Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از فوران یک آتشفشان زیر آب، جزیره جدیدی در سواحل ژاپن ظاهر شده است.

و به نقل از آی‌ای، اگر به دنبال املاک جدید در سواحل ژاپن هستید، شانس به شما رو آورده است، زیرا جزیره جدیدی اکنون در دسترس است. اما باید مراقب باشید، چرا که ممکن است پای شما را بسوزاند.

مجمع الجزایر ژاپن مجموعه‌ای از بیش از ۶۸۰۰ جزیره است که همگی با هم کشور ژاپن را تشکیل می‌دهند و جدیدترین عضو آن نیز یک خشکی C شکل با قطر تقریبی یک کیلومتر است که توسط گارد ساحلی ژاپن گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گارد ساحلی ژاپن این جزیره جدید را پس از فوران آتشفشانی در ۵۰ کیلومتری جنوب "ایوو جیما"، بخشی از جزایر "اوگاساوارا" در اقیانوس آرام در روز جمعه کشف کردند.

گارد ساحلی ژاپن هفته گذشته اعلام کرد که این منطقه با فعالیت‌های آتشفشانی از جمله توده بخار و گاز که از اقیانوس تا ارتفاع بیش از ۱۵ کیلومتر بالا می‌رود، مواجه است. خدمه در حین انجام بازرسی‌های این فوران، چیزی را که به نظر می‌رسید یک سنگ بزرگ آتشفشانی شناور در دریا است، کشف کردند.

به گزارش فوربز، این جزیره در واقع قله یک آتشفشان عظیم زیر آب به نام "فوکوتوکو-اوکانوبا" است.

آتشفشان‌های زیردریایی نسخه‌های زیر آب همتایان خود در خشکی هستند. هنگام فوران یک آتشفشان زیردریایی، گدازه می‌تواند مواد پوسته جدیدی ایجاد کند که وقتی از سطح دریا بالاتر می‌رود، جزایر آتشفشانی را تشکیل می‌دهد. این اتفاق به ویژه در ژاپن یک اتفاق غیرمعمول نیست. جزایر جدیدی در ژاپن در سال‌های ۱۹۰۴، ۱۹۱۴ و ۱۹۸۶ به این شکل تشکیل شده‌اند که البته همگی آنها به دلیل فرسایش به زیر آب رفته‌اند.

اکنون اگر این آتشفشان به فوران خود ادامه دهد و پوسته‌ای قوی ایجاد کند، این جزیره جدید می‌تواند بجای آنکه موقتی باشد، به یک جزیره دائمی تبدیل شود. در این صورت می‌توان آن را به قلمرو ژاپن اضافه کرد.

جزیره "سورتسی" در کشور ایسلند نمونه دیگری از این جزایر آتشفشانی است. این جزیره آتشفشانی در سال ۱۹۶۳ پدید آمد و تا سال ۱۹۶۷ به فوران خود ادامه داد. "سورتسی" در سال ۱۹۶۵ به عنوان یک ذخیره طبیعی در نظر گرفته شد و فقط دانشمندان اجازه دارند امروزه از این جزیره دیدن کنند.

این جزایر آتشفشانی تازه تشکیل شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، زیرا برخی از دانشمندان تصور می‌کنند ممکن است زمانی که زمین به طور کامل توسط آب پوشانده شده بوده، این جزایر بوده‌اند که به عنوان "مهد حیات" عمل کرده‌اند.

منبع: ایسنا

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جزیره جدید زیر آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی از ناتوانی واشنگتن در رقابت یک‌تنه با حضور فزاینده چین در جزایر اقیانوس آرام سخن گفت.

بلینکن تاکید کرد که ایالات متحده حتی اگر به تنهایی توانایی رقابت با نفوذ فزاینده چین در این منطقه را نداشته باشد، می‌خواهد گزینه بهتری از چین را در اختیار جزایر اقیانوس آرام قرار بدهد.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: چین بر بسیاری از منطقه‌ها در جزایر اقیانوس آرام سیطره دارد و شاید مساحت این منطقه‌ها بیش‌تر از چیزی باشد که ما بتوانیم بر آن سیطره پیدا کنیم.

همچنین بلینکن به ابتکاری اشاره کرد که در دیدار سال گذشته میان «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا و «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا رسانه‌ای شد و بر اساس آن «گوگل» باید کابل‌های اینترنت را در اقیانوس آرام بکِشد تا کیفیت اینترنت در کشورهای دوردست بهتر شود.

سخنان بلینکن در حالی بیان می‌شود که پارلمان جزایر سلیمان پنجشنبه گذشته «جرمیا مانل» را به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب کرد. مانل از حامیان روابط نزدیک با چین است.

روابط نزدیک جزایر سلیمان و چین در خصوص مسایل امنیتی نگرانی ایالات متحده آمریکا و استرالیا را در پی داشته است.

کد خبر 6096423

دیگر خبرها

  • فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی (فیلم)
  • تصاویر لحظه فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی | ویدئو
  • تصاویر آخرالزمانی از برخورد صاعقه به فوران آتشفشان در گواتمالا
  • فوران دود و خاکستر از کوه آتشفشان اندونزی + فیلم
  • ببینید | صحنه‌ای آخرالزمانی از برخورد صاعقه به فوران آتشفشان در گواتمالا
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • رونمایی از برند جام جهانی فوتبال ساحلی 2025 سیشل
  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان