Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» ولی اسماعیلی در مورد کاهش سهم دختران از حقوق بازنشستگی پدرانشان گفت: در چند روز گذشته خبری مبنی بر کاهش سهم دختران از حقوق بازنشستگی پدرانشان در رسانه‌ها منتشر شد؛ با پیگیری‌های صورت گرفته در راستای صحت و سقم ماجرا مشخص شد چنین اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اطمینان از عدم وجود چنین موضوعی با استعلامی که از سازمان تامین اجتماعی کشور به عمل آمد، مشخص گردید؛ طبق ماده ۸۰  سازمان تامین اجتماعی کاهشی در پرداختی مستمری بازنشستگان ایجاد نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم دختران از حقوق پدران کما فی السابق در حال پرداخت است

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: براساس قانون سازمان تامین اجتماعی حدود ۵۰ درصد پرداختی بازنشستگان به همسر و باقی مانده آن به میزان ۲۵ درصد سهم دختران با شرایط خاص پرداخت می‌شود، به فرض مثال اگر متوفی حدود ۴ میلیون تومان مستمری داشته باشد ۲ میلیون به همسر و ۲ میلیون باقی مانده به دختران تعلق می‌گیرد، این قانون کما فی السابق در حال اجرایی شدن است.

اسماعیلی اظهار کرد: براساس ماده ۸۰ قانون تامین اجتماعی و مصوبه مجلس بازماندگان متوفی بازنشسته در یکی از شرایط ذیل مشمول دریافت مستمری می‌شوند؛ در صورت فوت بیمه شده بازنشسته، از کار افتادگی بیمه شده، زمانی که بیمه شده متوفی حداقل ده سال کاری خود بیمه پرداخت کرده باشد و همچنین اگر بیمه شده در اثر کار، بیمار یا فوت شده باشد. در این میان ماده ۸۳ سازمان تامین اجتماعی سهم وراث را مشخص کرده است، طبق قانون ۵۰ درصد به همسر و اگر متوفی چند همسر داشته باشد این میزان به تعدد همسران تقسیم می‌شود. در این بخش هم میزان دریافتی مستمری فرزندان ۲۵ درصد تعیین گردیده است که اگر مادر هم از دست داده باشند مبلغ دریافتی مستمری دو برابر تعیین می گردد.اسماعیلی با اشاره به اینکه هیچ گونه کاهشی در پرداختی سهم دختران از بیمه پدران ایجاد نشده، تاکید کرد: براساس قانون سازمان تامین اجتماعی هیچ گونه کاهشی در سهم  همسران و دختران متوفی مستمری بگیر در سال‌های اخیر نداشتیم، ماده ۸۱ قانون استخدامی کشور آخرین موضوعی بود که در این راستا مورد بررسی قرار گرفت و براساس آن حقوق و وظایف به صورت مساوی بین وراث بازنشستگان متوفی تقسیم می‌شود و اگر سهم هر یک از وارثان از این حقوق قطع شود به نفع صندوق بازنشستگی ذخیره می‌گردد؛ به عنوان مثال اگر دختری ازدواج کند مستمری او قطع می‌شود.

وی تاکید کرد: بحث کاهش سهم دختران از حقوق بازنشستگی پدران آنها نه تنها در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار ندارد بلکه در برنامه کاری سازمان تامین اجتماعی هم نیست، اخبار منتشر شده در این رابطه مستند نیستند.

قوانین حمایتی مورد حمایت دولت است

نماینده مردم در مجلس یازدهم یاد آورد شد: تصویب قوانین حمایتی همچون سهم دختران از حقوق بازنشستگی پدران و یا سهم همسران طی جلساتی متعدد کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است، وجود چنین قوانینی نقش پررنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند و مجلس به دنبال چنین قوانینی است تا قشر آسیب پذیر جامعه کمتر در معرض آسیب‌های قرار بگیرند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بیمه رئیس کمیسیون اجتماعی ولی اسماعیلی سازمان تامین اجتماعی بیمه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲

خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت صدرصد پرداخت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان، قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای آذرماه سال 1402 تا پایان آبان‌ماه 1403 با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ  به امضاء رسیده است که براساس این قرارداد، مبلغ بیمه تکمیلی برای بازنشستگان با قیمت 305 هزار تومان برای هر نفر به صورت ماهانه تعیین شده که 50 درصد آن توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

در این قرارداد سقف بستری فوق تخصصی 85 میلیون تومان،  بیماران خاص و صعب‌العلاج 35 میلیون تومان، بستری عمومی 40 میلیون تومان،  خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی 6 میلیون تومان، خدمات تشخیصی درمانی ـ سرپایی 4 میلیون تومان، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی 2 میلیون و 250 هزار تومان، رفع عیوب انکساری چشم 6 میلیون تومان برای یک چشم و 12 میلیون تومان برای دو چشم و آمبولانس داخل شهری 2 میلیون تومان و آمبولانس بین شهری 3 میلیون تومان است.

در همین ارتباط با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت حق بیمه بهمن‌ماه 1402 که با تاخیر قابل توجهی روبرو شده بود، اقدام کرده ، تمامی خسارات درمان مستقیم اسناد درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تا پایان  اسفند سال 1402 پرداخت شد.

سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد

همچنین باعنایت به دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت مطالبات اسفندماه شرکت از محل قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تاپایان اردیبهشت ماه، در صورت تحقق این وعده مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد شرکت نیز  به صورت کامل بروز رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟