Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:06:32 GMT

نقش روحانیت استان ایلام در دفاع مقدس تبیین شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۴۴۶۱

ایسنا/ایلام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بر تبیین نقش روحانیت استان در دفاع مقدس تاکید کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین «اله‌نور  کریمی‌تبار» در اولین جلسه هماهنگی اجلاسیه شهدای روحانی ویژه کنگره ۳۰۰۰ شهید استان، اظهار کرد: کنگره ملی شهدای ایلام فرصتی است تا شاخص های استان در دفاع مقدس را مطرح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: مقاومت مردم ایلام در طول جنگ، عملیات آزادسازی میمک، اولین فرمانده ای که در آغاز جنگ شهید شد ، اولین استانی که اسیر گرفت تنها بخشی از این شاخصه هاست. یکی هم نقش روحانیت استان است و بالاتر ین درصد جمعیتی جامعه روحانیت که این استان نسبت به کل جمعیت در سطح کشور دارد. باید به سایر شاخصه های شهدای روحانی از جمله نقش آیت الله حیدری ایلامی در ساماندهی مردم در دفاع مقدس به صورت ویژه پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: قهرمان های استان ایلام در حوزه دفاع مقدس نیاز به معرفی دارند. در واقع با کنگره شهدا تاریخ بازگو می شود و باید تلاش کنیم به این موارد پرداخته شود. 

کریمی‌تبار با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باید بطور ویژه به آن پرداخته شود ، ترسیم فضای آغازین جنگ تحمیلی در ایلام است، گفت: حماسه های مردم ایلام در سال ۵۹ که با کمترین امکانات نظامی و با دستان خالی آفریدند و زمانی که سقوط ایلام قطعی به نظر می رسید ولی مردم ، شهر را خالی نکردند و در صحنه ماندند. اینجاست که باید شاهکارهای دفاع مقدس بازگو شود.

 نقش اثرگذار روحانیت در کنگره ملی شهدای استان برجسته شود

سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمنین(ع)در این جلسه نیز گفت: در راستای برگزاری کنگره‌ ملی سه هزار شهید استان ایلام ، شش اجلاسیه با موضوعات تخصصی برگزار می شود که اجلاسیه طلبه و روحانی استان یکی از آنهاست.

وی تاکید کرد: آمار بالای شهدای روحانی در ایلام نسبت به سایر استانها نشان می‌دهد که روحانیون استان ایلام در دفاع از کشور به خوبی احساس وظیفه کرده اند.

شاکرمی با تاکید بر نقش بی بدیل روحانیت در دفاع مقدس بیان کرد: نیاز است که در یک فضای علمی، نقش روحانیت در همه ابعاد به خصوص شخصیت آیت الله حیدری ایلامی برای دانشجویان، دانش آموزان و حتی طلاب تبیین شود.

روحانیت ایلام در خط مقدم جبهه حق علیه باطل بوده است 

حجت‌الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه های علمیه استان نیز گفت: روحانیت ایلام در جنگ تحمیلی در خط مقدم دفاع از کشور بوده و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است و از این حیث رتبه اول را در سطح کشور دارد.

وی گفت: آیت الله حیدری ایلامی اولین مجتهدی است که لباس رزم پوشید و طراح حملات چریکی بوده و در خط مقدم جبهه نیز حضور داشته است. لذا باید علاوه بر این خصوصیات ، وجه علمی ایشان نیز معرفی شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دفاع مقدس نقش روحانیت استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۴۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی

به گزارش «تابناک»، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

حضرات بزرگان محترم روحانیت

سلام علیکم

تصور می‌شد، عملیات "وعده صادق" علیه رژیم‌صهیونیستی و نیز آغاز مجدد فعالیت گشت‌ارشاد (با نام جدید طرح نور) بتواند اتفاق پیش‌آمده در یکی دوماه اخیر درباره جناب آقای کاظم‌صدیقی را به محاق ببرد و به فراموش بسپارد.

گواهی می‌دهم هر روز با افراد متعددی در خیابانها، فروشگاهها ، وسایل نقلیه بخصوص مترو مواجه می‌شوم که درباره دو سه موضوع اظهارنظر یا پرسش می‌کنند. این بدان معناست که قضیه از نگاه افکارعمومی نه تنها تمام نشده، بلکه چون شفافیت کامل در آن صورت نگرفته، فضایی از بدبینی را حفظ کرده است.

به عنوان یک علاقمند به روحانیت و معتقد به حفظ شان و جایگاه آن و مهمتر بازگشت مرجعیت این طبقه برای مردم، انتظار دارم موضوع آقای صدیقی استخوان لای زخم نماند. اگر رفتار او صحیح،قابل دفاع و بدون خدشه است، صراحتا اعلام و ابهامات جامعه برطرف شود. در غیراین صورت، توقع جامعه مبنی بر برخورد بدون تبعیض با ایشان عملی گردد.

توجه به عبارت مشهور "حسنات الابرار، سیئات المقربین" اقتضا دارد که مواجهه با اشتباهات کوچک عناصری که تابلو نظام به شمار می روند، سخت باشد تا امید و اطمینان مردم افزایش یابد.

متاسفانه حضور آقای صدیقی در نمازجمعه و توجیهات طلبکارانه‌ای که در برابر شائبه ها بیان داشت، سوءتفاهم‌های موجود را افزایش داد و بیم آن می رود این دمل چرکین سربسته بماند و بعدها خدای ناکرده عواقبش دامنگیر همه روحانیت (که قطعا بسیاری از آنها از آن دفاع نمی‌کنند) شود. 

آنچه نوشته شد صرفا گزارشی از حرفهای شفاف مردم کوچه و بازار است. چشم بستن برواقعیت، واقعیت را از بین نمی برد بلکه دیر یا زود، روی تلخ خود را نشان می دهد.

والامر الیکم

دیگر خبرها

  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو