Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@18:00:52 GMT

گمرک: مبادلات تجاری با افغانستان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۴۸۵۸

گمرک: مبادلات تجاری با افغانستان ادامه دارد

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، از بیش از یک ماه پیش و با توجه به درگیری‌های ایجاد شده در افغانستان، برای مدتی فعالیت تجاری نیز در این مرز‌ها با ایران متوقف شد، ولی به تدریج فعالیت از سرگرفته شده بود، با این حال بار دیگر مرز میلک در سیستان و بلوچستان بسته شد.

با این حال، ۲۰ مردادماه بود که گمرک ایران از باز شدن مرز میلک و فعالیت به روال قبل خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما به تازگی انتشار برخی خبر‌ها از بسته بودن یا اختلال در فعالیت در مرز میلک حکایت دارد، در حالی که گمرک ایران این موضوع را تائید نمی‌کند.

طبق اعلام لطیفی - سخنگوی گمرک ایران - همه مرز‌های ایران با افغانستان از جمله مرز میلک باز هستند و همه مرز‌های تجاری کشورمان با این کشور فعال است.

به گفته وی، مرز میلک نیز مانند ماهیرود در خراسان جنوبی و دوغارون در خراسان رضوی باز است و حتی در روز‌های گذشته با وجود تعطیلی تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر کشور، مرز میلک فعال بود و تجارت از این مرز انجام شد.

بر اساس این گزارش، در روز ۲۶ مرداد ۱۳۷ کامیون که ۹۶ دستگاه آن خروجی و ۴۱ دستگاه ورودی بودند در این مرز تردد داشتند، در ۲۷مرداد ۱۷۹ کامیون شامل ۱۰۰کامیون خروجی و ۷۹ کامیون ورودی و در روز ۲۸ مرداد نیز ۱۷۷ دستگاه کامیون شامل ۹۸ کامیون خروجی و ۷۹ کامیون ورودی از این مرز تردد داشته اند.

سخنگوی گمرک ایران یادآور شد که طبق توافق انجام شده در روز‌های جمعه این مرز تعطیل است و امروز (شنبه ۳۰ مرداد)، نیز کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی و ترانزیتی در این مرز تردد دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان اشرف غنی رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان هفت تپه گمرک ایران مبادلات تجاری مرز میلک افغانستان محرم افغانستان اشرف غنی رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان هفت تپه گمرک ایران مرز میلک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه هولناک از سقوط تلخ تانکر حامل سوخت (فیلم) سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر در استان هرمزگان (فیلم) لحظه سقوط عجیب کامیون در دریا (فیلم)

دیگر خبرها

  • انفجار کامیون در کامبوج با ۲۰ کشته (فیلم)
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور