Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@22:09:50 GMT

کدام مشاغل تعطیل است؟ + جزئیات محدودیت‌ها

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۴۹۷۳

کدام مشاغل تعطیل است؟ + جزئیات محدودیت‌ها

روابط عمومی اتاق اصناف ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: با اعمال محدودیت برای هفت گروه شغلی، فعالیت سایر مشاغل مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

به گزارش ایمنا، اتاق اصناف ایران به استناد ابلاغیه شماره ۶۶۴۳۰ و ۶۶۴۴۸ مورخ ۱۴۰۰.۴.۲۷ از سوی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی و همچنین آخرین هماهنگی‌های به عمل آمده طی عصر شنبه با ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر نحوه فعالیت اصناف با توجه به اتمام طرح محدودیت فعالیت شش روزه از تاریخ ۱۴۰۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵.۲۵ تا ۱۴۰۰.۵.۳۰ اطلاعیه‌ای به شرح ذیل منتشر کرد.

اتاق اصناف ایران ضمن قدردانی از تدبیر و همکاری مدیران تشکل‌های صنفی و تمامی اصناف در سراسر کشور در اجرای اعمال محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی واحدهای صنفی طی شش روز مورد نظر، بر لزوم هوشیاری بیشتر اصناف در رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرده و به اطلاع می‌رساند از فردا یکشنبه مورخ ۱۴۰۰.۰۵.۳۱ تمامی مشاغل به استثنا هفت گروه ذیل مجاز به فعالیت می‌باشند لذا شایسته است تمامی اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی اهتمام جدی تری نسبت به نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و بازرسی از واحدهای صنفی داشته باشند.

لیست هفت گروه مشاغل پر خطر که تا اطلاع ثانوی مجاز به فعالیت نیستند عبارتند از:

١ –رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، به صورت پذیرایی در فضای بسته (ولی به صورت بیرون بر می‌توانند فعالیت کنند)

٢ - تالارهای پذیرایی

۳ -سالن‌های سینما و تئاتر

۴-پ اساژها و بازارهای سربسته به استثنا پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر (پاساژهای عمومی نظیر پوشاک، کیف، کفش و موبایل همچنان مجاز به فعالیت نمی‌باشند)

۵- استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدن سازی

۶- شهربازی و باغ وحش‌ها

۷- نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی

کد خبر 516070

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصناف اتاق اصناف ایران تعطیلی تعطیلی اصناف تعطیلی ادارات تعطیلی مدارس تعطیلی مشاغل غیر ضرور تاریخ تعطیلی اصناف تعطیلی اصفهان تعطیلی اصناف اصفهان تعطیلی کشور تعطیلی اصناف استان اصفهان تعطیلی اصناف در کشور تعطیلی اصناف مرداد مشاغل مشمول محدوديت گروه بندی مشاغل صنفی اتاق اصناف اصناف و مشاغل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست با رئیس و نائب رئیس اتاق اصناف اهواز، گفت: مشارکت‌های مردمی نیز در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت بوده و قطعا می‌تواند نقش مهمی و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

وی احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش‌ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، بزودی ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز، که سبب کاهش حجم پرونده‌ها در دادگاه خواهد شد، تشکیل و راه اندازی می‌شوند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحد‌های صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل براساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اضافه کرد: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه‌ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشر‌های مختلف مردمی نیز می‌شوند.

وی می‌گوید: به جهت ایجاد راهکار‌های کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این اتاق، شورای سیاست گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه اندازی خواهد شد.

در این نشست رئیس اتاق اصناف اهواز ضمن معرفی ساختار این اتاق، برای راه اندازی شعب تخصصی شورای حل اختلاف اتاق و هیأت‌های صلح اتحادیه‌ها، ابراز علاقه مندی و اعلام آمادگی کرد.

مراد بدری با اشاره به وجود هیأت‌های رسیدگی به شکایات در محل اتاق و اتحادیه‌ها، گفت: با توجه به جایگاهی که شورا‌های حل اختلاف و هیأت‌های صلح دارند و زیر مجموعه دادگستری و قوه قضائیه می‌باشند، از اعتبار بالایی در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات دارند.

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • رزرو هتل در آمستردام
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰