Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس طرح «الف» و «ب» نحوه فعالیت اساتید دانشگاه آزاد با تغییرات اساسی همراه شده است. در این شرایط اساتید نسبت به این تحولات نظرات متعدد دارند.

به گزارش برنا؛ بر اساس طرح «الف» و «ب» قرار است هر یک از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها مطابق با ساعت حضور و فعالیتشان تقسیم‌بندی شوند. در این طرح اساتید در طرح نوع «الف» تمام ‌وقت یعنی در هفته ۵۲ ساعت کار در قالب تدریس دانشجویان، مدیریت آزمایشگاه، کارگاه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را برعهده دارند. از سوی دیگر افراد در گروه «ب» باید در هفته ۳۲ ساعت کار علمی داشته باشند و شرح وظایف این اساتید شامل، تدریس، پژوهش تحصیلات تکمیلی و پژوهش‌های برون‌ سازمانی و... بوده هرچند این بخش‌نامه با واکنش‌های فراوان از سوی اساتید دانشگاه آزاد همراه بوده است.

اجرای طرحی تبعیض‌آمیز در دانشگاه آزاد

رضا یکی از اساتید دانشگاه آزاد در واکنش به طرح  الف و ب در دانشگاه آزاد به خبرنگار برنا گفت: اگر این طرح براى شناسایى کسانى است که استخدام جاى دیگرى هستند، رویه درستى نیست.

او افزود: برای شناسایی وضعیت شغلی همکاران مى‌توان از مبادى مربوطه استعلام گرفت و براى همسان‌سازى با شیوه‌هاى وزارت علوم باید همه شرایط کارى و حقوق دریافتى‌شان هم مانند آنها باشد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این طرح تبعیض‌ آمیز و اهانت به جامعه علمى کشور است. طرح الف و ب باعث دلسرى، بى‌انگیزگى و عدم اعتماد به تصمیم‌سازان مى‌شود.

تصمیمی که چندان به نفع نیست

حمید یکی از اساتید در دانشگاه آزاد درباره این بخش نامه به خبرنگار برنا گفت: در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی چندان مناسب نیست.

او افزود: اساتید دانشگاه در تمامی دوره‌ها جزو گروه‌های متوسط اقتصادی جامعه محسوب می‌شوند اما در سال‌های اخیر به دلیل افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها و درآمدها این افراد از بعد اقتصادی در زیر خط فقر زندگی می‌کنند. در این شرایط اعمال بخش نامه‌هایی همچون گروه الف و ب چندان مناسب نیست.

به گفته این استاد دانشگاه در دو سال اخیر به‌ دلیل شیوع کرونا تعداد پایان نامه‌های دانشگاه و مقالات دانشجویان کاهش یافته است. در این شرایط چنین بخش نامه‌هایی به ضرر جامعه علمی و اساتید کشور است.

استقبال اساتید دانشگاه آزاد از گروه بندی الف و ب

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد درباره گروه بندی الف و ب در دانشگاه آزاد به خبرنگار برنا گفت: بر اساس گروه‌بندی اساتید و مدرسانی که در  فعالیت‌های این دانشگاه در قالب تدریس، پژوهش و حضور در دانشگاه به شکل تمام وقت قرار دارند جزو گروه الف محسوب می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه آزاد افرود: برخی از اساتید که در این دانشگاه فعالیت می‌کنند  به دلیل اشتغال یا تدریس در دیگر دانشگاه‌ها  و مشاغل دیگر به عنوان گروه ب محسوب می‌شوند.

او ادامه داد: مطابق با برنامه‌ریزی و گروه بندی‌های انجام شده برای اساتید و  فعالان در این دانشگاه برنامه‌ریزی می‌شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: بر اساس این گروه‌بندی می‌توان از ظرفیت تمامی اساتید برای فعالیت با این دانشگاه استفاده کرد. بر این اساس افراد می‌توانند به شکل تمام وقت و نیمه وقت با این دانشگاه فعالیت داشته باشند.

//انتهای پیام: 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ساعت کار تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد دانشگاه برنا وزارت علوم حقوق جامعه اشتغال دانشگاه آزاد احمد حیدری زهرا سلیمانی طرح الف و ب اساتید دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد گروه بندی بخش نامه بر اساس الف و ب گروه ب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۵۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد