Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@19:01:03 GMT

بورس سبز می‌ماند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۷۲۷۵

بورس سبز می‌ماند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ همچنین، در حالی نماگر اصلی بازار در رالی اخیر به سطح یک میلیون و ۵۰۰هزار واحدی رسید که توانست، پس از هشت ماه، این قله را باز پس بگیرد. بعد از شروع اصلاح بازار سرمایه، از اواسط سال ۹۹ که با ادامه‌دار شدن آن، ریزش تاریخی بورس لقب گرفت، تلاش‌های بسیاری برای بازگشت بازار سهام به روند طبیعی خود و خارج‌شدن از سراشیبی سقوط انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چند هفته‌ای است که دیگر نشانی از روند نزولی وجود ندارد و دماسنج اصلی بازار در حال بازپس‌گرفتن محدوده‌های گذشته است. در چنین شرایطی، جدا از دلیل تشکیل چنین روندی، تداوم مسیر صعودی اهمیت دارد. به عبارت دقیق‌تر، آیا روند صعودی شاخص کل بورس ادامه خواهد داشت و این نماگر موفق می‌شود  رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند و بر فراز قله ۲میلیون واحدی بایستد؟ در پاسخ به این سوال، کارشناسان بازار سرمایه، سه سناریو را پیش روی آینده بازار متصور هستند؛ احیای برجام و رفع تحریم‌ها، عدم توافق و تشدید تحریم‌ها و ایجاد نوسانات شدید در بازارهای کالای جهانی.

  در صورت به توافق رسیدن و احیای برجام، اگر ایران بتواند به منابع بلوکه‌شده خود در دیگر کشورها دسترسی پیدا کند و همچنین، نفت خود را در بازار بین‌المللی به فروش برساند، این امر نه‌تنها جبران کسری بودجه را به همراه خواهد داشت، بلکه از تورم افسارگسیخته جلوگیری کرده و تداوم رشد قیمت‌ها در بازار سهام را به دنبال خواهد داشت.  سناریوی دوم که عدم حصول توافق در برجام است، تورم سنگینی را در سال جاری به دنبال خواهد داشت. در این صورت، محتمل است که دولت برای درآمدزایی نیم‌نگاهی به شرکت‌های بزرگ (فولادی، پتروشیمی، پالایشگاهی و...) داشته باشد و سعی کند، به طرق مختلف از درآمد این شرکت‌ها بهره‌مند شود.

از سوی دیگر، به دنبال رشد تورم شاهد رشد قیمت ارز نیز خواهیم بود. در این صورت، رشد مناسبی در انتظار بازار سرمایه و بورس خواهد بود.  کارشناسان معتقدند، تحقق سناریوی سوم که نوسان شدید در قیمت‌های جهانی است، دور از انتظار است و بعید به نظر می‌رسد که قیمت‌ها به زمان شیوع کرونا برسند و تا آن سطح سقوط کنند، اما در صورت تحقق این موضوع، شاهد افت شاخص کل بورس خواهیم بود.

پربیننده ترین دیکتاتوری دژپسند در شورای عالی بورس / انتصاب دهقان دهنوی ۱۰۰درصد تخلف است! هواشناسی بورس در ابتدای شهریور چه عواملی در بازگشت رشد به معاملات بورس تاثیر گذار بود؟ مسیر گروه‌های بورسی تا جبران زیان آسیب های جدی قیمت گذاری دستوری بر صنعت خودرو کشور

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

انتقاد شدید رئیس سازمان بورس از یک بند بودجه ای

قیمت دلار امروز چقدر شد؟   طلا ۱۸ عیار گران شد! 

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو به روز شدند 

چرا با ریزش و رشد قیمت دلار بورس قرمزپوش می شود؟ 

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی  

سودسازترین نمادها در روز منفی بورس  سه شرکت روانکار با سه نرخ گاز متفاوت، چرا؟ | جای خالی نظارت حس می شود!

 

   

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار