Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، سیدحسین اتابکی از منبری‌ها و اساتید اخلاق بنام جنوب تهران در ۸۲ سالگی به دلیل ابتلا به کرونا روز گذشته شنبه ۳۰ مردادماه، همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع) درگذشت. این واعظ متولد ١٣١٨ و از شاگردان آیت‌الله برهان بود.

حجت الاسلام محمد سعید مهدوی کنی، پسر آیت الله مهدوی کنی در خصوص این مرحوم گفته بود: «در آبمنگل در خیابان ری، جایی مثل حسینیه بود که صادقیه نام داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای اتابکی آن را تأسیس و اداره می‌کرد. مرکزی بود که خیلی از انقلابیون و فعالان مذهبی می‌آمدند و در آن مراسم مذهبی و دوره‌های آموزشی برگزار می‌شد. محلی بود شبیه حسینیه ارشاد منتها فعالیت تند سیاسی نمی‌کردند، برای اینکه بسته نشود. در واقع، بحث مسائل اجتماعی روز و ربط آن با مباحث عقیدتی و مبانی و چیزی شبیه بحث‌های شهید مطهری مطرح می‌شد. یادم می‌آید از جمله فعالان آن جمع آقایان بادامچیان و زمانی بودند.»

مرحوم اتابکی سابقه فعالیت و مبارزه در دوران انقلاب اسلامی و اسارت و شکنجه توسط رژیم پهلوی را هم داشت.

پیکر این مرحوم قرار است امروز یکشنبه ۳۱ مردادماه از ساعت ۱۲:۳۰ در حرم سیدالکریم تشییع شود.

خبرگزاری فارس، درگذشت این استاد اخلاق را به خانواده آن مرحوم و جامعه دینی و هیأتی جنوب تهران تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حرم سیدالکریم شهرری استاد اخلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم پرواسی که روز گذشته به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفته بود در اردبیل تشییع و در آرامستان قاسمیه به خاک سپرده شد.

این استاد هنرمند اردبیلی در سریال ها، فیلم های سینمایی، تله فیلم ها و آثار نمایشی مختلف با دستان هنرمندانه چهره های متنوعی را خلق کرده بود خاطراتی خوش از خود به جای گذاشت.

در این مراسم دوستان و شاگران مرحوم پرواسی حاضر شدند تا او را به منزل ابدی همراهی کرده و برای او علو درجات از خداوند متعال بخواهند.

دوستان و شاگردان مرحوم پرواسی معتقدند که این چهره هنری نمونه اخلاق و ادب و تواضع بوده و همواره سعی داشت تا وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهد.

این هنرمند اردبیلی که در آثار متعدد به عنوان چهره پرداز و گریمور حاضر شده بود در سال های اخیر با برگزاری دوره های آموزشی سعی کرد تا دانش آموزان زیادی را تربیت و تحویل جامعه هنری و سینمایی اردبیل دهد.

کد خبر 6096567

دیگر خبرها

  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود
  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت + سوابق
  • کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد درگذشت
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت / معلم مهابادی که بود؟ + عکس
  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت/ عکس
  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور