Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد خورگامی شامگاه شنبه در گفتگوی زنده اینستاگرامی خبرگزاری مهر با اشاره به روند انتخاب شهردار قزوین اظهار کرد: در بین افرادی که به‌عنوان کاندیدای شهرداری انتخاب شدند تنها دو الی سه نفر شرایط انتخاب شدن به‌عنوان شهردار را دارا هستند که شهر و قزوین را به‌خوبی می‌شناسند و از سابقهٔ کاری و کارنامهٔ نسبتاً خوبی برخوردار هستند و این در حالی است که عده‌ای دیگر نه تنها قزوین را نمی‌شناسند بلکه برای ارائهٔ مطالب خود فقط از مشاورین استان برای تدوین برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال حوزهٔ رسانه اذعان کرد: از سوی دیگر در بین داوطلبین گزینه‌های شهرداری ما با افرادی روبه رو هستیم که سوابق اجرایی و مدیریتی خوبی دارند اما سن و سالی از آن‌ها گذشته است درحالی‌که ما برای شهرداری قزوین نیازمند یک نیروی جوان، باانگیزه و پرانرژی هستیم از سوی دیگر در سوابق مدیریتی برخی از کاندیدای باسابقه شاهد زمین‌خواری و برخی مفاسد مدیریتی نیز بوده‌ایم.

وی با اشاره به انتخاب سرپرست و رویهٔ گزینش شهردار عنوان کرد: انتخاب سرپرست از مجموعهٔ کارکنان شهرداری به جهت دربرداشتن سوابق اجرایی یک کار قانونی و منطقی است اما از دیدگاه من شورای شهر در انتخاب گزینه‌های شهردار دچار انحراف شده و گویی در این مرحله مقصد و اولویت مشخصی برای شهر در نظر گرفته نشده است.

مدیرمسئول نشریه هفت دی قزوین ادامه داد: برای انتخاب گزینه‌های شهرداری لازم بود تا در ابتدا اولویت‌ها و نیازهای شهر مورد بررسی قرار گیرد و سپس سوابق اجرایی و مدیریتی کاندیدا بر اساس نیازهای شهر گزینش شوند برای مسائل اگر نیاز شهر مربوط به درآمد پایدار است از افرادی متخصص در حوزهٔ امور بانکی استفاده شود.

این فعال حوزهٔ سیاست در استان تصریح کرد: عمده‌ترین مشکلات شهر در حوزه‌های بدهی به بانک شهر، پروژه‌های نیمه‌کاره، فساد، بی‌توجهی به مناطق محروم، ترافیک، درآمد پایدار و باغستان خلاصه می‌شود اما مهم‌ترین مسئله در این میان سلب اعتماد عمومی از شهروندان بوده که مهم‌ترین وظیفه شهردار جلب اعتماد عمومی است که باعث می‌شود ذهنیت شهروندان به‌سوی فساد و ناکارآمدی شهرداری نرود.

وی مطرح کرد: شفاف‌سازی به‌ویژه در حوزه‌های اقدامات شهرداری، نحو انتصابات بر اساس شایسته‌سالاری و پرداخت حقوق مدیران از دیگر مواردی است که باید در دستور کار قرار بگیرد تا بتواند فساد را ریشه‌کن کرده و سبب جلب اعتماد عمومی شود.

وی افزود: رسیدن به درآمد پایدار با توجه به این‌که حساب شهرداری زیربنای سایر مسائل ازجمله فروش زمین برای تأمین حقوق کارکنان است و مسائلی نظیر پرداخت بدهی شهرداری به بانک شهر و مسئلهٔ تعارض به منافع نیز باید در اولویت قرار بگیرد.

خورگامی بیان کرد: یکی از نواقص اصلی شهرداری در طی سال‌های اخیر کم‌توجهی، توزیع ناعادلانه امکانات و عدم ارائهٔ خدمات مناسب به مناطق منفصل شهری و جنوب شهر است که متأسفانه شاهد آن هستیم که مناطقی نظیر چوبیندر، شهرک دانش، ناصرآباد و مناطق جنوبی شهر که در نزدیک‌ترین حدفاصل شهری قرارگرفته‌اند با مشکلات بزرگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در بعضی‌اوقات نیز به فراموشی سپرده‌شده‌اند.

وی ضمن اشاره به مشکلات متعدد مناطق منفصل شهری و جنوب شهر ابراز کرد: یکی از دلایلی که سبب می‌شود تا ارائه خدمات و توزیع عادلانهٔ امکانات در این مناطق به‌خوبی انجام نشود موازی کاری است و این در حالی است که اگر هر دستگاه به‌خوبی به وظایف خود در این مناطق عمل کند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

داشتم برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت لازمه کار شهرداری است

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه لازم است اعضای شورا منشور اخلاقی امضا کرده و شفاف‌سازی داشته باشند تا دچار تعارض منافع نشوند عنوان کرد: رابطه شهردار و شورای شهر مانند مدیر و مدیرعامل است به‌گونه‌ای که پشتیبانی شورای شهر از شهردار و انتخاب یک شهردار متخصص بسیار حائز اهمیت است و لازم است بین این دو عامل هماهنگی و همکاری لازم وجود داشته باشد و این در حالی است که ما در طی سال‌های گذشته به‌ویژه دوره پنجم شاهد عکس این ماجرا و در نهایت تبعات آن بوده‌ایم.

وی داشتن برنامه‌های کوتاه و بلندمدت را لازمهٔ اساسی شورای شهر و شهردار دانست و ادامه داد: شهردار به‌تنهایی نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد و به‌مراتب نیازمند پشتیبانی و همکاری شورای شهر است به‌گونه‌ای که نزدیک بودن مجموعه شورای شهر و شهردار یکی از مزیت‌های این نهاد محسوب می‌شود و شورای شهر با مصوبات خود می‌تواند مسیر را برای حرکت شهرداری ریل گزاری کند.

وی با اشاره به گزینه‌های شهرداری گفت: با توجه به نظر شخصی بنده، مهم‌ترین نکته در انتخاب شهردار مبارزه با فساد و شفاف‌سازی است از دیدگاه من آقای اسلامی صدر با داشتن کارنامهٔ درخشان، سوابق مدیریت مطلوب در حوزهٔ شهری، داشتن انگیزه به‌عنوان نیروی جوان بهترین گزینه برای شهرداری است.

خورگامی ضمن اشاره به اینکه نباید به افرادی مدیرکل بودن رجوع کنیم تصریح کرد: در بین گزینه‌ها افرادی هستند که سوابق شهردار بودن در مناطق کوچک را داشته‌اند اما نسبت به وضعیت شهر و جمعیت شهری آگاهی و تخصص لازم را ندارند با این وجود نباید به‌عنوان شهردار انتخاب شوند.

وی در پایان آقایان کاظمی، پیری و محمدزاده را به‌عنوان گزینه‌های شهرداری از دیدگاه سایر افراد معرفی کرد و گفت: عملکرد آقای کاظمی در دوره سرپرستی به‌ویژه در حوزهٔ ارتباط گیری و تعامل با مردم و حضور در مناطق محروم بسیار خوب و مناسب بوده و شهامت وی در این عرصه را نشان می‌دهد.

کد خبر 5286143

منبع: مهر

کلیدواژه: قزوین شهرداری قزوین انتخاب شهردار محرم 1400 ویروس کرونا ماه محرم عاشورا مراسم عزاداری عکس استانها آمار کرونا واکسن کرونا تاسوعا و عاشورا شیوع کرونا محدودیت های کرونایی بوشهر نماز ظهر عاشورا تاسوعای حسینی گزینه های شهرداری گزینه های شهردار اعتماد عمومی شورای شهر گزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار انتخاب نماینده مجلس به دور دوم رسید که در این راستا مردم در ۲۱ اردیبهشت ماه دوباره پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

یکی از نامزدهایی که در انتخاب ۲۱ اردیبهشت ماه در گردونه انتخاب مردم بیرجند، درمیان و خوسف قرار دارد، سید حسن هاشمی است که برای آشنایی با دیدگاه‌های این نامزد خبرگزاری مهر مصاحبه‌ای با وی در قالب چند سوال انجام داده است.

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

از حیث گرایش سیاسی اصولاً دعوای بین اصولگرایان و اصلاح طلبان که باعث دوقطبی شدن جامعه شده را قبول ندارم و از همه نیروهای شایسته و توانمند استان همواره استفاده و استقبال می‌کنم و در کشور و گرایش مجلس آینده نیز همین نظر را دارم.

*مهمترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد چیست؟

به نظرم یکی از مهمترین مسائل بحث شفافیت است. نماینده مجلس نه تنها باید شفاف باشد بلکه باید ارتباط خوبی با موکل داشته و مشکلات را رصد و مطرح کند همچنین با بیان اقدامات خود، پاسخگوی مردم و موکلین حوزه انتخابیه خود باشد.

معتقدم نمایندگان مجلس در خصوص شفافیت‌ها هنوز هم کوتاهی کرده‌اند اما لازمه شفافیت پاسخگو بودن است، در همه سیستم‌ها از حیث تطبیقی استثناهایی هم وجود دارد لذا گاهی ممکن است شفافیت با منافع و امنیت ملی مغایرت داشته باشد که اصل بر شفافیت است مگر اینکه امنیت ملی اقتضا کند شفاف نباشد.

همچنین معتقدم که قوانین بدون ابهام و نقص باید تصویب شود

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

با توجه به سوابق علمی، پژوهشی و عملی خود در حوزه‌های حقوقی، اقتصادی و وکالت ترجیح می‌دهم در کمیسیون برنامه و بودجه، اقتصادی و قضائی و در کمیسیون‌های مشترکی مانند تلفیق و کمیسیون اصل ۹۰ حضور داشته باشم.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و چه راهکاری برای رفع آن دارید؟

در حوزه انتخابیه به نظر من باید نماینده مجلس با نظارتی که در حوزه انتخابیه خود بر دستگاه‌های اجرایی و مدیران آنها از سطح کلان تا پایین دارد وضعیت را رصد کرده و ایرادات را بدون حق مداخله مستقیم حل کند.

نماینده مجلس باید وضعیت در حوزه انتخابیه خود کشاورزان اعم از خرده مالک یا کلان، اراضی، مشکلات دامداران، مرغداران، معادن، راه‌ها، صنوف، بازنشستگان، معلمان و سایر اقشار در حوزه انتخابیه خود را رصد کرده و بتواند در لوایحی که دولت ارائه می‌دهد، پیشنهاد بدهد.

یکی از مهمترین موضوعات اولویت دار در خراسان جنوبی بحث گرفتن اعتبارات است. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف باید با استفاده از ظرفیت سایر نمایندگانی که وجوه مشترک دارند شبکه سازی کرده و در گرفتن اعتبارات برای استان و حوزه انتخابیه خودش فعال و کوشا باشد.

کد خبر 6082952

دیگر خبرها

  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • مجمع عمومی ورزش چوگوی ایران برگزار می‌شود
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد