Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید نظری غنی خانقاه، در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با «عیسی زارع پور» وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دلیل مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، عدم شفافیت ایشان است. چرا که در یک کمیسیون می‌گوید با طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های مخالف است ولی در کمیسیون فرهنگی که کمیسیون تخصصی این طرح است رای به موافقت با این طرح می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: چنین روحیه‌ای برای وزیر قابل قبول نیست که در وزارتخانه‌ای پرپول مشغول به فعالیت شود که در تمام ایران شعبه دارد.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی ارتباطات فقط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت یک گروه آی تی را بر عهده داشته است. البته در کنار جوانی، نخبگی و تجربه لازم نیز معیار وزیر پیشنهادی باید محسوب شود.

نظری خانقاه با بیان اینکه وزیر پیشنهادی در بیشتر پیام رسان‌های مجازی عضو نیست، گفت: وقتی وزیر پیشنهادی در بیشتر شبکه‌های اجتماعی عضویت ندارد یا اعتقادی به آنها ندارد، چگونه می‌توان به چنین وزیری اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه در برنامه وزیر پیشنهادی به موضوع مشکلات ارتباطات، کارگزاری و استخدام های بخش روستایی توجه نشده است، ادامه داد: با برنامه‌هایی که وزیر پیشنهادی ارائه دادند، پیش‌بینی می‌کنیم نمی‌توانند حوزه ارتباطات و آی تی را گسترش و توسعه دهند.

نماینده مردم خلخال خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی ارتباطات با چالش‌های این حوزه روبرو نشده است و اعتقادی در درون سازمان‌های مختلف برای همکاری با ایشان وجود ندارد.

223223

کد خبر 1547180

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیدابراهیم رئیسی مجلس یازدهم وزیر پیشنهادی ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machineسخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

کد خبر 6092059 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • عقب‌نشینی تل‌آویو از شروط خود در توافق پیشنهادی با مقاومت فلسطین
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود