Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@14:38:56 GMT

تأثیر کرونا بر بازار فرش دست باف

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۲۸۹۶

تأثیر کرونا بر بازار فرش دست باف

یک پیشران توسعه مشاغل خانگی و فرش دست‌باف رشت گفت: کرونا موجب کم رونقی بازار فرش دست باف شده است.

به گزارش جماران، جمیله احتیاط کار در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بیش از چهار دهه در بافت فرش در رشت فعالیت دارد، اظهار کرد: در گذشته همواره تابلو فرش و فرش هایی که می‌بافتیم تقریبا همه فروخته می شد و مشکلی نداشتیم اما کرونا بر این مساله تاثیر گذاشته و بازار فرش دست باف در رشت کم رونق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها تاثیر زیادی در فروش رفتن فرش‌های بافته شده داشت که به دلیل ممنوعیت برگزاری نمایشگاه دچار رکود بازار هستیم و این مساله باعث شده که  تابلوفرش و فرش هایی که بافته ایم بر دستمان بماند.

احتیاط کار با بیان اینکه فروش نرفتن فرش‌های بافته شده موجب کاهش انگیزه بافندگان برای بافت فرش های بیشتر می شود، ادامه داد: گرانی مواد اولیه و کمی تسهیلات ارزان قیمت به بافندگان فرش مشکلات جدی‌تری را برای بافندگان ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بافندگان جدید علیرغم استعداد خوبی که دارند به دلیل کمی دستمزد چندان حاضر به همکاری برای بافت فرش نیستند و فقط زنان سرپرست خانوار و یا دختران سن بالا در این حوزه همچنان فعالیت جدی دارند.

وی گفت: جهاد دانشگاهی با اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی بافندگان ماهری را به ما معرفی کرد و انجام این کار اقدامی ارزشمند محسوب می‌شود. امیدواریم چنین برنامه‌هایی در جهت از بافندگان فرش و توسعه دیگر مشاغل خانگی ادامه یابد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 فرش دست باف فرش دست باف گیلان سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 فرش دست باف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری

به گزارش همشهری آنلاین چند شرکت باتری‌ساز مطرح کشور در این نمایشگاه حضور داشتند تا توانایی‌های صادراتی خود را نمایش بگذارند. در حاشیه این نمایشگاه گفت‌وگویی با محمدحسین گل شیرازی مدیر صادرات مجتمع صنعتی سپاهان باتری داشتیم. در این مطلب مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید.

مدیر صادرات مجتمع صنعتی سپاهان باتری در ابتدا با اشاره به هدف توسعه‌ای این مجموعه در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: با توجه به حضور نماینده‌های متعددی از کشورهای قاره آفریقا، کشورهای GCC (کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس مانند کویت، بحرین، عربستان صعودی، عمان، قطر و امارات) و کشورهای حوزه CIS (ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان و قزاقستان) این شرکت در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای خود در نمایشگاه شرکت کرد.

گل شیرازی افزود: مجتمع صنعتی سپاهان باتری با برندهای مختلفی همچون اوربیتال، سوزوکی، ویوات و... توانسته استانداردها و مجوزهای متعددی همچون EAC(اعلامیه انطباق کشورهای اوراسیا) را اخذ کند و همچنین استانداردهای عملکردی باتری در آب‌وهوای سرد و گرم ICC(جریان استارت در سرما) را نیز پشت سر بگذارد، توسعه بازارهای صادراتی از سردترین تا گرم‌ترین نقاط را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه با تقدیر از عملکرد تیم برگزاری ششمین دوره این نمایشگاه گفت: این مجموعه برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه شرکت کرده است و در سال‌های قبل‌تر نیز به‌صورت غیرمتمرکز حضورداشته است اما این دوره از نمایشگاه صادرات نسبت به دوره‌های قبلی با استقبال پرشکوه‌تری مواجه شد.

مدیر صادرات سپاهان باتری گفت: واحد تحقیق و توسعه کارخانه دائماً در حال به‌روزرسانی سیستم‌ها و تکنولوژی‌های مختلف برای تولید باتری‌های مدرن‌تر است و در پی این تلاش‌ها به تولید انبوه رسیدن باتری‌های 42، 65 و 100 آمپر و همچنین توسعه باتری‌های سولار 100 آمپر بوده است که در بازار با استقبال خوبی روبه‌رو شد. وی افزود همان‌طور که در تبلیغات تلویزیونی و فضای مجازی عنوان می‌شود، باتری‌های تولیدشده در این شرکت در سراسر کشور با دو سال گارانتی تعویض عرضه می‌شوند که این موضوع حداقل در بازار ایران بی‌سابقه است.

کد خبر 848592 برچسب‌ها صادرات باتری نمایشگاه

دیگر خبرها

  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • اتریوم و کاردانو چه تفاوتی دارند؟
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم