Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری و اوج گیری نهضت مواسات و کمک‌های مؤمنانه بیش از ۱۵۰۰ بسته معیشتی با کمک خیرین، گروه‌های مردمی و نهادهای انقلابی تهیه و در دهه اول محرم به خانواده‌های نیازمند و مناطق کم برخوردار توزیع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرقدس، فرمایشات و بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری و لزوم اوج گیری نهضت مواسات و احسان و شناسایی افراد نیازمند، نهادهای مردمی و انقلابی با لبیک گویی صحنه‌های ماندگاری را رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهرقدس با همکاری و همیاری کمک‌های خیرین، مساجد، مراکز نیکوکاری، نیروهای جهادی و بسیجی و خادم یاران رضوی، با استفاده از نذورات مردمی در ایام دهه اول ماه محرم موجی از کمک‌های مؤمنانه به راه افتاد و با تهیه اقلام معیشتی و توزیع میان نیازمندان و مناطق کم برخوردار مجاهدت‌هایی ثبت شد و مردم بصیر و ولایتمدار، پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی و دستورات مقام عظمای ولایت را ثابت کردند.

اوج گیری نهضت مواسات و کمک‌های مؤمنانه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوکار با بیان اینکه در لبیک به فرمان جدید مقام معظم رهبری در زمینه اوج گیری نهضت مواسات و کمک‌های مؤمنانه اظهار داشت: در مرحله جدید شیوع ویروس کرونا، مساجد، حسینیه‌ها، پایگاه‌های بسیج، مراکز خیریه و نیکوکاری، مراکز علمی و دانشگاهی حرکت‌های ارزشمندی در موج کمک‌های مؤمنانه عاشورایی انجام دادند.

امام جمعه شهرقدس گفت: آنچه امروز مورد رضایت سیدالشهدا (ع) است و موجب تأسی به سیره نورانی حضرت می‌شود، کمک‌های مؤمنانه‌ای است که خیرین و نیکوکاران با عشق به اباعبدالله و یاد و نام ایشان تا حد توان انجام می‌دهند.

تهیه و توزیع بیش از 120 بسته معیشتی در مسجد امام حسین (ع)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صالح عباس زاده در ادامه بیان کرد: مردم طی سال با کمک‌ها و مساعدت‌های خود همراه مسجد هستند و با توجه به شدت یافتن بیماری کرونا و در ایام ماه محرم بسته‌های معیشتی تهیه شد.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های ارزاق جایگزین اطعام حسینی روز عاشورا شده است افزود: این بسته‌ها به نیازمندان شناسایی‌شده تحت پوشش مسجد که با کمک هیئت‌امنا و خیرین مسجد تهیه شده، اهدا می‌شود.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) بیان کرد: در این مرحله از کمک‌های مؤمنانه بیش از 120 بسته تهیه که در روز تاسوعا توزیع شده و تعداد آن در حال افزایش بوده و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد. خادمین مسجد امام حسین (ع) نیز با شرکت در اجرای طرح شهید سلیمانی با کمک خیرین، خدمت به مردم را وظیفه خود و برکت این کمک‌ها را عنایت اهل‌بیت می‌دانند که همیشه این برکات جاری است.

ششمین مرحله کمک‌های مؤمنانه در دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس

عبدالله قاسمی پیربلوطی با اشاره به تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نذورات و خیرات ماه محرم را در قالب کمک‌های مؤمنانه عاشورایی جمع‌آوری و برای کمک به نیازمندان اختصاص دادند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با اشاره به اینکه حدود 600 بسته معیشتی در ششمین محله از کمک‌های مؤمنانه تهیه شد، در ادامه گفت: این بسته‌ها حاوی 11 قلم کالا شامل برنج، چای، ماکارونی، مواد شوینده، پروتئین گیاهی، تن ماهی، ماسک، رب و روغن است که به همت جوانان، خیرین، اساتید و دانشجویان تأمین شد.

اجرای طرح شهید سلیمانی در سه عرصه حمایتی، مراقبتی و نظارتی

سرهنگ پاسدار حسین حبیبی با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت جهت رفع محرومیت و رسیدگی به خانواده‌های نیازمندی که به خاطر بیماری کرونا دچار مشکلات معیشتی شده‌اند اظهار داشت: حدود 2 سال است که گروه‌های جهادی، مساجد، خیرین، هیئت و پایگاه‌های بسیج همه در حال تلاش به لبیک گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری هستند.

وی در ارتباط با اهدای کمک‌های مؤمنانه به خانواده‌های شناسایی‌شده در مناطق کم برخوردار و محروم و انسجام بخشی به این فعالیت‌ها توسط گروه‌های جهادی و بسیج گفت: اقدامات مختلفی در قالب طرح شهید سلیمانی توسط نیروهای بسیج انجام می‌شود که با دستور مقام معظم رهبری این موج خدمت‌رسانی بیشتر شده و در کمک به بیماریابی و همکاری در واکسیناسیون نیز مشارکت می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس افزود: خدمت در سه عرصه حمایتی مانند کمک‌های مؤمنانه، مراقبتی در همکاری با شبکه بهداشت و در نظارتی و شناسایی و برخورد اطلاعات سپاه با افراد سودجویی که ملزومات موردنیاز مردم و داروها را انبار می‌کنند، در قالب طرح شهید سلیمانی خدمات و فعالیت‌ها انجام می‌شود.

از اجرای طرح ازدواج آسان تا اهدای کمک‌های معیشتی

مشکناز نظری فرمانده پایگاه بسیج نرجس حوزه 152 حضرت زکیه (س) در مسجد و حسینیه حضرت علی‌اصغر (ع) با اشاره به فعالیت‌های گوناگون انجام شده از جمله تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست خانواده و ایتام، اجرای معاینات پزشکی رایگان، پرورش حافظان قرآن، تشویق به حجاب دختران و فرزند آوری و اجرای طرح ازدواج آسان در ادامه گفت: با شیوع کرونا دوره‌های آموزشی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و عیادت از بیماران کرونایی و حمایت از آن‌ها با اهدای بسته‌های معیشتی و دیگر کمک‌ها بخشی از فعالیت‌های این پایگاه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 180 خانوار تحت پوشش داشته و از ابتدای سال تاکنون تعداد 450 بسته معیشتی در مناسبت‌های مختلف اهدا شده و 60 بسته نیز در دهه اول محرم با کمک خیرین محله و نیکوکاران تهیه شده است.

نظری با اشاره به اینکه پیش از کرونا فعالیت‌های مسجد با حضور کودکان انجام می‌شد در ادامه افزود: در بسته‌های معیشتی اقلام خوراکی ویژه کودکان نیز در نظر گرفته شده تا با بازکردن بسته‌ها موجب خوشحالی آن‌ها شویم.

کمک‌های مؤمنانه خادم یاران رضوی در نهضت احسان حسینی

خادم یاران کانون‌های خدمت رضوی در شهرقدس نیز با برنامه‌های عملیاتی و اجرایی مختلفی از توزیع ماسک و ارائه خدمات پزشکی و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی گرفته تا طبخ غذای تبرکی و توزیع در مناطق کم برخوردار به صحنه آمده و به نیابت از امام رضا (ع) در ایام محرم به مردم خدمت کردند.

خادم یاران امام رئوف در کمک‌های انجام شده هریک به نوبه خود توانستند تعداد 250 بسته معیشتی شامل اقلام ضروری از جمله برنج، روغن، رب، ماکارونی، گوشت، مرغ، چای و شکر همراه با نمک متبرک رضوی با کمک خیرین تهیه به افراد شناسایی‌شده تحت پوشش در نقاط مختلف شهر و به ویژه در مناطق کم برخوردار محمدآباد و شهرک شهید عزیزی اهدا کنند.

همچنین توزیع کالاهای معیشتی به دست نیازمندان توسط آستان مقدس امامزادگان حضرتین علیها السلام به تعداد 200 بسته در دهه اول ماه محرم، مشارکت طلاب خواهر حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم (ع) در تهیه بسته‌های ارزاق و اهدا به طلاب نیازمند و غیرطلاب و کمک‌های مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و آماده سازی 300 بسته ارزاق با کمک خیرین از دیگر فعالیت‌های انجام شده مردمی است که همگی در لبیک به فرمان مجدد مقام معظم رهبری انجام شده است.

30 هزار بسته معیشتی در محرم و صفر در استان گلستان بین نیازمندان توزیع می‌شود500 هزار بسته معیشتی توسط هیئات مذهبی استان فارس میان نیازمندان توزیع شدفرمانده سپاه الغدیر یزد: 10 هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان توزیع می‌شود

 اطعام حسینی با طبخ بیش از 25 هزار پرس غذای گرم

علاوه بر کمک‌های مردمی و نیکوکاران خیراندیش و نهادهای مختلف در آماده سازی و توزیع بسته‌های کمک معیشتی در شرایط کرونایی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در طول دهه اول ماه محرم و به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، طبخ طعام متبرک با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بود.

طی این ایام با کمک خیرین و با مشارکت و کمک نیروهای جهادی و بسیجی، خادم یاران رضوی، خیرین، گروه‌های مردمی و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه حدود 25 هزار و 350 پرس غذای گرم در شهرقدس پخت و در میان عزاداران حسینی، خانواده‌های نیازمند، افراد واجد شرایط و در کمپ ترک اعتیاد نیز توزیع شد.

انتهای پیام/ ت

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق کم برخوردار طرح شهید سلیمانی نیازمندان توزیع مقام معظم رهبری کمک های مؤمنانه میان نیازمندان بسته معیشتی کمک خیرین خادم یاران اجرای طرح انجام شده فعالیت ها ماه محرم تحت پوشش توزیع شد دهه اول بسته ها تهیه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین معارفه سرپرست جدید امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت در محل سالن اجتماعات ریاست این دانشگاه برگزار و صغری باباپور به‌عنوان مسئول امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس معرفی شد.

حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت در این نشست اظهار کرد: این دانشگاه به‌عنوان دانشگاهی سرآمد در سطح استان تهران است و از مسئول امور بانوان انتظار می‌رود، توسعه و نوآوری فرهنگی امور بانوان مبتنی بر پژوهش و فناوری و کارآفرینی در واحد دانشگاهی مربوطه، شبکه‌سازی در سطوح و حوزه‌های مختلف پژوهش‌های فرهنگی در درون واحد دانشگاهی، ایجاد بستر‌های مناسب برای انجام پژوهش‌های دینی مسئله‌محور و تحقق اهداف دانشگاه در حل مسئله حجاب و عفاف و استفاده از توان بانوان فعال واحد دانشگاهی برای رفع چالش‌های ملی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد.

در ادامه حکم سرپرستی امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، ملارد و صفادشت به باباپور اهدا شد.

در حکم افشاری خطاب به باباپور آمده است: امید است با اتکال به درگاه ذات اقدس احدیت تمامی توان و کوشش خود را مصروف حفظ مصالح کشور در توسعه دانشگاه کرده و با صداقت کاری، امانتداری و قانونمندی در انجام امور محوله موفق باشید.

به گزارش آنا، بانوان و دختران دانشجو برای اطلاع از برنامه‌های ویژه می‌توانند در گروه «بانوان نقش‌آفرین دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس» به سرپرستی دکتر باباپور به آدرس تلگرام https://t.me/banooqods/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود