Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از چاینا دیلی؛ آژانس فضایی چین اعلام کرد که فضانوردان ماموریت Shenzhou XII دومین پیاده روی خودشان را روز گذشته و در خارج از ماژول اصلی ایستگاه فضایی دائمی چین انجام دادند. در ادامه این خبر آمده:" نی هایشینگ فرمانده این ماموریت و لیو بومینگ پس از اینکه این پیاده روی را انجام دادند و به داخل واحد اصلی برگشتند، دریچه کابین قفل هوا را بستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیاده روی فضایی حدود شش ساعت طول کشید و آن‌ها توانستند کار‌های خودشان را یک ساعت زودتر از زمان برنامه ریزی شده انجام بدهند."

بیشتر بخوانید

چینی‌ ها پس از ۱۳ سال پا روی ایستگاه فضایی خودشان گذاشتند جزئیاتی از دومین پیاده روی چینی‌ها در فضا

نی و لیو ساعت ۸:۳۸ دقیقه صبح به وقت چین دریچه را باز کردند و از ایستگاه خارج شدند. فضانوردان در این ماموریت موفق به نصب و تنظیم برخی تجهیزات این ایستگاه شدند و بازوی رباتیک بزرگ و سایر دستگاه‌های مربوط به پیاده روی فضایی را هم آزمایش کردند و لباس فضایی خودشان را هم نشان دادند.

علاوه بر این آن‌ها از دوربین‌های لباس فضایی خودشان و دوربین‌های فضاپیما برای گرفتن تصاویر از یکدیگر استفاده کردند. تانگ هونگبو از دیگر اعضای این ایستگاه برای نظارت و پشتیبانی از فضانوردان در هنگام پیاده روی در داخل ایستگاه فضایی مانده بود. تاکنون فضانوردان موفق شدند که هر دو ماموریت پیاده روی را با موفقیت انجام بدهند. آژانس فضایی چین اعلام کرد که فضانوردان در این ماموریت تا اواسط ماه سپتامبر چند آزمایش علمی و تکنولوژیکی دیگر را نیز انجام می‌دهند و پس از آن به زمین باز می‌گردند.

گفتنی است که در اولین پیاده روی بازوی رباتیک ایستگاه فضایی تیانگونگ که ۱۵ متر طول دارد و به عنوان هوشمندترین و پیچیده‌ترین سیستم تجهیزات مداری شناخته می‌شود؛ در انجام این ماموریت به فضانوردان کمک کرد. این بازو با هدف کمک به فضانوردان برای حرکت در فضا و صرفه جویی در انرژی طراحی شد و توانایی بارگیری حداکثر ۲۵ تن را دارد. در طول پیاده روی فضایی، تانگ با خزیدن در امتداد ایستگاه فضایی به مکان برنامه ریزی شده رسید و لیو هم با کمک بازوی رباتیک به محل عملیات منتقل شد. این دو فضانورد موقعیت یکی از دوربین‌های پانوراما که خارج از ایستگاه فضایی نصب شده بود را تنظیم کردند تا بتوانند منطقه قابل مشاهده را گسترش بدهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایستگاه فضایی ماموریت فضایی فضانوردان چینی ایستگاه فضایی پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، پس از آنکه بخش برق ایستگاه فضایی تیانگونگ چین از بین رفت، این کشور فرایندهای مربوط به اجتناب از زباله های فضایی ها را برای فضانوردانش بیشتر می کند.

فضانوردان ماموریت شنژو۱۷ در زمستان و همچنین یکم مارس ۲ راهپیمایی خارج از ایستگاه تیانگونگ انجام دادند. در آن زمان رسانه های چینی اعلام کردند قطعی موقت برق به دلیل آسیب دیدن پنل های خورشیدی در نتیجه برخورد زباله بوده است. فضانوردان طی دو راهپیمایی فضایی آسیب های وارد شده را ترمیم کردند.

آژانس فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد این راهپیمایی ها موفقیت آمیز بودند. همچنین این آژانس تصمیم دارد در آینده اقدامات بیشتری برای محافظت در برابر زباله های فضایی موجود در مدار زمین انجام دهد.

یکی از مقامات این آژانس به خبرگزاری شینهوا گفت: تیان هه که ماژول اصلی ایستگاه فضایی به حساب می آید، به دلیل برخورد زباله های فضایی با کابل های برق پنل های خورشیدی، با قطعی موقت برق روبرو شده است.

البته خبرگزاری شینهوا مشخص نکرده زباله های فضایی مربوط به یک ریزسیارک ها یا فعالیت های انسانی در فضا بوده است. هر دو نوع زباله تهدیدی برای تیانگونگ و ایستگاه فضایی بین المللی به حساب می آیند.

کد خبر 6088223 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند