Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:20:05 GMT

مراجعه‌کنندگان کرونایی خوزستان از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۵۳۴۸

مراجعه‌کنندگان کرونایی خوزستان از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد ابول نژادیان شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونای خوزستان اظهار کرد: روز گذشته تعداد مراجعه به بیمارستان‌های این استان از ۱۰ هزار نفر گذشت و این در حالی است که یک ماه و نیم ماه قبل که تعداد مراجعه‌کنندگان، یک هزار و ۸۰۰ تا دو هزار نفر بود.

وی با اشاره به افزایش چهار درصدی موارد بستری و افزایش ۵۴ درصدی موارد فوتی افزود: روز گذشته بستری‌های استان دو هزار و ۸۰۰ نفر شدند که بالاترین میزان بستری در دوره‌های مختلف کرونا بوده است؛ همچنین از این میان ۵۰۰ نفر آنها در بخش‌های مراقبت ویژه و ۱۰۴ نفر این توبه (متصل به دستگاه) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های جدی برای مهار موج فعلی افزایش بی‌شک واکسیناسیون است، تصریح کرد: یکی از علل تجمع امروز در مراکز واکسیناسیون نیز به خاطر ورود ۳۰ هزار واکسن بعد از اتمام چند روز قبل بود؛ استاندار خوزستان نیز امروز در جلسه ستاد ملی از رئیس‌جمهور درخواست افزایش اختصاص سهمیه واکسن به استان را داشت که با موافقت رئیس‌جمهور مواجه شدیم.

ابول نژادیان یادآور شد: حوزه علمیه امام خمینی نیز یک مرکز واکسیناسیون تجمیعی فعال کرده که فعلاً دیگر مشکلی در زمینه تعداد مراکز تجمیعی وجود ندارد و فقط نیازمند ورود واکسن هستیم.

وی خبر داد: استاندار خوزستان با ستاد اجرایی فرمان امام هماهنگ کرده که تعداد ۵۰۰ دستگاه کپسول اکسیژن به این استان می‌رسد و به نسبت جمعیت به میزان ۷۲ درصد در دانشگاه جندی‌شاپور اهواز، ۱۱ درصد آبادان، ۹ درصد دزفول و چهار درصد در شوشتر توزیع می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گلایه کرد: همچنان عدم ورود جدی بیمارستان‌های خصوصی استان در پذیرش بیماران کرونایی یکی از عمده مشکلات ما است که فردا آخرین جلسه اقناعی را برای آنها برگزار می‌شود چون در این شرایط واقعاً به تخت نیاز است و اگر این جلسه نتیجه نداد، اقدامات قضائی انجام خواهد شد.

ابول نژادیان بیان کرد: بیشترین آمار فوتی‌های بیماران مبتلا به کرونا به ترتیب در شهرهای دزفول، خرمشهر، آبادان، کارون، اهواز و بهبهان است.

وی با اشاره به اینکه میانگین فوتی ۶۷ سال است، ادامه داد: در حال حاضر مشغول واکسیناسیون عمومی گروه سنی ۳۸ تا ۵۸ ساله و گروه‌های شغلی معلمان و کارکنان آموزش و پرورش، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها، پلیس راهنمایی و رانندگی، راهور و ناجا، زندانیان و کارکنان زندان‌ها، اساتید حوزه‌های علمیه، کارکنان بانک‌ها، حمل‌ونقل عمومی (ریلی، جاده‌ای، دریایی، هوایی و درون‌شهری)، کارکنان دادگستری، دفاتر پیشخوان، کارکنان امور مالیاتی، نظام روان‌پزشکی و کارکنان دامپزشکی و نظام پزشکی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: میانگین تزریق استان بالای ۸۰ سال ۸۶ درصد و آبادان ۵۲ درصد، دزفول ۷۰ و بهبهان ۸۰، شوشتر ۶۷ درصد است؛ همچنین سن ۷۵ تا ۷۹ در استان ۹۰ درصد، ۷۰ تا ۷۴ سال ۸۹ درصد، ۶۵ تا ۶۹ سال ۸۵ درصد، ۶۰ تا ۶۴ سال ۷۳ درصد، ۵۵ تا ۵۹ سال ۶۵ درصد، ۵۰ تا ۵۴ سال ۶۶ درصد، ۴۵ تا ۴۹ سال ۴۶ درصد و ۴۰ تا ۴۴ سال نیز ۳۱ درصد است.

کد خبر 5285963

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهاد ابول نژادیان دانشگاه علوم پزشکی اهواز آمار کرونا خوزستان محرم 1400 ویروس کرونا ماه محرم عاشورا مراسم عزاداری عکس استانها واکسن کرونا آمار کرونا تاسوعا و عاشورا شیوع کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی نماز ظهر عاشورا تاسوعای حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه تنها ۱۱ تا ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ موفق به کسب مدرک تخصصی خواهند شد، گفت: با این وجود شاهد استقبال خوب شرکت‌کنندگان هستیم و درصد افراد شرکت‌کننده نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی امروز ۱۴ اردیبهشت‌ماه، در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۱۱ دوره آزمون حفظ کل و حفظ ۲۰ جز برگزار شده است.

وی افزود: آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم یک مرحله از مسیر اعطای مدرک است که مسیر سختی بوده و درصد کمی از شرکت‌کنندگان قبول می‌شوند و امسال شاهد پرشکوه‌ترین و پررونق‌ترین آزمون حفظ در تمام سال‌های گذشته هستیم .

قمی ادامه داد: تنها ۱۱ تا ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این آزمون موفق به کسب مدرک تخصصی خواهند شد با این وجود شاهد استقبال خوب شرکت‌کنندگان هستیم و درصد افراد شرکت‌کننده نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: از تعداد ۱۲هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده در سراسر کشور دو سوم بانوان و یک سوم آقایان هستند و حضور شرکت‌کنندگان در این آزمون نشان دهنده دغدغه آن‌ها در موضوع حفظ است تا تراز خود را بشناسند.

وی ابراز کرد: حفظ ترتیبی با توجه به معنا و ترجمه کار مبارکی است ضمن اینکه بزرگان توصیه به حفظ موضوعی دارند؛ چراکه راه حل مسائل مهم زندگی انسان‌ها در قرآن و در دل آیات وجود دارد.

قمی اضافه کرد: حفظ موضوعی، مقدمه حفظ کل است لذا حفظ آیات کاربردی مورد تأکید بزرگان دین است و با توجه به حضور ۱۲هزار و ۵۰۰ حافظ کل کشور در این آزمون نشان از شوق و اشتیاق آنان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: معرفی آزمون‌های این دوره از طریق مراکز و موسسات قرآنی است، لذا با فراهم شدن شرایط این آزمون به صورت وسیع تر با تعداد شرکت‌کنندگان بیشتری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از سال جاری اعمال می‌شود
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز