Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کرونا در خراسان جنوبی همچنان قدرت نمایی می‌کند و هر آن چه از دل آمار‌ها بیرون می‌آید، نشان از صعودی بودن روند ابتلا و بستری بیماران دارد.

خبر‌های ناگوار درباره این بلای فراگیر ادامه دارد و فقط خدا می‌داند که چه زمانی بالاخره این زنجیر خانمان سوز پاره خواهد شد و شرایط به روال عادی باز خواهد گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از خبر‌هایی که از لا به لای اخبار نگران کننده و تلخ کرونا شنیده می‌شود، افزایش ۲ برابری بیماران بستری در بیمارستان هاست که نفس بیشترشان به نفس دستگاه اکسیژن بسته شده است.

تعطیلات باشد، برخی ها مسافران خوبی هستند

موسوی یکی از شهروندان بیرجندی گفت: خطوط نقشه‌ها و اطلاعات آماری که نشان دهنده سیر صعودی بیماری هستند، درباره جان انسان‌ها سخن می‌گویند و نباید نسبت به آن‌ها بی تفاوت بود.

او افزود: تعطیلات چند روزه‌ای که اعمال شد، به مثابه یک شمشیر دو لبه عمل کرد که برخی در آن به فکر جان افتادند و برخی هم گویا گرانی قیمت جان را درک نکردند.

موسوی بیان کرد: هر طرح و برنامه‌ای که برای ریشه کن کردن کرونا انجام می‌شود، به رعایت مردم بستگی دارد وگرنه آوردن طرح روی کاغذ، دردی را دوا نمی‌کند و به درد‌ها هم می‌افزاید.

این شهروند بیرجندی گفت: برای بعضی‌ها کافیست که چند روز را تعطیل اعلام کنند یا در تقویم تعطیل باشد تا آن‌ها به سرعت بار سفر ببندند و راهی جاده شوند.

اعمال قانون شدن بیش از هزار خودرو در جاده های خراسان جنوبی

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: همزمان با سراسر کشور بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا طرح ممنوعیت و محدودیت تردد خودرویی از ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه ۲۴ مردادماه در خراسان‌جنوبی آغاز شد.

او با اعلام اینکه اجرای این طرح تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۵ شهریور ادامه خواهد داشت، افزود: با پایش این طرح مشخص شد تاکنون تردد‌های جاده‌ای ۳۲ درصد، ورودی به استان ۳۸ درصد و خروجی از استان ۴۲ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید

وقتی نور چراغ قوه راه کرونا را در پارک ها روشن می‌کند

سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه در این طرح تاکنون یک هزار و ۲۴ خودرو اعمال قانون شده‌اند، تصریح کرد: در این خصوص ۸۵۳ تذکر لسانی نیز به رانندگان داده شده و همچنین ۵۹۵ خودرو برگشت داده شده است.

ضرورت تداوم رعایت بهداشت پس از تزریق واکسن 

موسوی شهروند بیرجندی اظهار کرد: مگر چقدر سختی دارد که یک نفر در زمان حضور در جمع ماسک بزند، در هنگام مواجهه با دیگران از آن‌ها فاصله بگیرد و در منزل خود دست هایش را شست و شو دهد تا جلوی مبتلا شدن به کرونا را بگیرد؟

موسوی در خصوص تزریق واکسن کرونا و وضعیت مراکز تزریق اظهار کرد: زمانی که من برای تزریق واکسن مراجعه کردم، زمان بسیار کمی را منتظر ماندم و تلقیح هم به بهترین شیوه انجام شد.

این شهروند بیرجندی در پاسخ به این سوال که آیا پس از تزریق واکسن، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را کنار گذاشته است یا خیر، گفت: هیچ یک از پزشکان و کارشناسان چنین مجوزی را برای افراد صادر نکرده اند که پس از تزریق واکسن دیگر نباید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد و باید همچنان به این شیوه نامه‌ها پایبند بود.

او از مردم خواست تا با رعایت بهداشت، هم برای جان خود ارزش و اهمیت قائل شوند و هم با سهل انگاری برای دیگران مشکل ایجاد نکنند.

واکسن موجود است/ ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز واکسیناسیون

سری بزنیم به اخبار مربوط به کرونا در خراسان جنوبی تا از آخرین روند ابتلا، بستری، تعداد فوتی‌ها و عملیات واکسیناسیون مطلع شویم.

ملانوری استاندار خراسان جنوبی دیروز در بازدید از مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در بیرجند گفت: در حال حاضر مشکل کمبود واکسن در استان نداریم و افرادی که باید عملیات تزریق و پذیرش را انجام دهند در محل‌های تعیین شده حضور دارند.

او افزود: وجود این عوامل باعث شده تا روند واکسیناسیون با سرعت خوبی در استان پیش برود و مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

ملانوری با اشاره به اینکه مردم باید در هنگام مراجعه به مراکز واکسیناسیون دقت نظر لازم را در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی داشته باشند، اظهار کرد: در بخش مدیریتی نیز امور به خوبی جریان دارد و در صورتی که نیاز باشد، مراکز واکسیناسیون در استان افزایش پیدا خواهد کرد.

شناسنامه ۲ نفر دیگر هم بخاطر کرونا باطل شد

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۲۲۵ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۱۰۵ بیمار جدید شامل ۵۶ بستری و ۴۹ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۴۳ مورد از بیرجند، ۱۷ مورد از طبس، ۱۳ مورد از سرایان، ۸ مورد از قائنات، ۸ مورد از فرودس، ۵ مورد از نهبندان، ۴ مورد از سربیشه، ۳ مورد از درمیان، ۲ مورد از بشرویه، ۱ مورد از زیرکوه و ۱ مورد از خوسف بودند.

مهدی زاده بیان کرد: همچنین از ۳۹۱ تست سریع کرونا ۹۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: با ثبت ۲ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی، تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان به هزار و ۲۵ نفر رسید.

شاید توصیه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تکراری شده باشد، اما باید این نکته را کاملا مدنظر قرار داد که همین امور تکراری می‌توانند جان یک نفر را نجات دهند.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا دستورالعمل های بهداشتی خراسان جنوبی تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول نیروگاه بادی درح به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در دیدار با سرمایه‌گذاران شرکت انرژی‌های تجدید پذیر خراسان، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه بادهای ۱۲۰ روزه از ظرفیت‌های بسیار خوب استان در تولید انرژی‌های پاک است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند به رونق استان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی کمک کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشینه کار در محل اجرای نیروگاه بادی درح اظهار داشت: به جهت اهمیت فعالیت این نیروگاه در استان، اجرای این پروژه باید شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موارد مطرح شده از سوی سرمایه گذاران در این جلسه و درخواست دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، گفت: این درخواست با دید مثبت با محوریت معاونت اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

قناعت از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی فاز اول پروژه گفت و متذکر شد: روند اجرای کار برای ۱۵ درصد باقیمانده فاز اول شتاب بگیرد تا این مرحله وارد فاز بهره‌برداری شود.

به گزارش‌ایمنا؛ نیروگاه بادی درح با سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیون یورویی بخش خصوصی به ظرفیت ۵۰ مگاوات در حال احداث است و فاز اول پروژه شامل چهار توربین و به ظرفیت ۱۰ مگاوات، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 748437

دیگر خبرها

  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی