Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله‌ (ع) مداحان و پیرغلامان امام حسین در سراسر کشور با مشارکت در طرح اطعام و احسان حسینی، از اقشار مختلف مردم برای پیوستن به این پویش دعوت کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، پویش اطعام و احسان حسینی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تداوم احسان عمومی و مواسات، برای دومین سال پیاپی در سراسر کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسجدمحوری و تکیه بر باورهای پاک مردم عزیز ایران اسلامی در ایام محرم و صفر از ویژگی‌های این پویش است که موجب اسقبال خیران، نهادها و اقشار مختلف به آن شده است به طوری که تا روز گذشته بیش از چهار و نیم میلیون وعده غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.
جامعه مداحان کشور نیز در کنار دیگر گروه‌های جامعه نقش فعالی در ترویج و گسترش سنت حسنه احسان و نیکوکاری به ویژه در همه‌گیری کرونا داشته و از هر فرصتی برای دعوت همگان برای مشارکت در پویش‌های مردمی استفاده کرده‌اند.
 رویدادی که سال گذشته نیز شاهد آن بودیم و پیرغلامان معززی چون حاج غلامرضا سازگار و مداحان گرانقدری از جمله حاج محسن طاهری و حاج احمد زمانی با پیوستن به پویش اطعام حسینی منشا برکت این طرح شدند.
امسال نیز همین عزیزان طی 10 روز ایام سوگواری اباعبدالله (ع) چه در منبرهای خود و چه با استفاده از روضه‌های مجازی و صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی از مردم برای حضور در پویش مواسات و احسان عمومی دعوت کردند.
حجت‌الاسلام یدالله میلانی‌نژاد، از دانشمندان و وعاظ گرامی یکی از این افراد است که پیشقدم شده تا از مجلس عزاداری امام حسین (ع) در جهت کمک‌رسانی به ایتام بهره ببرد.
او که خود از حامیان برجسته ایتام کمیته امداد است با تاکید بر ضرورت کمک به محرومان در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌گوید: مداحان در سراسر کشور به این موضوع واقف هستند و از توان و آبروی خود برای کمک به نیازمندان به ویژه ایتام استفاده می‌کنند.
وی که یکی از مداحان جامعه روحانیت معزز است، می‌افزاید: مداحان برای دومین سال در قالب طرح اطعام حسینی(ع) در کنار مراکز نیکوکاری، نیروهای جهادی و هیئت‌ها اقدام به پخت غذا و توزیع آن بین نیازمندان می‌کنند که در شرایط فعلی کشور اقدام ارزشمندی است
این حامی طرح اکرام ایتام کمیته امداد میگوید: توصیه می‌کنم مداحان و سخنرانان در این ایام نسبت به حساس کردن جامعه درباره کمک به ایتام تاکید کرده و نهادها، گروه‌های جهادی و مردم در کنار هم کمک‌ها را به صورت‌های مختلف به سمت نیازمندان سرازیر کنند.
حجت‌الاسلام میلانی‌نژاد در پایان از تمام سوگواران امام حسین (ع)، مداحان و هیات‌ها خواست ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری عزاداری‌ها و مراسمات، نذورات خود را برای کمک به نیازمندان اختصاص دهند.
شایان ذکر است که حجت‌الاسلام میلانی‌نژاد از حامیان برجسته طرح اکرام کمیته امداد است و حدود 40 نفر از ایتام را تحت حمایت مادی و معنوی خود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پویش اطعام و احسان حسینی کمیته امداد امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد

امام جمعه فردیس گفت: برای بزهکاری‌های اجتماعی باید به جای درمان به دنبال پیشگیری باشیم و ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز اظهار کرد: مسئله ورزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است و انتظار داریم مدیران شهری در راستای توسعه فضای ورزشی اقدام کنند.

وی افزود: یکی از نیازهای اساسی ما تفریحات سالم است، از ائمه اطهار روایات فراوان داریم که اوقات خود را به سه قسمت تقسیم کنند که یک بخش آن تفریح است، اگر تفریحات سالم وجود نداشته باشد، بدن توان لازم را نخواهد داشت.

امام جمعه فردیس خاطرنشان کرد: برای بزهکاری‌های اجتماعی به جای درمان باید دنبال پیشگیری باشیم، ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: اگر هزینه‌ها را در آموزش و پرورش درست صرف می‌کردیم، نیازی به هزینه در زندان‌ها نداشتیم، ورزش یکی از هزینه‌های یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی در شهرستان فردیس وجود دارد، البته کمبود امکانات نیز در این خصوص مشهود است که باید با همدلی رفع شود، تمام توقع ما نباید از بخش دولتی باشد، بلکه باید به بخش خصوصی در این زمینه توجه کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس تصریح کرد: ورزش باید همراه با اخلاق باشد، امروز جامعه ما نیاز به جهان پهلوان تختی‌ها دارد و نباید فراموش کنیم که ورزش باید توام با اخلاق باشد.

کد خبر 749249

دیگر خبرها

  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • ۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت