینه ها با توجه به ذخایر بسیار غنی که درکشور داریم، بهبود بخشد و مایحتاج ضروری را به سفره های مردم باز گرداند به طوری که در کوتاه ترین مدت بتواند تحولات کاملا اساسی در همه حوزه ها خصوصا حوزه اقتصادی به وجود آید.

به گزارش ایرنا بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم که اسامی آنان ۲۰ مرداد ماه جاری تحویل مجلس شده امروز با حضور رئیس جمهوری در جمع نمایندگان خانه ملت آغاز شد.

جزییات و اسامی وزیران پیشنهادی را اینجا می توانید ببینید.
آخرین اخبار ایرنا درباره کابینه معرفی شده به مجلس را می توانید از اینجا مطالعه کنید.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی رای اعتماد کرمان دولت سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری حزب موتلفه اسلامی پروندهٔ خبری رای اعتماد به دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی رای اعتماد کرمان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد کرمان دولت حزب موتلفه اسلامی حزب موتلفه اسلامی وزیران پیشنهادی آیت الله رئیسی اعضای کابینه رئیس جمهوری داشته باشند استان کرمان کابینه خود رای اعتماد سهم خواهی دبیر حزب جناح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، بری در یک برنامه تلویزیونی افزود: درباره طرح فرانسه از « استفان سژورنه» سوال کردم و او گفت که در چند ساعت آینده به دستتان می رسد و توافق کردیم که به محض دریافت طرح، آن را بررسی کنیم.

وی اضافه کرد: سژورنه از جدا بودن جبهه لبنان از غزه سخنی نگفت بلکه من بارها تاکید کردم که جنگ در مرزهای لبنان فقط با پایان جنگ در غزه متوقف می شود.

«عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان نیز پس از دیدار با وزیر خارجه فرانسه گفت: خواستار اجرای فراگیر و کامل قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل و برقراری آرامش هستیم.

وزیرخارجه فرانسه نیز پس از دیدار با مقامات لبنانی در یک نشست خبری در سفارت فرانسه در بیروت گفت: پیشرفت خوبی درباره پیشنهادهای فرانسه در گفت و گو با مسئولان لبنانی حاصل شد و در هفته های آینده نیز در این باره تبادل نظر می کنیم.

سژورنه اضافه کرد: همه جریان های لبنانی باید به مسئولیت خود عمل کنند و نباید به سمت بدترین سناریوی ممکن یعنی جنگ رفت و من این موضوع را با نخست وزیر و رئیس پارلمان و فرمانده ارتش لبنان درمیان گذاشتم.

گفتنی است؛ استفان سژورنه وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه در بیروت با نخست وزیر، وزیرخارجه و رئیس پارلمان لبنان دیدار و درباره طرح پیشنهادی فرانسه به منظور کاهش تنش در مرزهای این کشور با فلسطین اشغالی گفت و گو کرد.

مقاومت اسلامی و مسئولان لبنانی بارها بر ادامه عملیات ضد صهیونیستی در جنوب این کشور تا زمان توقف جنگ علیه نوار غزه تاکید کرده اند.

برهمین اساس، قائم‌ مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان روز شنبه تاکید کرد که تحقق آتش‌بس و توقف عملیات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها، تنها با توقف تجاوز این رژیم به غزه میسر خواهد بود.

«شیخ نعیم قاسم» در این باره اظهار داشت: کسی که آینده را نبیند و دشمن صهیونیستی را نشناسد، ثمره کمک‌های ما به غزه و دفاع از مرزهای لبنان را متوجه نخواهد شد.

شیخ نعیم قاسم افزود: توقف حملات ما و آتش‌بسی که شدت حملات و تمرکز روی غزه را بیشتر کند، خدمت به اسرائیل است.

شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان نیز با بیان اینکه تجاوز به غیرنظامیان در لبنان معادلات را تغییر نخواهد داد، تاکید کرد که جبهه‌های پشتیبانی در لبنان، عراق و یمن تنها با توقف تجاوزها به نوار غزه، متوقف خواهند شد.

اخیرا شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد با گذشت بیش از ۶ ماه از جنگ علیه نوار غزه، ۴۰ درصد از ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی که به مناطق دیگری انتقال داده شدند، از ترس حملات حزب الله به بازگشت به این مناطق فکر نمی‌کنند.

بر اساس این گزارش، همچنین ۲۷ درصد از کسانی که شغل‌ آزاد دارند، به این فکر می کنند که فعالیت‌های تجاری خود را به طور دائم از شمال به مناطق دیگری انتقال دهند.

رسانه های رژیم صهیونیستی در گزارش هایی اعلام کردند که ۷۳درصد از اصحاب مشاغل آزاد در شمال سرزمین های اشغالی اعلام کردند که از اکتبر گذشته تاکنون اوضاع اقتصادی در این مناطق بدتر شده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از گروه‌های مقاومت و کاهش فشار بر آنها در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه