Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خرمشهر از بازگشایی مرز تجاری شلمچه و از سرگیری مراودات تجاری با عراق و صادرات کالا از این مرز خبر داد. محمد حیدری اظهار کرد: مرز تجاری شلمچه به مدت سه روز در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بسته شده بود و امکان صادرات کالا از این مرز وجود نداشت.

وی افزود: این مرز از روز شنبه ۳۰ مرداد بازگشایی شده و مراوده تجاری با کشور عراق از سر گرفته شده است و صادرات بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرماندار خرمشهر گفت: روزانه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ کامیون حامل کالا‌های صادراتی از طریق مرز تجاری شلمچه به کشور عراق تردد و کالای صادراتی به این کشور را حمل می‌کنند. مصالح ساختمانی، کلینکر، انواع صیفی، مواد غذایی، مواد شیمیایی و معدنی و فولاد، عمده کالا‌های صادراتی به کشور عراق از شلمچه هستند.

وی افزود: مرز شلمچه برای تردد مسافر همچنان بسته است و با توجه به شرایط کرونایی امکان تردد مسافران از این مرز وجود ندارد.

بازگشایی مرز چذابه پس از سه روز
رئیس اتاق بازرگانی اهواز نیز از بازگشایی مرز چذابه و از سرگیری صادرات کالا‌های غیر نفتی به کشور عراق خبر داد.

شهلا عموری اظهار کرد: با توجه به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، مرز چذابه در دشت آزادگان به مدت سه روز به روی صادرکنندگان بسته شده بود. پس از این ایام، این مرز از روز شنبه بازگشایی شده و اکنون صادرات کالای غیر نفتی از چذابه به کشور عراق در حال انجام است.

وی افزود: تشریفات قانونی و هماهنگی‌های لازم برای از سرگیری صادرات کالای غیرنفتی با مرزبانی، گمرک، حمل و نقل پایانه‌ها و نیروی انتظامی انجام شده است و صادرات از پایانه مرزی چذابه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی محوطه بازارچه مرزی در حال انجام است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: مواد غذایی و لبنی، مصالح ساختمانی و تره‌بار از مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران به کشور عراق هستند که از طریق پایانه مرزی چذابه به این کشور صادر می‌شوند.

/ایسنا برچسب ها: از سرگیری مراودات تجاری ، عراق ، شلمچه و چذابه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OxJ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: عراق شلمچه و چذابه کشور عراق صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۶۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه‌های تفحص شهدا موفق شدند اردیبهشت ماه امسال پیکرهای مطهر ۵ شهید دوران دفاع مقدس را در منطقه عملیاتی شلمچه مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ تفحص نمایند.

ویدئوی مربوط به این عملیات تفحص را در ادامه تماشا کنید.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره