Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروان پارالمپیک کشورمان برای ادامه نمایش خوب خود در ادوار پارالمپیک از هفته آتی وارد رقابت ها می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کاروان ورزشی جانبازان و معلولین کشورمان با ۶۲ ورزشکار از ۱۰ رشته ورزشی در رقابت‌های پارالمپیک توکیو حضور خواهند داشت که در اولین روز رقابت ورزشکاران کشورمان، روز پنجشنبه چهارم شهریورماه آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما کاروان کشورمان که نتایج قابل قبولی را در دوره‌های قبل داشته امیدهای زیادی را به کسب مدال و قرار گیری در بین مدعیان اصلی این دوره از رقابت‌ها دارد. تیم کشورمان پیش از پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در ۸ دوره قبلی رقابت‌ها حضور داشته است که شامل: پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول، ۱۹۹۲ بارسلون، ۱۹۹۶ آتلانتا، ۲۰۰۰ سیدنی، ۲۰۰۴ آتن، ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو است. در این گزارش قصد داریم مدل‌های کاروان ایران را در هشت دوره پیشین رقابت‌ها بررسی کنیم:

۱۹۸۸ سئول

تیم کشورمان در پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول در چهار رشته ورزشی حائز سهمیه شده بود که شامل دومیدانی، گلبال، والیبال نشسته و وزنه برداری است. ۳۶ ورزشکار مرد در کاروان ایران حضور داشتند. ایران در دومیدانی سه طلا، یک نقره و سه برنز کسب کرد و در والیبال نشسته قهرمان رقابت‌ها شد و در مجموع با ۴ طلا، یک نقره و سه برنز در جایگاه بیست و هفتم توزیع مدال ایستاد.

نکته جالب توجه در این رقابت‌ها حضور ۱۷ ورزشکار دومیدانی کار از طرف کشورمان در پارالمپیک سئول بود که هفت مدال رنگین از سوی آنها بدست آمد.

گفتنی است پرچمدار کاروان ایران جانباز حسن سماواتی بود که در شهریور ماه سال ۹۸ بر اثر حادثه رانندگی به درجه شهادت نائل شد.

۱۹۹۲ بارسلون

کاروان ایران در پارالمپیک ۱۹۹۲ بارسلون در سه رشته ورزشی سهمیه داشت که شامل دومیدانی، تنیس روی میز و والیبال نشسته بود. جمعاً ۲۹ ورزشکار در کاروان ایران حضور داشتند که سهم آقایان ۲۵ نفر و سهم بانوان چهار نفر بود که در رشته تنیس روی میز سهمیه داشتند. ایران در دومیدانی دو نقره و یک برنز کسب کرد و در والیبال نشسته برای دومین بار متوالی قهرمان رقابت‌ها شد و در مجموع با یک طلا، دو نقره و یک برنز در جایگاه سی و هفتم توزیع مدال ایستاد.

پرچمدار ایران در پارالمپیک بارسلون علی کشفیا، کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته بود.

۱۹۹۶ آتلانتا

در پارالمپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تیم کشورمان در چهار رشته ورزشی حضور داشت که شامل دومیدانی، تیراندازی، والیبال نشسته و وزنه برداری بود. جمعاً ۳۰ ورزشکار در کاروان ایران حضور داشتند که سهم آقایان ۲۸ نفر و سهم بانوان دو نفر بود که در رشته تیراندازی وارد رقابت شدند. در نهایت ایران در دومیدانی هفت طلا، چهار نقره و یک برنز کسب کرد، در والیبال نشسته برای سومین بار متوالی قهرمان رقابت‌ها شد، در تیراندازی یک طلا کسب کرد و در وزنه برداری یک نقره و دو برنز بدست آورد و در مجموع با ۹ طلا، پنج نقره و سه برنز در جایگاه بیستم توزیع مدال ایستاد.

پرچمدار کاروان کشورمان در پارالمپیک آتلانتا برای دومین بار علی کشفیا، کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته بود.

۲۰۰۰ سیدنی

در پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی تیم ایران درپنج رشته ورزشی حضور داشت که دومیدانی، تیراندازی، والیبال نشسته، تیرو کمان و وزنه برداری شامل آنها بود. جمعاً ۴۱ ورزشکار در کاروان ایران حضور داشتند که سهم آقایان ۳۷ نفر و سهم بانوان چهار نفر بود که در رشته‌های دومیدانی و تیراندازی به رقابت پرداختند. در پایان رقابت‌ها ایران در دومیدانی ۹ طلا، یک نقره و پنج برنز کسب کرد، در والیبال نشسته برای چهارمین بار متوالی قهرمان رقابت‌ها شد، در تیراندازی یک طلا و یک برنز و در وزنه برداری یک طلا، سه نقره و یک برنز بدست آورد و در مجموع با ۱۲ طلا، چهار نقره و هفت برنز در جایگاه شانزدهم توزیع مدال ایستاد.

پرچمدار کاروان کشورمان در پارالمپیک سیدنی مراد علی شیرانی، فرنگی‌کار کشورمان بود.

۲۰۰۴ آتن

در پارالمپیک آتن کاروان کشورمان از لحاظ رشته و تعداد ورزشکار رکورد خوبی را از خود به جا گذاشت و توانست در رشته‌های بسکتبال با ویلچر، دو و میدانی، جودو، دوچرخه سواری، تنیس روی میز، تیراندازی، تیر و کمان، فوتبال هفت نفره، والیبال نشسته و وزنه برداری سهمیه داشته باشد. ۹۰ ورزشکار در کاروان ایران حضور داشتند که سهم آقایان ۸۴ نفر و سهم بانوان شش نفر بود که در رشته‌های دومیدانی و تیراندازی به رقابت پرداختند.

در پایان رقابت‌ها ایران در دومیدانی چهار طلا، دو نقره و ۹ برنز کسب کرد، در والیبال نشسته بعد از چهار قهرمانی متوالی دوم شد و نقره گرفت، در جودو یک برنز و در وزنه برداری دو طلا و سه برنز بدست آورد و در مجموع با شش طلا، سه نقره و ۱۳ برنز در جایگاه بیست و سوم توزیع مدال ایستاد.

گفتنی است پرچمدار کاروان ایران عنایت الله بخارایی ورزشکار رشته تیراندازی بود.

۲۰۰۸ پکن

در این دوره کاروان ایران در ۹ رشته ورزشی سهمیه داشت که شامل بسکتبال با ویلچر، دو و میدانی، جودو، تنیس روی میز، تیراندازی، تیر و کمان، گلبال، فوتبال هفت نفره، والیبال نشسته و وزنه برداری بود. جمعاً ۷۲ ورزشکار در کاروان ایران حضور داشتند که سهم آقایان ۶۸ نفر و سهم بانوان چهار نفر بود که در رشته دومیدانی تنیس روی میز و تیراندازی سهمیه داشتند. ایران در دومیدانی دو طلا، سه نقره و یک برنز کسب کرد و در والیبال نشسته بعد از دومی در دوره قبل به مقام قهرمانی رسید و طلا گرفت، در فوتبال هفت نفره سوم شد و برنز را بدست آورد. همچنین در رشته جودو یک نقره و در وزنه برداری دو طلا، دو نقره و یک برنز کسب کرد و در مجموع با پنج مدال طلا، شش نقره و سه برنز در جایگاه بیست و دوم توزیع مدال ایستاد.

پرچمدار ایران در پارالمپیک پکن محمدرضا میرزایی‌، قهرمان رشته دو و میدانی بود.

۲۰۱۲ لندن

در پارالمپیک لندن کاروان کشورمان در ۱۳ رشته نماینده داشت که می‌توان به دو و میدانی، جودو، تنیس روی میز، تیراندازی، گلبال، فوتبال هفت نفره، فوتبال پنج نفره، تنیس با ویلچر، شنا، تیر و کمان، دوچرخه سواری، والیبال نشسته و وزنه برداری اشاره کرد.

۷۹ ورزشکار در کاروان ایران حضور داشتند که سهم آقایان ۷۲ نفر و سهم بانوان هفت نفر بود که در رشته‌های دومیدانی، تیراندازی و تیرکمان به رقابت پرداختند.

در پایان رقابت‌ها ایران در دومیدانی پنج طلا، پنج نقره و سه برنز کسب کرد، در والیبال نشسته دوم شد و نقره گرفت، در وزنه برداری چهار طلا، یک نقره و یک برنز بدست آورد، در تیراندازی یک برنز، در فوتبال هفت نفره کسب مقام سومی و برنز و در نهایت در تیر و کمان یک طلا و یک برنز بدست آورد.

در مجموع کاروان کشورمان با ۱۰ طلا، هفت نقره و هفت برنز در جایگاه یازدهم توزیع مدال ایستاد.

گفتنی است پرچمدار کاروان ایران عبدالرضا جوکار دو میدانی کار کشورمان بود.

۲۰۱۶ ریو

در رقابت‌های ۲۰۱۶ ریو تیم کشورمان در ۱۲ رشته ورزشی حضور داشت که شامل دو و میدانی، تیروکمان، کانو، جودو، تیراندازی، فوتبال هفت نفره، فوتبال پنج نفره، بسکتبال با ویلچر، شنا، دوچرخه سواری، والیبال نشسته و وزنه برداری بود.

جمعاً ۱۱۱ ورزشکار در کاروان ایران حضور داشتند که نسبت به دوره‌های قبل رکورد حضور تعداد نفرات کاروان ایران جا به جا شد سهم آقایان از این تعداد ۸۸ نفر و سهم بانوان ۲۳ نفر بود که در رشته تیر و کمان، کانو، دو میدانی، تیراندازی و والیبال نشسته به رقابت پرداختند.

در پایان مسابقات ایران در دومیدانی یک طلا، شش نقره و پنج برنز کسب کرد، در والیبال نشسته قهرمان رقابت‌ها شد و طلا گرفت، در تیراندازی دو طلا، در وزنه برداری دو طلا و یک برنز، در تیر و کمان دو طلا، یک نقره و یک برنز، در فوتبال پنج نفره و هفت نفره هر کدام یک نقره و در مجموع با هشت طلا، ۹ نقره و هفت برنز در جایگاه پانزدهم توزیع مدال ایستاد.

پرچمدار کاروان کشورمان در پارالمپیک ریو برای عشرت کردستانی ملی‌پوش پا را دوومیدانی و قهرمان پرتاب وزنه کشورمان بود.

همه چشم‌ها به پار المپیک ۲۰۲۰ توکیو

کاروان فرهنگی ورزشی ایران تحت عنوان (سردار دل‌ها) در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور خواهد داشت.

شعار کاروان توکل، تلاش و افتخار است که زهرا نعمتی (ورزشکار پا را تیروکمان) و نورمحمد آرخی (پا را دوومیدانی) پرچمداری کاروان را در این دوره از بازی‌های پارالمپیک بر عهده دارند.

هم‌چنین سرپرست معنوی کاروان را (کونیکو یامامورا) مادر شهید سرافراز محمد بابایی بر عهده دارد.

کاروان ایران در این دوره از بازی‌های پارالمپیک با ۶۲ ورزشکار و ۲۱ نفر کادر فنی در ۱۰ رشته ورزشی پا را وزنه برداری، پا را تیروکمان، پا را دوومیدانی، پا را تکواندو، پارادوچرخه سواری، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، پا را کانو، پا را جودو و پا را تیراندازی حضور خواهد داشت.

این در حالی است که بازی‌های پارالمپیک توکیو دوم شهریور به صورت رسمی افتتاح می‌شود و تا ۱۴ شهریور ادامه خواهد داشت.

کد خبر 515389

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پارالمپیک ایران پارالمپیک پارالمپیک 2020 توکیو کمیته ملی پارالمپیک المپیک و پارالمپیک توکیو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق والیبال نشسته و وزنه برداری نقره و یک برنز کسب کشورمان در پارالمپیک بازی های پارالمپیک قهرمان رقابت ها شد ایران در دومیدانی کاروان کشورمان رقابت پرداختند نفر بود که در رشته توزیع مدال ایستاد بسکتبال با ویلچر برنز کسب والیبال نشسته نفر و سهم بانوان وزنه برداری فوتبال هفت نفره پرچمدار کاروان برنز در جایگاه برنز بدست آورد نقره و سه برنز تنیس روی میز تیم کشورمان دو و میدانی رشته ورزشی شامل دو تیر و کمان یک نقره دو نقره یک طلا دو طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد

با دعوت مسئولان باشگاه شهداب یزد، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران به همراه نایب رئیس و خزنه‌دار فدراسیون والیبال صبح امروز با استقبال رسمی مدیران ورزش استان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) وارد شهر یزد شدند.

مسئولان فدراسیون والیبال در این سفر یک روزه از شرایط و امکانات این استان برای میزبانی از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بازدید کردند. سپس سید میلاد تقوی در جلسه‌ای با مهران فاطمی استاندار یزد به بررسی شرایط و موراد مربوط به میزبانی این رقابت‌ها پرداخت.

در نهایت مقرر شد با توجه به توافقات نهایی فدراسیون والیبال، شهر یزد و باشگاه شهداب به عنوان میزبان رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به کنفدراسیون والیبال آسیا و والیبال ورلد معرفی شود.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از پنجم شهریور ماه به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد که بر اساس توافق‌های صورت گرفته تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان ایران در این مسابقات شرکت می‌کند و شهداب یزد نیز به عنوان میزبان مسابقات، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • قول کمیته پارالمپیک جهت اعزام والیبال نشسته به تورنمنت خارجی
  • ورزشکار کرمانی مدال پارالمپیک را به سردار حاجی‌زاده تقدیم کرد
  • آخرين خبرها از كاروان ايران در پارالمپيک پاریس
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد