Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:05:32 GMT

فصل‌نامه؛ منبعی مناسب برای شناخت و معرفی استان زنجان

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۵۹۰۲

فصل‌نامه؛ منبعی مناسب برای شناخت و معرفی استان زنجان

ایسنا/زنجان معاون هنری و رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: جدیدترین شماره فصل‌نامه، گزارشی از برگزاری نخستین همایش ملی بررسی تاریخ و فرهنگ دارالخمسه زنجان و ..‌. است.

ابراهیم قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با انتشار جدیدترین شماره فصل‌نامه فرهنگ زنجان، اظهار کرد: در فصل‌نامه فرهنگ زنجان، مقالات و آثاری که در رابطه با استان زنجان نوشته‌ شده‌، چاپ‌ می‌شود که این فصل‌نامه یک مرجع خوب برای کسانی است که تمایل به نوشتن یا تحقیق در رابطه با استان زنجان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فصل‌نامه فرهنگ زنجان به صورت مستمر و برای معرفی ظرفیت‌های استان منتشر می‌شود، افزود: فصل‌نامه در قالب موضوعات دینی و هنری، نقد و رویدادهای مهم فرهنگی و هنری استان بر اساس معیارهای علمی پژوهشی منتشر و چاپ می‌شود.

مدیر اجرایی فصل‌نامه فرهنگ زنجان، تصریح کرد: در جدیدترین شماره این فصل‌نامه، گزارشی از برگزاری نخستین همایش ملی بررسی تاریخ و فرهنگ دارالخمسه زنجان، ولایت خمسه؛ نام‌گذاری و محدوده آن در گذر تاریخ، پته خانه‌های زنجان در دوره قاجار، اولین مدرسه نوین در دارالسعاده خمسه، پیشکشی طبقات فرادستان منطقه خمسه در عصر قاجار، حسینیه کرسف، یادگاری از معماری مذهبی دوره قاجار در منطقه خمسه، گرمابه‌های دارالسعاده خمسه به عنوان یک محصول گردشگری، مسجد و مدرسه خاتم، بررسی آواشناسی گویش تاتی جنوبی در استان زنجان، معرفی آثار منقول تاریخی فرهنی ثبت شده استان رنجان در فهرست آثار ملی کشور و ... آمده است.

قاسمی ادامه داد: علاوه بر اینکه با چاپ و انتشار فصل‌نامه استان زنجان، افراد علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را بایگانی کنند، فصل‌نامه‌های منتشر شده یک منبع خوب برای نسل‌های بعدی است تا با فرهنگ غنی استان زنجان و خود استان آشنا شوند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به انتشار شماره جدید فصل‌نامه، خاطرنشان کرد: فصل‌نامه فرهنگ زنجان به‌عنوان نشریه فرهنگی، دینی، پژوهشی در دانش‌گستری و معرفت‌افزایی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری فصلنامه فرهنگ زنجان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | علیرضا خمسه بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی

آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا خمسه که ۱۳ سال قبل نخستین بار مقابل دوربین سیروس مقدم قرار گرفت تا نقش بابا پنجعلی را بازی کند. او حالا ۷۱ ساله است و در ادامه دو تصویر از تیپ و چهره جدید او را می‌بینید.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
  • نمدمالی، هنری با روایت تاریخ
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • عکس | علیرضا خمسه بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد