Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رئیس سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری گفت: فساد مالی ۶۰ میلیارد و ۴۴۴ میلیون ریالی در اداره کل ورزش و جوانان استان کشف شد و تعقیب قضایی ۱۱ نفر از مدیران و کارمندان این اداره کل به اتهام تصرف غیرقانونی در وجوه، ترک فعل و سهل‌انگاری در بحث نظارت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ ۹ مردادماه امسال خبری مبنی بر (کشف اختلاس میلیاردی و دستگیری ۵ نفر از مدیران ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری) منتشر شد که جوابیه‌ای از سوی سازمان ورزش و جوانان استان در رابطه با اینکه این اتهامات محرز نشده و فقط در حد اتهام هستند و مسئول خاطی نیز از کار برکنار و سمتش واگذار شده است نیز منتشر شد.

بیشتر بخوانید

از کشف فساد مالی ۵۵ میلیارد ریالی تا توضیح اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری

از همین رو برای بررسی بیشتر این شائبه فساد مالی که منجر به حساسیت مردم و درخواست آن‌ها برای مبارزه جدی با فساد در سیستم اداری شده بود مجددا به سراغ رئیس سازمان بازرسی رفتیم تا این مسئله تشریح شود که این پیگیری باعث شد فساد جدیدی به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریالی که منجر به بازداشت ۸ نفر از کارکنان ورزش و جوانان که برخی از آن‌ها در جایگاه مدیریتی بودند روشن شود که با جمع مبلغ فساد ۵۰ میلیارد ریالی و ۳۰۰ میلیون ریالی که باعث دستگیری ۳ نفر شده بود جمع فساد مالی کشف شده توسط سازمان بازرسی از سازمان ورزش و جوانان ۶۰ میلیارد و ۴۴۴ میلیون ریال می‌باشد که در این رابطه ۱۱ نفر از کارکنان و مدیران این سازمان متهم و به گفته رئیس سازمان بازرسی جرم آن‌ها محرز و قرار جلب آن‌ها در سال جدید صادر شده است.

علی احمدی رئیس سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری در خصوص تعقیب قضایی ۸ نفر از کارکنان ورزش و جوانان گفت: در بازرسی‌های برنامه‌ای پارسال برای ۸ نفر از کارکنان سازمان ورزش و جوانان به اتهام تصرف غیرقانونی در وجوه که از مصادیق ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی و همچنین تنظیم گزارش غیرواقع که از مصادیق ماده ۵۴۰ قانون مجازات اسلامی است مورد اتهام قرار گرفتند.

او افزود: همچنین تخلفاتی هم به لحاظ سهل‌انگاری در حوزه نظارت بر اعتبارات هیئت‌های ورزشی و ورود اعتبار به حساب‌های شخصی متوجه برخی از کامندان این سازمان شده است.

احمدی اضافه کرد: این پرونده در تاریخ دی‌ماه ۱۳۹۹ منجر به اعلام جرم شده و گزارش اختصاصی این موضوع به مرجع قضایی ارسال و در شعب بازپرسی ویژه ادارات مورد تحقیق بررسی قرار گرفت که در نهایت در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه امسال کیفرخواست ارسال و قرار جلب برای متخلفان صادر شده است.

او در خصوص خبری که قبلا منتشر شده بود در خصوص فساد ۵۵ میلیارد ریالی تصریح کرد: در بازرسی موردی در دی ماه ۱۳۹۹ تخلفاتی در بحث اسناد پرداختی مشاهده شده که ۵۵ میلیارد ریال بوده و این مبلغ به‌جای واریز به حساب ذی‌نفعان به حساب شخصی کارپرداز ریخته شده و خرید‌های شخصی از جمله طلا صورت گرفته بود.

احمدی ادامه داد: این موضوع نیز پس از تحقیقات در فروردین ۱۴۰۰ اعلام جرم شد که یک نفر از کارمندان این سازمان متخلف شناخته شدند که در حال حاضر یک نفر دیگر نیز در این رابطه شناسایی و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

او اضافه کرد: همچنین سه نفر دیگر از کارمندان ورزش و جوانان نیز به اتهام تصرف غیرقانونی در وجوه دولتی به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرکرد تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فساد مالی ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان بازرسی نفر از کارکنان میلیارد ریالی ورزش و جوانان فساد مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان