Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی بازدار صبح یکشنبه در نشست کمیته تخلفات صیادی اظهار داشت: با توجه به درخواست اداره‌کل محیط زیست استان بوشهر مبنی بر ممنوعیت صید کوسه ماهی‌ها، این موضوع به صیادان اعلام شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه کوسه‌ماهی‌ها از گونه‌های در عرض تهدید هستند اضافه کرد: در این راستا با شکارچیان متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ممنوعیت صید کوسه در همه ماه‌های سال، خاطرنشان کرد: صیادانی که کوسه ماهی‌ها را به صورت هدفمند یا ضمنی صید کنند متخلف محسوب می‌شوند.

بازدار تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف صیادان، ضمن توقیف صید و شناور آنان با محرومیت‌های طولانی مدت مواجه و به محاکم قضائی معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: از همه صیادان می‌خواهیم که ضمن پرهیز از بکارگیری ابزاری که به صید هدفمند این آبزی منجر می‌شود حتی در صورت مواجهه با صید ضمنی نیز نسبت به رها سازی آن اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل محیط زیست استان بوشهر با اشاره به مصوبه سال ۱۳۹۳ سازمان محیط زیست کشور که به نحوه برآورد مطالبه صید و شکار گونه‌های حفاظت شده موضوع ماده ۳ قانون صید و شکار می‌پردازد، هزینه جبران صید کوسه ماهیان را ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرده است.

علیرغم تاکید سازمان‌های ناظر بر امر صید در استان بوشهر اما به دلیل قیمت زیاد باله و گوشت کوسه، این آبزی در معرض انقراض قرار گرفته است.

اداره کل محیط زیست استان بوشهر طی نامه‌ای از شیلات بوشهر درخواست کرد تا ممنوعیت صید کوسه ماهیان خلیج فارس مجدداً به صیادان اعلام و از آنان درخواست شود تا از صید این گونه آبزیان به طور جدی خودداری ورزند.

کد خبر 5286196

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست استان بوشهر بوشهر خلیج فارس خلیج فارس کوسه ماهی صید و صیادی محرم 1400 ویروس کرونا ماه محرم عاشورا مراسم عزاداری عکس استانها آمار کرونا واکسن کرونا تاسوعا و عاشورا شیوع کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی نماز ظهر عاشورا تاسوعای حسینی صید کوسه ماهی استان بوشهر محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۷۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب