Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سیاوش وزیری رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه (مختص بیماران کرونایی) در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، گفت: تقریبا از چهار هفته گذشته به صورت تدریجی نشان شروع موج پنجم کرونا در استان شروه شد؛ موارد سرپایی و بستری در بیمارستان گلستان و فارابی افزایش یافت و از دو هفته بیش سایر مراکز درمانی استان به شدت درگیر مراجعات سرپایی و بستری با علائم بیماران کوید ۱۹ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: موج پنجم پیش‌بینی می‌شد و امیدواریم با استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و البته جدی گرفتن بحث واکسیناسیون شرایط عبور از آن فراهم شود.

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه (مختص بیماران کرونایی) در توضیح خطرناک بودن سویه دلتا، ادامه داد: ویروس دلتا برای اولین بار در هند شناخته شد، تاکنون ۲۰ جهش در این ویروس رخ داده که ۲ جهش از آن که تاثیر بسیار بالایی در سرایت و آلودگی دارد از همه مهم‌تر است.

وزیری بیان داشت: این جهش در بخش سنبله یا نیزه ویروس رخ داده و سبب چسبندگی قوی به مجاری تنفسی می‌شود که شدیدا قابل سرایت است.

او بیان داشت: در نسل اولیه کرونا ویروس که ووهان بود هر فرد مبتلا قابلیت آلودگی یک، دو یا سه نفر را داشت، اما دلتا که هم‌اکنون در حال چرخش است در مواجه خود حداقل ۶ نفر را مبتلا می‌کند؛ حتی سالمندانی که دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند ممکن است نسبت به درگیری به ویروس دلتا بسیار مستعدتر از جوانان باشد و علائم این سویه از ویروس را تجربه کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: دلتا کرونا معمولا تمام اعضای خانواده را آلوده می‌کند، البته تنوع و علائم بالینی مختلفی در افراد ایجاد می‌کند.

او در خصوص تأخیر در تزریق دُز دوم واکسن، گفت: کسانی که پس از تزریق دُز اول به کرونا مبتلا شدند اصلا نگران تزریق نوبت دوم نباشند، پس از دو هفته از بهبودی می‌توانند تزریق کنند و این تأخیر روی اثربخشی کرونا اصلا تاثیری ندارد.

وزیری گفت: الان در آستانه شهریورماه هستیم، ویروس‌های غالبی که سبب سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شوند، چندان فراگیر نشده بنابراین چیزی به نام سرماخوردگی نداریم؛ وجود علائمی همچون گلودرد، تب و بدن درد را باید کرونا تلقی کرد و حتما با مراجعه به پزشک نسبت به اقدامات تشخیصی و درمانی اقدام شود.

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه در توضیح پیش‌بینی علمی موج بعدی کرونا و شیوع ویروس سویه «لامبدا» در اواخر مهرماه یا اویل آبان‌ماه، افزود: احتمال اینکه از اواخر مهرماه ویروس لامبدا فراگیر شود وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود واکسن (هر نوعی) را هر چه سریع‌تر تزریق کنید به نکات نادرست درباره واکسن توجه نکنید، این ادعا‌ها پایه و اساس علمی ندارد و فقط وحشت عمومی ایجاد می‌کند اگر واکسیناسیون عمومی انجام نشود بیماری به ویژه لاندا گسترش می‌یابد.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تزریق واکسن شیوع ویروس واکسیناسیون بیمارستان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور