Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@16:08:17 GMT

واکسینه‌شدگان هشت برابر کمتر به کرونا مبتلا می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۷۶۶۰

واکسینه‌شدگان هشت برابر کمتر به کرونا مبتلا می‌شوند

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رادیو فرانسه، آخرین تحقیقاتی که توسط مدیریت کل بهداشت فرانسه منتشر شد، مؤثر بودن واکسیناسیون را برای مقابله با همه گیری کووید ۱٩ به روشنی نشان می‌دهد. این در حالی است که هنوز در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی، مخالفت‌های خرافه‌آمیز علیه واکسیناسیون کرونا دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه فرانسوی افزود: تحقیقاتی که طی ماه اوت (مردادماه)  انجام گرفته نشان می‌دهد که احتمال ابتلای یک فرد واکسینه‌شده به بیماری کووید- ۱٩ هشت برابر کمتر از احتمال ابتلای کسانی است که واکسن نزده‌اند.  همچنین احتمال بستری شدن افراد واکسینه شده در بخش مراقبت‌های ویژه، در مقایسه با افراد واکسینه‌نشده، یازده برابر کمتر است.

رادیو فرانسه در ادامه تصریح کرد: دولت فرانسه امیدوار است که تا پایان ماه جاری، واکسیناسیون ۵٠ میلیون نفر را به پایان برساند. جمعیت کل فرانسه نزدیک به ۶٨ میلیون نفر است.

به گزارش این رسانه فرانسوی، در این شرایط، جنبش "ضد واکسن" در فرانسه همچنان تلاش می‌کند با برگزاری تظاهرات افکار عمومی را به خود جلب نماید. شعارهایی از قبیل "جسم من به خودم تعلق دارد"، "ما کرگدن نیستیم، انسانیم"، و یا "به بچه‌های من دست نزن" در جریان این تجمعات دیده می‌شود؛ چرا که دولت از احتمال واکسن زدن به کودکان زیر دوازده سال سخن گفته است.

این درحالی است که ژان میشل بلانکه وزیر آموزش و پرورش فرانسه اعلام کرده واکسیناسیون کرونا برای کودکان درحال حاضر در دستور کار دولت نیست اما نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله می توانند واکسن کرونا را دریافت کنند و درحال حاضر دستکم ۵۵ درصد آن ها دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

از آغاز بحران شیوع کرونا تا کنون، فرانسه با بیش از ۶ میلیون و ۶۰۲ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۱۳ هزار نفر جان باخته ناشی از آن در جایگاه پنجم جهان و رتبه دوم اروپا قرار دارد.  

برچسب‌ها ویروس کرونا فرانسه واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرانسه واکسن کرونا ویروس کرونا فرانسه واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۷۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه درباره احتمال ارسال نیروی نظامی به اوکراین مهم و خطرناک است.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیش‌تر در گفتگو با نشریه اکونومیست اظهار کرد اعزام نیروی نظامی به اوکراین یکی از گزینه‌های روی میز است و اگر کی‌یف چنین درخواستی داشته باشد، غرب آن را بررسی خواهد کرد.

او گفت بسیاری از کشورهای اروپایی هم رویکرد فرانسه نسبت به احتمال ارسال نیرو به اوکراین را درک کرده و با آن موافق هستند.

پسکوف در این باره به خبرنگاران گفت: «این گفته بسیار مهم است؛ بسیار مهم و بسیار خطرناک.»

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه مسکو اظهارات مقامات فرانسه درباره احتمال ارسال نیروی نظامی به اوکراین را بادقت تحت‌نظر دارد، گفت پاریس دائماً درباره احتمال مداخله نظامی مستقیم خود در جنگ اوکراین اظهارنظر می‌کند.

اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در حالی مطرح شده که اوکراین نه‌تنها با کمبود تسلیحات بلکه با کمبود نیروی نظامی مواجه است.

این روزها در فضای مجازی تصاویر مختلفی از تلاش نیروهای امنیتی اوکراین برای شناسایی و به جنگ فرستادن مردان منتشر شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902395

دیگر خبرها

  • پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد هستند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ پزشکانی که میلیاردی جریمه شدند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ جریمه ها بازدارنده است
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان