Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مشروح گفت و گوی محمود علیزاده طباطبایی به شرح زیر است؛

*دولت آقای رئیسی سر کار آمدند و وزرای‌شان در انتظار گرفتن رای اعتماد هستند. اصلاح‌طلبان از چه طرقی می‌توانند به دولت کمک کرده و تجربشان را در اختیار ایشان قرار دهند. تعامل اصلاح‌طلبان با دولت در این شرایط حساس چطور می‌تواند اتفاق بیفتد؟ راهکار پیشنهادی شما چیست؟

اصلاح‌طلبان باید از آقای رئیسی استقبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعا آقای رئیسی از اصلاح‌طلبان استفاده نمی‌کند اما اصلاح‌طلبان باید از موضع انتقادات سازنده ورود کنند نه انتقاد مخرب و دولت نیز از انتقاد آن‌ها استقبال کند. برخی اصلاح‌طلبان در اداره کشور تجربه‌هایی دارند می‌توانند این تجربه را به دولت انتقال دهند.

*جریان اصلاحات به چه اصلاحی در درون خود نیاز دارد؟

جریان اصلاحات باید رابطه‌اش را با مردم اصلاح کند. جریان اصلاحات یک جریان متدین، مذهبی و انقلابی بود که از ابتدای انقلاب با ارای امام موافق بود اما امروزه کم‌کم از این پیشه خود فاصله گرفته‌اند. در صورتی که پایگاه و اساس آن‌ها نیروهای انقلابی بودند. جریان اصلاحات باید با مردم و خصوصا جمعیت انقلابی و مذهبی رابطه‌اش را اصلاح کند. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم مردم اعتقاداتی دارند. اسلام دین مردم است و نمی‌شود مردم را از فرهنگ‌شان جدا کرد. اصلاحات این فاصله را میان مردم ایجاد کرد. اصلاح‌طلبان باید بازنگری کرده و در جمع‌های مذهبی حضور پیدا کنند. این که چهره روشنفکری گرفته و از مذهب دوری کنند، از مردم فاصله می‌گیرند. اصلاح‌طلبان باید رابطه‌شان را مردم و مذهب اصلاح کنند.

*برخی از تشکیل اتاق فکر اصلاح‌طلبان صحبت می‌کنند. شما چقدر به این روش اعتقاد دارید؟

اتاق فکر همیشه وجود داشته است و متاسفانه عده محدودی در این اتاق‌ها بوده‌اند. اصلاح طلبان باید دیدگاه‌ها و نظرات طبقه پایین را مورد برررسی قرار دهند. اکنون در حال برگزاری کنگره هستند و اعضای شورای مرکزی از این کنگره بیرون می‌آیند. روش خوبی است اما باید کامل‌تر شود.

باید بیشتر به بدنه توجه کنند زیرا بدنه اصلاحات در یکی دو دوره پیش شاهد بودیم که به سران اصلاحات نیز توجه نکرده و در انتخابات شرکت نکردند.

*برخی مطرح کرده‌اند که آقای خاتمی برخی را به عنوان مامور انتخاب کرده تا به نقد و تحلیل انتخابات اخیر بپردازند تا نقاط ضعف را مشخص کنند. شما از این موضوع اطلاعی دارید؟

من اطلاعی ندارم اما این کار باید اتفاق بیفتد تا جریان اصلاحات این مسائل را مانند همیشه بررسی کند. نظام باید بررسی کند که مطور مشارکت مردم از ۸۰ درصد به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

منبع: خبرگزاری برنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: علیزاده طباطبایی رئیسی خاتمی اصلاح طلبان اصلاح طلبان جریان اصلاحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی صبح امروز در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه صورت گرفت، گفت: عنایت خداوند متعال و فکر و اندیشه بلند امام خمینی (ره) سبب تشکیل و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی بابیان اینکه سپاه یک نهاد انقلابی همه جانبه برای حراست و حفاظت از دستاورد‌های انقلاب است، افزود: پاسداران می بایست قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مقدس است.

امام جمعه زنجان بابیان اینکه سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیده است، گفت: تمامی این فعالیت‌ها و خدمات رسانی باید برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.

حجت الاسلام خاتمی بابیان اینکه تشکیل نهاد نمایندگی در سپاه خردمندانه و هوشیارانه بوده است، افزود: می‌توان گفت فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی بابیان اینکه سپاه مولود انقلاب و بسیج مولود سپاه است، ادامه داد: این نهاد به دلیل عملکرد فکری و بصیرتی، نزدیک‌ترین نهاد‌ها به نظرات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: امروز اقتدار و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیرو‌های مسلح را شاهد هستیم.


نماینده ولی فقیه در استان گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان، موجب عزت و سربلندی می‌شود، اما عقب نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

دیگر خبرها

  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!