Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مطالعه جدید نشان می دهد که حتی پس از کاهش حقوق مدیران انگلیسی در دوران همه گیری ویروس کرونا، متوسط درآمد سالانه مدیران شرکت‌ها در این کشور ۸۶ برابر متوسط درآمد کارمندان و کارگران تمام وقت است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، یک مطالعه جدید نشان می دهد که حتی پس از کاهش حقوق مدیران انگلیسی در دوران همه گیری ویروس کرونا، متوسط درآمد سالانه مدیران عامل شرکت‌ها 86 برابر متوسط درآمد کارمندان و کارگران تمام وقت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش "مرکز حقوق های نجومی"، یک اندیشکده بریتانیایی که در مورد عملکرد کسب و کارها و دستمزدها تحقیق می کند، مدیران عامل 100 شرکت برتر در بورس لندن FTSE 100 به طور متوسط 3.7 میلیون دلار (2.69 میلیون پوند) در سال 2020 درآمد داشته اند.

بر اساس این گزارش، حقوق مدیران انگلیسی 86 برابر متوسط درآمد سالانه یک کارمند یا کارگر تمام وقت در بریتانیا یعنی 42900 دلار ( 31500 پوند) است.

حقوق و دستمزد مدیران عامل در این کشور به طور متوسط در سال 2020، 17 درصد کاهش یافت در حالی که این رقم 4.43 میلیون دلار در سال 2019 ثبت شده بود. این اندیشکده سقوط این رقم را با همه گیری کرونا و بیماری کووید 19 مرتبط می داند.

مرکز حقوق های نجومی در گزارش خود نوشت: بدون شک کاهش سطح دستمزد مدیران تا حد زیادی پیامد همه گیری کرونا و تعطیلی های ناشی از آن بوده است. این بیماری همه گیر تأثیر عمده ای بر عملکرد شرکت ها داشته است، هرچند که بسته به بخش مورد نظر، میزان کاهش متفاوت بوده است.

اقتصاد انگلیس 6.3 میلیارد دلار از همه‌گیری کرونا آسیب می‌بیندفشار طاقت‌فرسای موج جدید کرونا بر اقتصاد انگلیس

در این گزارش آمده است: از آنجا که حقوق مربوط به عملکرد (شرکت ها) به معیارهای مالی مانند پرداخت سود به سهامداران یا درآمد شرکت‌ها وابسته است، حقوق مدیران کاهش یافته است.

بر اساس این یافته ها، پردرآمدترین مدیرعامل مجموعاً 21.05 میلیون دلار در سال 2020 در شرکت واکسن سازی آسترازنکا AstraZeneca، که یک شرکت دارویی چند ملیتی انگلیسی-سوئدی است درآمد داشت.

این مبلغ تقریباً 500 برابر متوسط دستمزد کارمندان و کارگران بریتانیایی و 197 برابر متوسط دستمزد کارمندان بریتانیایی آسترازنکا است.

به گفته لوک هیلدیارد، مدیر مرکز حقوق های نجومی، "دستمزد نجومی مدیران عامل نشان دهنده شکاف وسیع بین فقیر و غنی در بریتانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی است."

وی گفت: نابرابری های ناشی از همه گیری و حجم پول دولتی که برای محافظت از مشاغل بزرگ استفاده می شود، می تواند استدلال اقدامات برای جلوگیری از دستمزد بالا و ایجاد تعادل در تفاوت شدید درآمدها را تقویت کند.

اتحادیه جی ام بی GMB، اتحادیه عمومی کارگری انگلستان نیز که بیش از 600 هزار نفر عضو دارد، نگرانی های مشابهی را ابراز کرد.

گری اسمیت، دبیر کل این اتحادیه تأکید کرد که همه گیری کرونا نابرابری های عظیمی را که در جامعه انگلستان وجود دارد، برجسته کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حقوق های نجومی اخبار انگلیس حقوق های نجومی اخبار انگلیس حقوق های نجومی همه گیری کرونا متوسط درآمد برابر متوسط مدیران عامل حقوق مدیران شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آبفای تهران، محسن اردکانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران در گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان تهران که به میزبانی شرکت آبفای استان تهران برگزار شد، فعالان حوزه روابط عمومی را افرادی هنرمند و باذوق خواند و گفت: کمبود منابع آبی چالشی‌ترین موضوع کشور و مدیریت مصرف آب اولویت نخست شرکت‌های آب و فاضلاب برای گذر از این چالش محسوب می‌شود که یکی از مؤلفه‌های اثربخش در مدیریت مصرف، اقدام‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه قوانین و مقررات و قیمت‌گذاری آب و استفاده از تجهیزات و ابزار کاهنده مصرف سایر مؤلفه‌های مدیریت مصرف را شامل می‌شوند، اظهار داشت: در این زمینه با توجه به قوانین و امکانات موجود، اقدام‌های لازم صورت می‌گیرد اما در حوزه فرهنگی به فعالیت‌ها و اقدام‌های فراگیری نیاز است که همکاری و کمک روابط عمومی دستگاه‌ها و رسانه‌ها در این زمینه بسیار مؤثر خواهد بود.

به گفته وی، وزارت نیرو و شرکت‌های آب و فاضلاب در چهار سال اخیر که خشکسالی بر کشور سایه انداخته است، تلاش‌های زیادی را برای تأمین آب انجام داده‌اند و اگرچه سقایی مردم وظیفه و افتخار شرکت‌های آب و فاضلاب است اما همکاری‌های فرابخشی برای انجام این وظیفه از روی اخلاص است و این تلاش چنانچه با کار مضاعف و مشارکت جمعی همراه شود، توفیق و برکت فراوانی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تشریح وضعیت بارندگی‌ها و منابع آب استان تهران، ادامه داد: متوسط بارندگی‌های تهران سالانه ۲۸۰ میلی‌متر است اما در چهار سال اخیر این میزان بین ۱۹۰ تا ۲۱۰ میلی‌متر در نوسان بوده و میزان بارش‌ها در هفت ماهه سال آبی جاری نیز با ۶۲ میلی‌متر کاهش درمقایسه با دوره آماری درازمدت، به ۱۶۸ میلی‌متر رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که سالانه بین ۱.۵ تا چهار درصد نیز به شمار مشترکان شرکت آبفای استان تهران افزوده می‌شود و در چنین شرایطی، چاره‌ای جز مدیریت مصرف وجود ندارد.

اردکانی خاطرنشان کرد: البته تنش آبی موجب غفلت شرکت آبفای استان تهران از انجام برنامه‌ها و پروژه‌های زیربنایی و اثرگذار نشده است و همان‌طور که در ابتدای امسال بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه در این استان به مرحله بهره‌برداری رسید، تلاش خواهیم کرد تا پایان امسال نیز شهروندان و ساکنان استان تهران از مزایا و خدمات ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه جدید برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: خادمان مردم در شرکت آب و فاضلاب استان تهران تمامی توان و تلاش خود را برای تأمین و توزیع مناسب آب به‌کار گرفته‌اند اما آنچه که در نهایت موجب ثمردهی این تلاش‌ها خواهد شد، همراهی و مشارکت مردم در مدیریت مصرف است.

اردکانی به اشاره به شمار بالای کارمندان دستگاه‌های اجرایی و نهادها، گفت: روابط عمومی این دستگاه‌ها می‌توانند در کمک به مدیریت مصرف آب، پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب را در بین کارمندان و خانواده‌های آنان راه‌اندازی کنند و همچنین به مدیران ارشد دستگاه‌های خود پیشنهاد دهند تا یک شهردار آب برای پایش و مراقبت از تأسیسات و جلوگیری از هدررفت آب انتخاب کنند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های گسترده روابط عمومی شرکت آبفای استان تهران در سال گذشته و به‌ویژه راه‌اندازی پویش‌های آب بهتر است یا ثروت و تهران، شهر حساس به آب، افزود: خوشبختانه این فعالیت‌ها در مدت کوتاهی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و دامنه آن از استان تهران فراتر رفته و به سایر استان‌ها نیز تسری یافته است.

کد خبر 6093372 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • روبرت لواندوفسکی یک پیشنهاد نجومی از عربستان را رد کرد
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد