Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@10:26:00 GMT

توقف عملیات تخریب اراضی ملی سروآباد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۶۴۹۹

توقف عملیات تخریب اراضی ملی سروآباد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،مسلم مرادی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد اظهار داشت: در پی گشت زنی نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی از عرصه‌های ملی و جنگلی شهرستان در ایام تعطیلات، تخریب اراضی ملی در یکی از روستا‌های بخش مرکزی کشف و شناسایی شد.

او افزود: نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی با حضور در محل مشاهده کردند یک فرد متخلف با سوء استفاده از تعطیلات ایام کرونا اقدام به تخریب اراضی ملی در روستای بیساران از توابع بخش مرکزی این شهرستان کرده که با هوشیاری نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی عملیات تخریب متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد بیان کرد: این فرد متخلف با یک دستگاه بیل مکانیکی حدود یک هکتار از اراضی ملی را تخریب کرده بود و قصد داشت که در این منطقه یک ملک شخصی احداث کند که خوشبختانه با حضور به موقع نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی ناکام ماند و از تخریب بیشتر اراضی ملی این منطقه جلوگیری شد.

مرادی افزود: بعد از مختصات برداری و مستند سازی منطقه تخریب شده، پرونده تخلف این متخلف تشکیل و بعد از سیر مراحل اداری جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

او گفت: حفاظت از عرصه‌های ملی و جنگلی خط قرمز اداره منابع طبیعی است و هرکسی بخواهد به این خط قرمز ضربه یا آسیبی وارد کند با برخورد قانونی روبرو می‌شود و در این راستا با هیچ کسی مماشت نمی‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد ادامه داد: نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی به صورت شبانه روزی از عرصه‌های ملی و جنگلی بازدید و سرکشی می‌کنند و متخلفان بدانند اداره منابع طبیعی ایام تعطیل و غیر تعطیل نمی‌شناسند و مواظب باشند به عرصه‌های ملی و جنگلی صدمه وارد نکنند.

از مساحت ۱۱۷ هزار هکتاری شهرستان سروآباد ۷۰ هزار هکتار آن را جنگل، ۳۵ هزار هکتار را مرتع و ۱۲ هزار هکتار آن را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می‌دهد. این شهرستان دارای پوشش جنگلی وسیع است که جنگل‌های آن از نوع بلوط است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی ملی منابع طبیعی نیرو های یگان حفاظت از منابع طبیعی عرصه های ملی و جنگلی اداره منابع طبیعی هزار هکتار اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک و پرچین محصور کرده است.

فرمانده انتظامی رودسر از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کد خبر 6091218

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه