Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:39:47 GMT

خروجی رویداد «تهران ۱۴۰۰» چه بود؟

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۷۸۲۹۱

خروجی رویداد «تهران ۱۴۰۰» چه بود؟

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا شمس احسان در واکنش به گزارش عملکرد معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: طی ۴ سال گذشته مدیران این حوزه مکرراً به نقد مدیریت جهادی در حوزه فرهنگی پرداختند اما سوال بنده این است که معاوت اجتماعی پس از تعطیلی کالبدی فرهنگی اجتماعی چه اقدامی را انجام داده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: بودجه مصوب حوزه فرهنگی_ اجتماعی از سال ۹۷ تا سال ۱۴۰۰ برابر با بیش از ۸ میلیارد تومان بوده است و این منابع صرف چه اموری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمس احسان افزود: رویداد تهران ۱۴۰۰ حدود ۵ ماه بدون مصوبه آغاز به کار کرد و توضیح دهید که با این رویداد چه تحولی در شهر مدنظر بود و چه نتیجه‌ای داشت.

وی تصریح کرد: پویش «جان تو جان شهر» که با هزینه‌های فراوان راه اندازی شد به کجا رسید.

عضو شورای شهر اظهار داشت: سازمان ورزش یکی از مهم‌ترین سازمان‌های شهرداری است که در گزارش این سازمان مناسب سازی ۲۰ مرکز اعلام شده اما در فرایند مناسب سازی نیاز این عزیزان دیده نشده و عملاً برای معلولین قابل استفاده نیست.

شمس احسان بیان کرد: درباره شهر دوست دار کودک نیز توضیح دهید که این طرح تا چه میزان به اهداف خود دست یافته است.

وی تاکید کرد: شورایاری‌ها به عنوان مهم‌ترین نهاد محلی با ورود سازمان بازرسی با بن بست حقوقی مواجه شد و برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به عنوان یک دستاورد اعلام شد این در حالیست که این اولین بار است که روند جاری امور به عنوان دستاورد مطرح شده است و باید شهرداری در این زمینه اقدام قانونی جدی می‌کرد.

کد خبر 5286307 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: تهران 1400 تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران ویروس کرونا شهرداری تهران حسین باغگلی واکسن کرونا محرم 1400 شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش پیش بینی وضعیت هوا پیام تسلیت وضعیت معابر کیفیت هوای تهران عزت الله ضرغامی پلیس راهور کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی خدمتکار بعد از ظهر پنج شنبه در خصوص برگزاری اولین جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان تهران در سال جاری از آغاز اجرایی سازی «طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی» در سراسر کشور و به موازات آن در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف شناسایی، ارزیابی و رتبه بندی سازمان و تشکل‌های مردم نهاد، توسط سازمان امور اجتماعی کشور راهبری می‌شود.

وی هدف نهایی اجرای «طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی» را بکارگیری ظرفیت‌ها در جهت حل نظام مسائل حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: این طرح در اولین جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان تهران توسط مؤسسه مجری در استان تدوین و سایر اعضا نقطه نظرات خود را اعلام کردند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران از فرصت ۱۰ روزه به فرمانداری‌های شهرستان‌های استان تهران برای همکاری با دبیرخانه این طرح خبر داد و عنوان کرد: ضروری است که در این مدت فرمانداری‌ها جدی تر از روزهای قبل نسبت به ارتباط گیری با مجموعه‌های مردمی و ظرفیت‌های مردمی استان اقدام کنند.

خدمتکار شناسایی و ثبت اطلاعات ظرفیت‌های مردم نهاد را در گام اول مهم دانست و افزود: پس از فاز اول و در گام‌های بعدی می‌توانیم ارزیابی و رتبه بندی و به کارگیری از ظرفیت‌ها را داشته باشیم.

وی به ارائه گزارش اداره کل بهزیستی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران از ظرفیت‌ها و تشکل‌های مردمی اشاره کرد و گفت: طبق این گزارش‌ها مقرر شد که همکاری جدی در روزهای آینده بین دبیرخانه «طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی» و اداره کل‌های مذکور برقرار و ظرفیت‌های آن مجموعه مردمی به کارگیری شود.

خدمتکار در خصوص فعالیت و بهره مندی از تمامی ظرفیت‌های مردمی استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، کمیته امداد، فرماندار ی ها، استانداری و نیروهای جهادی‌ها مثل بسیج ابراز امیدواری و افزود: ضروری است که اطلاعات و داده‌های این نهادها سریعاً بهره برداری شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با تاکید بر ضرورت ارزیابی‌از مجموعه‌های مردمی، عنوان کرد: در این زمینه نیازمند ورود جدی تر هستیم و مقرر شد که به صورت سالانه از این مجموعه‌ها که از استانداری و فرمانداری‌های استان تهران مجوز دارند یک نوبت بازدید و ارزیابی میدانی به عمل آورده شود و شرط تمدید این مجموعه‌ها منوط به ارزیابی میدانی و ارائه گزارش فعالیت به شورای توسعه خواهد بود.

خدمتکار از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمند سازی مدیران مردم نهاد استان تهران خبر داد و گفت: این برنامه در شش ماه اول سال جاری اجرا خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در ادامه از موافقت با درخواست تأسیس دو سازمان مردم‌نهاد، تحت عنوان «مجمع خیرین مهارتی استان تهران» و «انجمن رهایی یافتگان از مصرف الکل» در اولین جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان تهران نیز خبر داد و اظهار کرد: با احتساب دو مجموعه جدید مجموعاً ۴۹۷ مجوز سازمان مردم نهاد توسط استانداری تهران و بیش از ۲۷۰ مجوز توسط فرمانداری‌های سطح استان صادر شده است که حوزه فعالیت سازمان‌هایی که توسط استانداری صادر می‌شود در سطح استان و حوزه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد که توسط فرمانداری‌ها صادر می‌شود در سطح شهرستان خواهد بود.

کد خبر 6088618

دیگر خبرها

  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟