Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان ایلام، فرصتی برای تبیین گفتمان شهدا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار شامگاه شنبه در نخستین نشست اجلاسیه شهدای روحانی ویژه کنگره 3000 شهید استان ایلام اظهار داشت: کنگره ملی  3000 شهید استان ایلام، فرصتی برای تبیین گفتمان شهدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ایلام گفت: کنگره شهداء فرصت مناسبی برای بیان شاهکارهای ایلام در دوران دفاع مقدس است و اهمیت آن در آن است که می‌توان با این اقدام گفتمان فرهنگ جبهه و جنگ و ایثار و شهادت را به نسل‌های امروز و فردای این کشور منتقل کرد.

وی استمرار گفتمان شهادت و تبیین گفتمان مقاومت را در برگزاری چنین کنگره‌ها دانست و افزود: بیان   مقاومت مردم ایلام در طول جنگ، عملیات آزادسازی میمک، اولین فرمانده‌ای که در آغاز جنگ شهید شد ، اولین استانی که اسیر گرفت تنها بخشی از این شاخصه هاست که می‌توان در کنگره ملی  3000 شهید استان ایلام آن را مطرح و به جامعه معرفی کرد.

خطیب جمعه ایلام در این نشست به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس  اشاره و گفت: یکی هم نقش روحانیت استان است و بالاتر‌ین درصد جمعیتی جامعه روحانیت که این استان نسبت به کل جمعیت در سطح کشور دارد  که در دوران دفاع مقدس نیز نقش‌آفرین بوده‌اند که در این کنگره این شاخص‌ها باید معرفی شود.

وی نقش آیت‌الله حیدری ایلامی را در دوران دفاع مقدس نیز بازگو کرد و بیان داشت: نقش آیت الله حیدری در ساماندهی مردم در دوران دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود و لازم است این نقش معرفی شود.

کریمی‌تبار در ادامه گفت:  حماسه‌های مردم ایلام در سال 59 که با کمترین امکانات نظامی و با دستان خالی آفریدند و زمانی که سقوط ایلام قطعی به نظر می رسید ولی مردم ، شهر را خالی نکردند و در صحنه ماندند. اینجاست که باید شاهکارهای دفاع مقدس بازگو شود.

آشنایی با «مداح شهید عبدالواحد محمدی»؛ از تأثیر «لقمه حلال» در شهادت تا همنشینی با حضرت سیدالشهدا(ع)+فیلمزمان برگزاری کنگره شهدای زنجان اعلام شددومین یادواره شهدای کوشه در شهرستان خوسف به روایت تصویر

امام جمعه ایلام شرط بازگو کردن شاهکارهای دفاع مقدس  مردم ایلام را برگزاری درخور شان این کنگره با استفاده از تمام توان و امکانات استان ایلام و بهره‌گیری از توان رسانه‌ای ملی عنوان کرد و افزود: کنگره ملی  3000 شهید استان ایلام، فرصتی برای تبیین گفتمان شهدا است.

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: 3000 شهید استان ایلام دوران دفاع مقدس جمعه ایلام کنگره ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد